Toon posts:

[19" Breedbeeld TFT] Goed voor gamen op vaste reso's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallooo,

Al een tijdje zit ik te zoeken naar een TFT-Monitortje. Nu ik vandaag bij de mediamarkt was, zal ik een heel leuk Breedbeeldschermpje staan, de 1916WS. Nu vraag ik mezelf af hoe dat dit eigenlijk game't. Ik heb gelezen dat de native reso 1440x900 is, maar nu komt mijn 1e probleempje aan zicht. Ik speel namelijk Counter-strike, en daar zit verschil in met welke reso je speelt. Normaal is het bij games als Farcry des te hoger de reso, des te "mooier het wordt", alleen bij CS zit er een groot verschil tussen je reso's. Als je bijvoorbeeld al geruimte tijd met 800x600 speelt in-game, wil je na verloop van tijd niet meer anders.

En daar zit dus mijn probleem en ook meteen mijn vraag; Als je op de 1916WS games op 800*600 speelt, is het beeld dan heel erg uitgetrokken?

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 19:28

mambo No5

Bad Apple?

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 00:26:
Hallooo,

Al een tijdje zit ik te zoeken naar een TFT-Monitortje. Nu ik vandaag bij de mediamarkt was, zal ik een heel leuk Breedbeeldschermpje staan, de 1916WS. Nu vraag ik mezelf af hoe dat dit eigenlijk game't. Ik heb gelezen dat de native reso 1440x900 is, maar nu komt mijn 1e probleempje aan zicht. Ik speel namelijk Counter-strike, en daar zit verschil in met welke reso je speelt. Normaal is het bij games als Farcry des te hoger de reso, des te "mooier het wordt", alleen bij CS zit er een groot verschil tussen je reso's. Als je bijvoorbeeld al geruimte tijd met 800x600 speelt in-game, wil je na verloop van tijd niet meer anders.

En daar zit dus mijn probleem en ook meteen mijn vraag; Als je op de 1916WS games op 800*600 speelt, is het beeld dan heel erg uitgetrokken?
Het meest waarschijnelijke effect dat je zal zien zijn 2 balken aan wederzijden van het weer te geven beeld. Je monitor scaled de gegevens tot een regulier 4:3 verhouding, waardoor je slechts een deel van het scherm benut. Als je echt volledig gebruik wilt maken van de mogelijkheden, zal je een 16:10 resolutie in moeten stellen (1440x900 native bijvoorbeeld), wat overigens in een hoop recente spellen wel te doen is :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat zal denk ik niet werken. De Acer 1916 heeft alleen een D-Sub ingang. en kan dus niks native vasthouden. Ook heeft de monitor zelf geen mogelijkheden om 1:1 resoluties weer te geven. KOrtom alles zal gescaled worden naar het 16:10 formaat.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
ReseT schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:53:
Dat zal denk ik niet werken. De Acer 1916 heeft alleen een D-Sub ingang. en kan dus niks native vasthouden. Ook heeft de monitor zelf geen mogelijkheden om 1:1 resoluties weer te geven. KOrtom alles zal gescaled worden naar het 16:10 formaat.
Is dat bij de Mirai DML-519W100 ook het geval?

Want ik zit niet echt te wachtten op een crosshair van 10 bij 10 cm :p

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 18:38 ]

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 19:28

mambo No5

Bad Apple?

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:32:
[...]

Is dat bij de Mirai DML-519W100 ook het geval?

Want ik zit niet echt te wachtten op een crosshair van 10 bij 10 cm :p
* mambo No5 van een mirai 519W100 meld *
In het gros van de recente games is in te stellen dat je met een 16:10 verhouding kan spelen (in mijn geval 1440x900 native dus), waardoor je geen last hebt van scheve verhoudingen. Helaas verschilt dit per game, ik kan je dus ook niet zeggen of je dit met CS ook kan doen. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
Hier een overzicht van alle spellen die wel/geen breedbeeldondersteuning bieden, en op welke manier (out of the box, hack, tweak etc) =)

http://www.widescreengamingforum.com/masterlist.php

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
counterstrike 1.6 heeft ook een breedbeeld instelling.

ik zelf speel ook al jaren op 800x600.. en een andere resolutie voelt toch anders aan.
maar misschien is het even een weekje wennen op een andere resolutie.

of gewoon een nieuwe crt kopen :D net al ik pas gedaan heb.
Pagina: 1