Toon posts:

Hoe installeer ik een ISDN kaart????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
JAh hallo allemaal
mn soft en hardware boer vertelde me dat 9 op de 10x een ISDN problemen geeft bij het installeren. Ik wou dit zelf doen, maar ik schrok een beetje van de zogenaamde problemen

weet iemand of dit een ISDN kaart makkelijk te installeren is en welk merek ISDN kaart zou je me aanbevelen???

groeten Cap

K*T KPN |:(

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53

Kettrick

Rantmeister!

Het standaard "NetCard-1" ding doet het prima, dat is stiekum een "Eicon Diva".

zowel onder Windoos als linux geen probleem

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ach... ik heb de beruchte Teles bri 16.3.... ook van die enge verhalen over het niet draaiend krijgen..... ik heb er dus echt geen problemen mee gehad... zijn wel wat meer handelingen, maar stelt in mijn ogen dus echt geen ruk voor...

Verwijderd

waarom geen trust ?

Verwijderd

Die Teles heb ik dus ook (eigenlijk heb ik er twee, de BRI 16.3, ISA non-PnP en een Teles S0/PCI PnP kaartje). De PCI kaart is PnP, en levert helemaal geen problemen op. De ISA variant is wat lastiger, vooral omdattie niet Plug and Play is. Ik liet de hardware automatisch configgen, en het bleek dat die Teles niet goed tegen een geshared IRQ kan (Matrox G400 trouwens ook niet :P). Dus de oplossing is gewoon in het BIOS, bij de PCI/PnP settings het IRQ kiezen waar je de kaart op wil zetten, en dat op Legacy ISA of Reserved zetten (afhankelijk van je BIOS). Dan flikkert die Teles software je kaartje automatisch op het vrije IRQ, en werktie wel goed (als het goed is...:))

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ach ja, zo is overal wat mee. Ik had wat probleempjes met m'n E-tech PCTA128 PCI onder win2k, maar deze waren na wat speuren & proberen redelijk snel gefixt.

Als de driversupport maar gewoon goed is, is er geen vuiltje aan de lucht.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:38

Sharky

Skamn Dippy!

Eicon diva is nou niet echt van je 'het'. oke de mijne doet het nu zonder problemen maar je moe wel ff configgen voordat hij normaal werkt. lees:de meeste onwaarschijnijke dingen veranderen waar je nooit aan denkt.
teles had ik sneller ge-installed en -configged.
bij de diva zaten ook vet oude drivers (alleen win95)

This too shall pass

Verwijderd

Gewoon een Dynalinkje, heeft zelfs drivers voor Linux, en natuurlijk alle soorten Windows. Is verder niet duur < FL 100,-. En ik vind hem snel. Ik heb altijd een snelheid van 7.85 K download, en soms iets meer.

Oh ja, ik heb er tot nu toe 5 geïnstalleerd, 3 ph64(+), en 2 ph128(+) (of zo iets). Geen problemen. Kaartje er in, drivers / software, en werkt direct. Je kunt eventueel MSN (ISDN-nummers) ingeven. Verder geen problemen, onder Windows 98 SE en 2000

Verwijderd

persoonlijk vind ik e-tech kut drivers voor 9x hebbe gebruik nog liever de standaard 98se drivers voor isdn.
win2k drivers nog nie gecheckt doen we binnenkort ff als we een nieuwe bak hebben waar 2k op gaat.

diva pro 2.0 is wel geil das een actiefe :)

Verwijderd

Topicstarter
jongens bedanky voor jullie reply's

ik heb een dynalink gekocht en de installatie verliep als een natte droom.

Bedankt voor jullie hulp :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 19:38 schreef VanCap het volgende:
jongens bedanky voor jullie reply's

ik heb een dynalink gekocht en de installatie verliep als een natte droom.

Bedankt voor jullie hulp :)
Dat is toch mooi he JW :) :7

En nu lekker gamen met een fatsoenlijke ping, of valt het tegen??
Pagina: 1