Beste tweakers ik ben 19 jaar en zit in het 3e jaar van mijn studie MTS Bouwkunde. Ik heb net een half jaar stage gelopen bij een Architecten bureau en ga nu weer naar school. Nu ben ik daar 1 dag in de week blijven werken (betaald gewoon). Maar nu had ik ook al een bijbaantje bij de Formido. Ik zit nu dus met 2 baantjes. Dit alles kan ik makkelijk combineren met school (MTS doe ik dus in 4 dagen nu). Nu krijg ik mijn loonstrookje van het architecten bureau en betaal ik 66 euro belasting over 180 loon. Bij de Formido betaal ik geen of nauwlijks belasting. Is het normaal dat ik 1/3 van mijn loon inlever? Komt dit nou omdat ik 2 baantjes heb, of omdat ik gewoon "te veel" verdien voor een student? (Ik verdien in totaal 300,- per maand met die 2 baantjes ongeveer.)
Mischien is het slimmer om bij de Formido te stoppen alleen ik heb het daar wel naar me zin. Het is een mooi baantje voor op zaterdag namelijk. Maar als ik stop bij de Formido, hoef ik dan niet meer 1/3 van me loon in te leveren elke maand bij de heren van de belasting? Dat is dus een beetje het punt waar ik mee zit. Me pa zegt dat als ik bij de Formido stop dat ik gewoon die belasting bij het architecten bureau door moet blijven betalen. Weet iemand hoe dit is geregeld?
B.V.D.
Mischien is het slimmer om bij de Formido te stoppen alleen ik heb het daar wel naar me zin. Het is een mooi baantje voor op zaterdag namelijk. Maar als ik stop bij de Formido, hoef ik dan niet meer 1/3 van me loon in te leveren elke maand bij de heren van de belasting? Dat is dus een beetje het punt waar ik mee zit. Me pa zegt dat als ik bij de Formido stop dat ik gewoon die belasting bij het architecten bureau door moet blijven betalen. Weet iemand hoe dit is geregeld?
B.V.D.
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4