Prijs iPod in Thailand

Pagina: 1
Acties:
  • 1.243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 15:54
Ik vertrek eind april voor 2 weken naar Thailand.
Nu vroeg ik me af wat daar de prijzen zijn voor een ipod.
Op internet kon ik het niet vinden dus vandaar dat ik het hier vraag.
Via de zoekfunctie op deze site kon ik ook niks vinden.

Het gaat hier dan om een ipod video, ipod nano of een ipod mini.

Als iemand me er wat meer over zou kunnen vertellen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:25

Klippy

Still Game

Hoezo kan je dat niet vinden?

Gewoon ff Google klikken, kijken wat de Thaise Google is en danzoek je daar.
http://www.google.co.th/s...r=countryTH&start=10&sa=N bijvoorbeeld.

En met http://www.xe.com/ kan je bijvoorbeeld de prijs omrekenen.

Eerste wat ik zie is een iPod Nano 2GB voor ongeveer 9300 Bath, is ongeveer 195 euro. Exclusief BTW ook nog, dus daar kom nog een paar procent op.
En officieel moet je dan hier ook nog betalen en je zit zonder garantie, dus lijkt me niet de moeite :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zonder garantie? Apple heeft toch internationale garantie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:25

Klippy

Still Game

RoD schreef op zondag 26 februari 2006 @ 00:45:
Zonder garantie? Apple heeft toch internationale garantie? :?
Oh dat kan, zal ook wel ja, zo ver had ik niet gedacht.
Heb niks van Apple dus dat weet ik niet, ging er voor het gemakt even van uit dat je niet zomaar even met je bonnetje en je iPodje naar die winkel terug gaat als er iets niet klopt ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je moet een serienummer invullen op de site, dus dan hoeft je bonnetje er ook niet aan te pas te komen :P Lijkt me dus dat je zonder problemen overal een iPod kunt kopen.
Overigens heb ik ook niks van Apple en dat hou ik ook zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

Bezulba

Formerly known as Eendje

apple heeft geen internationale garantie, als je in een zogenaamd IMC land koopt kan je fluiten naar je garantie.. mag je fijn naar dat land terug om bij je reseller je garantie te claimen, en zoals hierboven al vernoemd word, tis 195 euro daar.. leg er een 10tje bij en je hebt garantie hier in nederland

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Bedankt voor de reacties.
Het is dus inderdaad niet de moeite om daar een ipod te kopen:(.
Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:50
ik zou nog even verder zoeken als ik jou was..
de iRiver N11 1GB, die alleen nog in azie is uitgebracht, zal in NL zeker meer dan 250 euro kosten (de N10 is al 200e, de N11 heeft een kristalletje).
Keb em in Japan voor omgerekend 165 euro gevonden... ongelooflijk. Geld ook voor oordopjes en andere elektronica.
NL is gewoon peperduur.

garantie is dan wel weer belangrijk... ik vind dat wel vreemd van Apple, dat je geen garantie heb als je het in een ander land koopt.... het komt oorspronkelijk toch uit het buitenland (of je het in NL koopt of in thailand).
als je speler die je in NL kocht stuk gaat moet je het waarschijnlijk toch opsturen naar het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

eendje schreef op zondag 26 februari 2006 @ 01:09:
apple heeft geen internationale garantie, als je in een zogenaamd IMC land koopt kan je fluiten naar je garantie.. mag je fijn naar dat land terug om bij je reseller je garantie te claimen, en zoals hierboven al vernoemd word, tis 195 euro daar.. leg er een 10tje bij en je hebt garantie hier in nederland
Leg dan ook gelijk even uit wat IMC land betekent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple heeft WEL internationale garantie. In ieder geval is AppleCare, en ik dacht ook de standaardgarantie, een paar weken geleden internationaal ingegaan. Het was dus niet altijd zo, maar nu is de garantie echt internationaal.

In Thailand kopen schijnt duurder of even duur te zijn als in Nederland. Voor goedkope iPods kun je misschien beter in de VS terecht.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 16:38

Len

Leeg

hmmzz.. Thailand, wordt daar niet veel kleding gemaakt? Volgens mij wel, je kan daar dus ook voor een leuke gore-tex jas gaan ;)

Ik heb zelf een leuke ipod 20 gig in hong kong gekocht, maar na een val tijdens een bestandsoverdracht is de HD niet echt lekker meer. En ik kan inderdaad fluiten naar de garantie.
Ik heb toen die ipod samen met een pda en een memorystick gekocht. Dan kan je nog goed over de totaal prijs onderhandelen.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 10:57:
Apple heeft WEL internationale garantie. In ieder geval is AppleCare, en ik dacht ook de standaardgarantie, een paar weken geleden internationaal ingegaan. Het was dus niet altijd zo, maar nu is de garantie echt internationaal.
Mijn in Amerika in januari 2004 gekochte iBook is in het eerste jaar dat ik hem had twee keer stuk gegaan en beide keren heb ik hem zonder problemen bij een Apple Centre in Nederland in kunnen leveren voor reparatie.
Apple garantie is dus al een hele tijd internationaal, maar ik weet niet of dat voor de hele aardbol geldt? Mobiele gear (zoals laptops en iPods) zijn volgens mij standaard internationaal gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 13:26
Dan moet je eens in België komen kijken :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 21:54

Kvn

Len schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:25:
hmmzz.. Thailand, wordt daar niet veel kleding gemaakt? Volgens mij wel, je kan daar dus ook voor een leuke gore-tex jas gaan ;)

Ik heb zelf een leuke ipod 20 gig in hong kong gekocht, maar na een val tijdens een bestandsoverdracht is de HD niet echt lekker meer. En ik kan inderdaad fluiten naar de garantie.
Ik heb toen die ipod samen met een pda en een memorystick gekocht. Dan kan je nog goed over de totaal prijs onderhandelen.
Je had sowieso naar je garantie kunnen fluiten als je hem laat vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk uit met de grens overgaan terug naar NL.
Als ze een mooie iPod vinden met doos en al erbij mag je er dus weer mooi btw over afdragen.

Als je de doos wegmietert kan je gewoon zeggen dat je hem al had toen je vertrok O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Len schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:25:
Klopt, je hebt er ook allerlei kleden voor goedkope prijzen.
Me ouders zijn er onlangs ook geweest (Me broer woont er) en zo heeft me vader er een Diesel-broek gekocht voor (omgerekend) 18 euro.

Een ipod is dus niet echt een goed idee. Wel jammer.
Maar misschien kan ik er nog andere leuke apparatuur aanschaffen. Maar eens even kijken als ik daar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de garantie jongens, ik heb een iPod uit Miami. Deze is dan met 'n stekker uit de US natuurlijk maar dat is op te lossen. Ik heb echter, een week nadat hij hier thuis was. (2 weken na aanschafdatum) geregistreerd bij Apple, en daar zeiden ze dat de garantie al verlopen was. Ik weet dus niet zeker of dat de garantie ook echt wereldwijd is.
Pagina: 1