Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Piepende remmen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde vannavond opeens dat de remmen van mijn colt gti piepte. Nu heb ik onlangs nog alle blokjes vervangen zowel voor als achter. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Misschien het zaakie een beetje insmeren met kopervet ofzo?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03
Remmen insmeren met vet? :o

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat hoor ik wel vaker :P Maar welke delen moet je precies insmeren met vet? Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat je het zomaar lukraak overal tussen zit te peuren :o

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 02:56:
[...]

Ja dat hoor ik wel vaker :P Maar welke delen moet je precies insmeren met vet? Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat je het zomaar lukraak overal tussen zit te peuren :o
Nou dat lijkt me ook niet nee :o Piepende remmen, tsja ik weet het eigenlijk ook niet :o

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kopervet achter de remblokken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit voorkomt trillingen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Dus tussen de zuiger en de blokken?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inderdaad, maar pas op dat je er niet teveel tussen doet. Dat geeft nare effecten :+

Op de blokken komt een enorme druk te staan, dus als je er teveel tussen doet wordt het ertussenuit geperst. Dit kan, als je er veel teveel opdoet, op je schijf komen. Dan heb je een probleempje..dus niet teveel opdoen :)

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op zondag 26 februari 2006 @ 03:08:
Inderdaad, maar pas op dat je er niet teveel tussen doet. Dat geeft nare effecten :+

Op de blokken komt een enorme druk te staan, dus als je er teveel tussen doet wordt het ertussenuit geperst. Dit kan, als je er veel teveel opdoet, op je schijf komen. Dan heb je een probleempje..dus niet teveel opdoen :)
Dus een beetje ala koelpasta bij een cpu? B) Gewoon een dun laagje..

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inderdaad ja.. 8)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:50
Heb je bij het vervangen van de blokken de anti-squeal shims wel goed geplaatst?

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

Part

Helemaal niets.....

Stap 4 van deze link:
http://www.customtacos.com/tech/index.php?article=37

En ook even alles goed schoon maken met remreiniger.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hoe zit het met de remschijfafdruk?

I couldn't fix your brakes so i made your horn louder :+

[ Voor 47% gewijzigd door Chevy454 op 26-02-2006 12:58 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:37

momania

iPhone 30! Bam!

even een keer flink hard de andere kant op remmen.

dus:
- rustig stukje weg opzoeken
- vol gas in z'n achteruit
- en dan vol, doch gedoseerd, op de rem knallen

:)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Is dat laatste wel zo goed voor je remmen?

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

of gewoon ff schuurt papiertje over je remblokjes halen :)

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Topicstarter
Nouw ik heb gisteren een paar keer bruusk geremd, hij remt super goed dat is het iig het probleem niet. Ik zal binnenkort de wielen er weer even afhalen en boven genoemde tips ten uitvoer brengen.
Pagina: 1