Greetings ppl,
Een heel irri probleem sinds aankoop. Zeker nu ik het niet kan karakteriseren.
Op mijn Targa Traveller 856W gaat het volume spontaan omhoog of omlaag. Tandje voor tandje, met kortere of langere tussenpozen. Ook in een extreme positie blijft het volume vervolgens straf in bediening.
Bijzonderheden
-doet zich voor ook zonder activiteit van mij (bijv. meteen na opstarten);
-doet zich voor ook zonder een geluid(-sprogramma);
-'Master'-schuif loopt, maar met een geluidsprogramma aan kan het in plaats daarvan ook de 'Wave'-schuif zijn;
-heb de indruk dat aansluiten van voeding gunstig werkt (niet altijd! en dan tempert het het probleem ook niet imo);
-via 'Taakbeheer' kan ik niet de vinger leggen op een bepaald proces dat hiermee samenhangt. Zonder conflicten of probleemapparatuur overigens, ben ik er verschillende nagegaan.
-E.e.a. wordt zichtbaar door volgende (voorgeïnstall.) programma's:
^ System Control Manager (MGSysCtrl.exe)
^ Het programma (RTHDCPL.exe) van de RealTek HD Audio (codec ALC882) onboard
geluidskaart
Selectief niet laten opstarten hiervan haalt echter niks uit
;
-Verdere randapparatuur op de laptop:
^ Draadloos netwerkadapter (g-standaard; Ralink Technology)
^ Bluetoothgeval
^ IEEE 1394 whatsit
^ usb muis
^ usb cam
^ FlyDVB-T Hybrid CardBus tv-kaart
^ IR remote
Van laatstgenoemde twijfel ik over een mogelijk verband met het probleem (of het het misschien aanjaagt
). Verwijderen van batterijen daaruit stopt het probleem echter niet.
Ik vind hierover zip info. Van alles geprobeerd, ook o.a. bij lage CPU geprobeerd te testen (voor zover dat gaat). Maar geen CLUE wat betreft dit probleem, soms is het er ook weer een tijdje niet!!
IDEE 1: Toch iets met die remote wat scheef gaat lopen???
IDEE 2: Of zou het nou zo zijn dat iemand de geluidskaart er onvoorzichtig heeft ingezet?? Daar ben ik althans nog maar afgebleven, echt heet wordt 'ie niet overigens.
Een heel irri probleem sinds aankoop. Zeker nu ik het niet kan karakteriseren.
Op mijn Targa Traveller 856W gaat het volume spontaan omhoog of omlaag. Tandje voor tandje, met kortere of langere tussenpozen. Ook in een extreme positie blijft het volume vervolgens straf in bediening.
Bijzonderheden
-doet zich voor ook zonder activiteit van mij (bijv. meteen na opstarten);
-doet zich voor ook zonder een geluid(-sprogramma);
-'Master'-schuif loopt, maar met een geluidsprogramma aan kan het in plaats daarvan ook de 'Wave'-schuif zijn;
-heb de indruk dat aansluiten van voeding gunstig werkt (niet altijd! en dan tempert het het probleem ook niet imo);
-via 'Taakbeheer' kan ik niet de vinger leggen op een bepaald proces dat hiermee samenhangt. Zonder conflicten of probleemapparatuur overigens, ben ik er verschillende nagegaan.
-E.e.a. wordt zichtbaar door volgende (voorgeïnstall.) programma's:
^ System Control Manager (MGSysCtrl.exe)
^ Het programma (RTHDCPL.exe) van de RealTek HD Audio (codec ALC882) onboard
geluidskaart
Selectief niet laten opstarten hiervan haalt echter niks uit
-Verdere randapparatuur op de laptop:
^ Draadloos netwerkadapter (g-standaard; Ralink Technology)
^ Bluetoothgeval
^ IEEE 1394 whatsit
^ usb muis
^ usb cam
^ FlyDVB-T Hybrid CardBus tv-kaart
^ IR remote
Van laatstgenoemde twijfel ik over een mogelijk verband met het probleem (of het het misschien aanjaagt
Ik vind hierover zip info. Van alles geprobeerd, ook o.a. bij lage CPU geprobeerd te testen (voor zover dat gaat). Maar geen CLUE wat betreft dit probleem, soms is het er ook weer een tijdje niet!!
IDEE 1: Toch iets met die remote wat scheef gaat lopen???
IDEE 2: Of zou het nou zo zijn dat iemand de geluidskaart er onvoorzichtig heeft ingezet?? Daar ben ik althans nog maar afgebleven, echt heet wordt 'ie niet overigens.