100% CPU gebruik om de gekste momenten .Videokaart probleem?

Pagina: 1
Acties:

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 23:18

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
Oi,

Ik heb nogal een raar probleem :P
De pc gebruik op de gekste moment 100% gebruik. Het is echter geen software matige 100% gebruik. In de Taskmanager staan geen bestanden die 100% :s. En als de pc het vertoont kan ik niks meer. Geluid stotterd, muis happert en afsluiten van de computer duurt uren..

Nu denk ik dat het aan de videokaart ligt ( 6800GS ). Ik draai nu namelijk op een Pci videokaartje ( S3 virge) en heb geen problemen met 100% cpu gebruik etc..:s

Het vreemdste is nog dat de pc het niet altijd vertoont. Ik kan uren gamen/surfen etc zonder dat het zich voordoet. Maar als ik Bv WMP,IE,MSN etc open begint het opeens..

Heb de FAQ ook al gelezen maar het is zeker geen Hdd probleem (DMA) of software matig (Adware, virussen ect). Ik denk zelf dat het aan de videokaart ligt of de voeding... De nvidia driver zit namelijk ook wel eens te zeiken dat de videokaart te weinig stroom krijgt.... Aan het moederbord ligt het ook niet, want ik had dit probleem ook wel eens bij mij vorige Abit (an8 sli )

Overige specs.

Amd Athlon 64 3000+ Venice
MSI Neo4 -F
2 x 512mb corsair pc3200c2 pro
Gigabyte 6800GS
Chieftec 360 watt voeding.

Bl44t

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De-installeer je video- en chipsetdrivers eens en installeer de laatste:

www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Toen waren beige computers heel gewoon.

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
Prutz0r schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:42:
De-installeer je video- en chipsetdrivers eens en installeer de laatste:

www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
oh,was ik vergeten te vertellen. Heb de nieuwste Nvidia drivers installed.

Ik zou de nieuwste Nf4 drivers eens proberen te installeren.. Als ik daar de kans toe krijg.. ;)

/edit

Nieuwste Nf4 drivers geinstalleerd en nog geen 100% cpu gehad zonder aanleiding.Naja, soms deedt die het een paar uur ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door OcGuru op 26-02-2006 00:45 ]

Bl44t

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Dit riekt naar hetzelfde verhaal als hier ... [rml][ XP] DPC slurpt tot 40% van CPU[/rml]

Maar een echte oplossing heb ik er niet voor gevonden, alhoewel dat m'n PC het de laatste tijd niet meer gedaan heeft ..

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 21:36

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bij mij gebeurt het bij diverse web-ads die in Flash geschreven zijn.

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde probleem , wanneer ik bv firefox of msn open heb staan (ook trouwens winamp) dan vertraagt mn processor , m'n cursor blijft dan hangen op een bepaalde plek en wil niet meer bewegen.. in winamp hoor je dan allemaal choppage van het geluid, laat staan dat k mn computer nog voor iets serieus kan gebruiken , cubase trekt ie al helemaal niet meer.
anybody not clueless in here?

mn tech specs:

win xp 64 bit
asus a8v deluxe socket 939
amd athlon 64 3200+
ati radeon 9550 AGP
1 gb ddram
250 gig sata schijf

Verwijderd

Ligt het niet aan win64 drivers ? of Cubase dat niet goed draait onder win64.

Het zou ook een virusscanner kunnen wezen. of een ander achtergrond programma , doe control alt delete , ga naar processen , en kijk welk process het meeste cpu/geheugen gebruikt , je cpu gaat meestal 100% draaien of als je geheugen teveel in gebruik is , of gewoon door een of andere bug.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 09:48:

Het zou ook een virusscanner kunnen wezen. of een ander achtergrond programma , doe control alt delete , ga naar processen , en kijk welk process het meeste cpu/geheugen gebruikt , je cpu gaat meestal 100% draaien of als je geheugen teveel in gebruik is , of gewoon door een of andere bug.
Hij zegt in de openingspost dat ie al in taskmanager geweest is, en er geen bestanden staan die 100% gebruiken :)

Verwijderd

hmm scheel :S

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Controleer of je hardeschijven en CD/DVD-spelers/branders wel allemaal op DMA staan en niet op PIO: Systeem -> geavanceerd -> apparaatbeheer -> eigenschappen van je IDE-kanalen.

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
The__Virus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:36:
Controleer of je hardeschijven en CD/DVD-spelers/branders wel allemaal op DMA staan en niet op PIO: Systeem -> geavanceerd -> apparaatbeheer -> eigenschappen van je IDE-kanalen.
Nope., alles staat op Ultra DMA 6..

