Toon posts:

[printerprobleem] Papier laden bij Canon PIXMA iP4200

Pagina: 1
Acties:
  • 937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele dagen geleden een Canon PIXMA iP4200 gekocht. Omdat de eerste prints er erg netjes uitzagen, was ik heel tevreden met dat ding. Maar sinds vandaag heb ik een probleem(pje).

Wanneer ik een document van bv. 10 pagina's afdruk en er zitten maar 5 vellen papier in de printer, print hij de eerste 5 pagina's af, en vervolgens krijg ik een melding op m'n pc-scherm dat ik papier moet bijvullen en daarna op het middelste lampje/knopje moet drukken (dat nu flikkert). Wanneer ik dat doe, gebeurt er echter helemaal niks: de printer trekt het papier niet naar binnen en print niet verder (en de melding blijft op m'n pc-scherm staan).

De enige manier om die laatste 5 pagina's toch nog geprint te krijgen, is: papier bijvullen, de afdruktaak annuleren en op de pc het document opnieuw afprinten (va. pagina 6, anders print ik natuurlijk dubbel ;)). Dan trekt de printer het papier m.a.w. wél naar binnen en print hij netjes.

Heeft nog iemand dit probleem?

En: dit probleem kan toch niks met (de communicatie met) m'n pc te maken hebben hé? (Ik vraag dit omdat ik het lullig zou vinden mijn printer terug binnen te brengen bij de winkel als er eigenlijk niks mis mee is.)

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
[schopje]

Bijkomend "probleem": als ik iets afprint, krijg ik in de rechterbenedenhoek van mijn scherm zo'n venster dat de status van m'n inktcartridges en van de printopdracht weergeeft.

Die inktpatronen zijn bij mij altijd wit - er wordt m.a.w. nooit aangegeven hoeveel inkt er nog inzit. Als ik op die witgekleurde cartridges klik, opent het dialoogventser "Inktdetails", maar ook daar staat een tekening van 4 witte cartridges bij, en de vermelding "Er is voldoende inkt." Gaat hij dat blijven zeggen tot op het moment dat de vullingen nét niet leeg zijn (net iets te laat dus)?

Help anyone?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog 'ns één keertje schoppen. (Zal het hierna niet meer doen. ;)) Ik dacht dat de iP4200 één van de meest verkochte printers was, dus er moeten toch nog een aantal GoT'ers zijn met zo'n ding...

Kort samengevat:
  • De "papier laden"-knop (d.i. de middelste) werkt niet bij mij. Kan dit evt. aan (de communicatie met) mijn pc liggen of is het hoe dan ook een (hardware)fout aan mijn printer?
  • Ik krijg nooit "grafisch" te zien hoe vol/leeg mijn inktpatronen zijn. Ze zijn altijd helemaal witgekleurd in het dialoogvenster dat ik krijg, met de melding dat er voldoende inkt is. Dit lijkt me toch niet normaal - of zijn er nog mensen met dit probleem?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 18:30
Nou, vooruit, als je belooft hierna niet meer te schoppen... ;)
Heb sinds een maand of zo ook een Pixma 4200. Ben er erg tevreden mee, geen klachten. Ik heb overigens echt alleen de minimale software geinstalleerd voor die printer, volgens mij dus alleen de driver.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:49:
Kort samengevat:
  • De "papier laden"-knop (d.i. de middelste) werkt niet bij mij. Kan dit evt. aan (de communicatie met) mijn pc liggen of is het hoe dan ook een (hardware)fout aan mijn printer?
Even getest. 7 pagina's zwart/wit vanuit word geprint terwijl er maar twee A4tjes in de lade zaten. Netjes een pop-up dat ik moet bijvullen. Bijgevuld. Middelste knop ingedrukt. Doorgegaan met printen en klaar, zoals het hoort.
Ik verwacht dat de printer zelf direct reageert op de middelste knop en dat dat niet via communicatie met de PC werkt (maar goed, ik kan het mis hebben hoor!). Lijkt mij een gevalletje 'printer ziek'.

Al eens aan een andere PC gehangen?
  • Ik krijg nooit "grafisch" te zien hoe vol/leeg mijn inktpatronen zijn. Ze zijn altijd helemaal witgekleurd in het dialoogvenster dat ik krijg, met de melding dat er voldoende inkt is. Dit lijkt me toch niet normaal - of zijn er nog mensen met dit probleem?
Hmmm... Ik weet niet hoe jij dat precies ziet, maar bij mij als ik er zo naar toe ga:
- Start->Printers and faxes
- Properties van Canon iP4200 opvragen
- Naar tabblad 'Maintenance'
- Klik op 'View Printer status'
- Klik menu 'Ink Details'
... dan krijg ik twee vensters, een 'Canon Printer Help' waarin staat welke cartridges je moet kopen en een kleiner venster 'Ink Details'. Hierin links symbolen voor de vijf cartridges (de tweede is dikker), ingekleurd met de bijpassende kleur. Rechts de tekst 'Ink level is adequate'.
Maar goed, ik heb 'm nog niet zo lang en weet niet hoe nauwkeurig die meting is. Misschien dat over een tijdje die dingen nog voor 2/3 ingekleurd zijn of zo.

Maar goed, dat met die inktvulling en zo lijkt mij minder storend dan die papierlaadknop.

[ Voor 4% gewijzigd door vanaalten op 28-02-2006 19:18 ]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De problemen die je beschrijft lijkt meer op een driver probleem dan op een hardware probleem. Ik heb ook de Pixma iP4200 en geen problemen met printen met te weinig papier en ook niet met de inktlevel aanduiding.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties!
vanaalten schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:17:
Al eens aan een andere PC gehangen?
Nope, daar heb ik de kans nog niet toe gehad. Ik zit op een studentenkamer, en alle andere mensen die hier zitten hebben een weekje vakantie - ik kan dat dus ten vroegste op maandag proberen.
vanaalten schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:17:
Hmmm... Ik weet niet hoe jij dat precies ziet, maar bij mij als ik er zo naar toe ga:
[...]
... dan krijg ik twee vensters, een 'Canon Printer Help' waarin staat welke cartridges je moet kopen en een kleiner venster 'Ink Details'. Hierin links symbolen voor de vijf cartridges (de tweede is dikker), ingekleurd met de bijpassende kleur. Rechts de tekst 'Ink level is adequate'.
Zo doe ik het ook, alleen zijn bij mij geen van die vijf inktpatronen ingekleurd, ze zijn allemaal wit. (Ook tijdens het printen of vlak na het printen worden ze niet ingekleurd (dat heb ik getest).)
kiddyl schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:08:
De problemen die je beschrijft lijkt meer op een driver probleem dan op een hardware probleem. Ik heb ook de Pixma iP4200 en geen problemen met printen met te weinig papier en ook niet met de inktlevel aanduiding.
Dat zou natuurlijk kunnen, al werkt de rest (printen, het instellen van opties enz.) wél allemaal perfect. (De driver komt gewoon van het meegeleverde cd'tje.)

Voor de zekerheid ga ik de driver er eens vanaf gooien en herinstalleren. En als het dan nog niet werkt, ga ik hem inruilen voor een nieuwe.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 00:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch even zeggen hoe het is afgelopen.

Omdat het herinstalleren van de driver niets hielp, ben ik de printer gaan omruilen voor een nieuwe. Bij deze printer doet geen van de twee problemen die ik had zich voor, dus het lag echt wel aan het toestel. :)
Pagina: 1