Naja, zoals nu heb ik gewoon weer m'n pci videokaartje erin gedaan. Gisteravond vertoonde die weer kuren .

Bl44t

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 09:48:

ja dat is em neit dus..
cubase heeft voor een paar dagen terug prima gedaan on die 64 drivers.. bij cntrl+alt+del staat niks softwarematigs wat cpu/processor eet, bovendien doet ie t al bij t opstarten , dan rekt ie t o h zo irritante windows muziekje uit tot een irritante fmzender geluid met veel ruis en clicks..
net memtest gedraaid en de temperatuur van me cpu nagegaan, alles is goed, ook al graische kaart vervangen , maar daar had k zowiezo al geen conflicten mee..
ligt t ook niet aan.. :X k hoop dat t mn cpu is ,want dan hoef k iig geen back-ups te draaien..
thanks anyhoos

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:19:
[...]

ja dat is em neit dus..
cubase heeft voor een paar dagen terug prima gedaan on die 64 drivers.. bij cntrl+alt+del staat niks softwarematigs wat cpu/processor eet, bovendien doet ie t al bij t opstarten , dan rekt ie t o h zo irritante windows muziekje uit tot een irritante fmzender geluid met veel ruis en clicks..
net memtest gedraaid en de temperatuur van me cpu nagegaan, alles is goed, ook al graische kaart vervangen , maar daar had k zowiezo al geen conflicten mee..
ligt t ook niet aan.. :X k hoop dat t mn cpu is ,want dan hoef k iig geen back-ups te draaien..
thanks anyhoos
Dat heb ik ook... Dat die iig bij het opstarten dat al vertoond...

Naja, draai nu op een S3 vrige en heb geen enkel probleem...

Bl44t

Verwijderd

Misschien door de sound drivers , probeer eens op te starten zonder sound drivers.

En start eens op in veilige modus kijken wat hij doet.

• jel_elz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-12-2022

jel_elz

Intel Pentium 4 HT :D

heb ook eens zoiets gehad. Het was toen explorer.exe die veel cpu nam. kwam door een 'bad' avi file en heb dit verwijderd met WinNc44 geloof ik.

Desktop: Intel Pentium 4 2.4ghz HT; 2x512mb DDR400; ASUS V9999/TD NVIDIA GeFORCE 6800 128mb DDR-SDRAM; Seagate 80GB + 250GB; Lite-On SOHW-1633S Laptop: Acer Intel Celeron M 370 1.5ghz; 512mb DDR2; Seagate 40GB; LG Dual Layer DVD±RW Writer

Verwijderd

The__Virus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:36:
ik weet niet of dit mijn probleem ook betreft, maar van mn primary IDE channel staat device 0 op PIO only.. ik kan kiezen uit PIO of DMA if available.. hij staat nu geselecteerd op de 2e, maar hij blijft PIO.. is dit het probleem?

edit: device 0 is een oude harde schijf, hier staat mn windows ook op.. geen wonder dat ie niet op DMA kan. even proberen een nieuwe install te maken op de nieuwere harde schijf en de oude loskoppelen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 21:31 ]

Verwijderd

weet dat dit topic al een jaar niet op gereageerd is, maar weet iemand al wat dit was?

Ik heb namenlijk ook een zelfde probleem voorbij zien komen bij een kennis.
Die had ook 100% cpu, muziek haperde. Ik dacht eerst aan virusen, maar die zaten er niet op, toen heb ik echt alle drivers (moederbord (chipset) vga, agp, sound etc.) de nieuwste ervan opgezet. echter het probleem bleef nog.

Toen ik inzag dat het geen software probleem was, ben ik met de hardware bezig gegaan, heb zijn 6800le eruit gehaald, en een 9600pro erin gedaan (allebeide 8xagp) en het probleem was zomaar weg :S. toen ik de 6800le er weer in deed, was het eerst ook goed, totdat ik de drivers installeerde.

Het lijkt erop dat het aan de videokaart ligt icm de drivers daarvan. maar een oplossing heb ik nog niet kunnen vinden

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Troubleshooten van 100% CPU load terwijl je in TaskManager slechts 0% ziet kan met SysInternals ProcesExplorer. Kijk naar de interrupts/DPC, zijn die erg hoog, dan stack-trace doen. Ook eventueel RootkitRevealer draaien om nare rootkits (die hun bestaan en CPU load verbergen) te achterhalen ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1