Flitsende vrachtwagenchauffeurs

Pagina: 1
Acties:
  • 4.178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 23:16

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Hey allen, ik heb weer eens een hersenscheet op het gebied van vervoer.

Dit keer gaat het over vrachtwagenchauffeurs. Het volgende zie ik namelijk heel vaak: vrachtwagenchauffeurs die heel kort even flitsen. Sinds korte tijd let ik er wat meer op, want ik snap echt niet waarom ze het doen.

Een paar voorbeelden:

-ik haal een vrachtwagen in op de snelweg, lekker ruim en rustig (dus daar lag het niet aan) en ik ga weer naar rechts en na 5 seconden *flits* van de vrachtwagen. Ik had helemaal het gevoel niet dat het voor mij was, maar het was verder rustig op de weg.

-soms zie je een vrachtwagen een seintje geven aan een collega-vrachtwagen die inhaalt (zodat die weet wanneer hij naar rechts kan). Maar soms zie je ze ook flitsen naar elkaar zonder inhalen.

-soms flitsen die gasten naar (ogenschijnlijk) niks.

Ik snap het gewoon echt niet 8)7
En nu kan je zeggen dat het telkens uitzonderingen zijn en elk geval apart, maar daar gebeurt het te vaak voor. Er moet een algemene reden zijn voor het feit dat vrachtwagenchauffeurs flitsen, maar ik kom er niet achter. En dat irriteerd me ;)

Dus is er op GoT een vrachtwagenchauffeur of kenner die weet waarom die gasten nou flitsen?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik weet het iig dat het algemeen fatsoen is om elkaar te bedanken nadat ze elkaar ingehaald hebben. Even seinen..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Bedankje meestal.
Maar vrachtwagenchauffeurs flisten ook wel eens als waarschuwing voor snelheidscontroles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Glashelder schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:21:
Ik weet het iig dat het algemeen fatsoen is om elkaar te bedanken nadat ze elkaar ingehaald hebben. Even seinen..
Ja, maar ik zie het zo ontzettend vaak dat ze elkaar niet inhalen en toch geflits. Of er is überhaupt maar 1 vrachtwagen.

En wanneer ze elkaar inhalen, dat is wel duidelijk wanneer dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 14:21
Twhomp schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:16:
Hey allen, ik heb weer eens een hersenscheet op het gebied van vervoer.

Dit keer gaat het over vrachtwagenchauffeurs. Het volgende zie ik namelijk heel vaak: vrachtwagenchauffeurs die heel kort even flitsen. Sinds korte tijd let ik er wat meer op, want ik snap echt niet waarom ze het doen.

Een paar voorbeelden:

-ik haal een vrachtwagen in op de snelweg, lekker ruim en rustig (dus daar lag het niet aan) en ik ga weer naar rechts en na 5 seconden *flits* van de vrachtwagen. Ik had helemaal het gevoel niet dat het voor mij was, maar het was verder rustig op de weg.

-soms zie je een vrachtwagen een seintje geven aan een collega-vrachtwagen die inhaalt (zodat die weet wanneer hij naar rechts kan). Maar soms zie je ze ook flitsen naar elkaar zonder inhalen.

-soms flitsen die gasten naar (ogenschijnlijk) niks.

Ik snap het gewoon echt niet 8)7
En nu kan je zeggen dat het telkens uitzonderingen zijn en elk geval apart, maar daar gebeurt het te vaak voor. Er moet een algemene reden zijn voor het feit dat vrachtwagenchauffeurs flitsen, maar ik kom er niet achter. En dat irriteerd me ;)

Dus is er op GoT een vrachtwagenchauffeur of kenner die weet waarom die gasten nou flitsen?
Je bent niet de enige die af en toe denkt: Waarom seint die vrachtwagen nou zonder dat er een andere vrachtwagen in de buurt is en net nadat ik hem voorbij ben gegaan. Het eerste wat je dan denkt is: Ik haal toch netjes in en snij hem niet af. Ook kijk ik vaak of ik niet per ongeluk mijn mistachterlicht nog heb aanstaan. Dus ik ben ook wel benieuwd naar de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
a3konijn schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:47:
[...]

Je bent niet de enige die af en toe denkt: Waarom seint die vrachtwagen nou zonder dat er een andere vrachtwagen in de buurt is en net nadat ik hem voorbij ben gegaan. Het eerste wat je dan denkt is: Ik haal toch netjes in en snij hem niet af. Ook kijk ik vaak of ik niet per ongeluk mijn mistachterlicht nog heb aanstaan. Dus ik ben ook wel benieuwd naar de reden.
Ja precies!

Gekmakend dat ik niet kan beredeneren waarom die gasten dat nou doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57

Zeeuw

5.6

Ik ben ook chauffeur en de redenen die ik kan bedenken is:

- Je bent een lekker wijf
- Op de tegemoetkomende baan rijdt een collega
- Je auto is vuil en er heeft iemand achterop "Sein naar mij AUB" geschreven.
- Misschien iets aan je auto? Deur niet dicht, verkeerde verlichting?
- Chauffeur tikt bij het verleggen van zijn voet op het dashboard per ongeluk zijn lichtschakelaar aan.
- Tegenligger met verkeerd afgestelde verlichting (kun jij soms niet direct in de gaten hebben want we zitten hoger, en misschien is dat dan hinderlijker...)

Dus ja...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Wat ik ook wel altijd geweldig vind is het even links-rechts pinken als je een vrachtwagen hebt voorgelaten als bedankje...

Dat wil ik dan ook doen als een vrachtwagen mij heeft voorgelaten, maar ik heb dat f** 'confort-pinken' van volkswagen. Dwz: je pinken aantikken, en toch pinkt die dan 3 keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25

Dentheman

Zie signature

Als wij met de caravan naar Frankrijk gaan seinen ze altijd als we d'r tussen kunnen/mogen/passen
En als wij seinen dat ze ertussen kunnen/mogen/passen gaan die richtingaanwijzers: links rechts links. Gewoon even helpen dus :p Niks geheime codes ofzo :+

mooi is dat :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dentheman op 26-02-2006 10:55 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Euh het seinen van de vrachtwagen die ingehaald wordt is puur om de ander te laten weten dat hij weer naar de rechterbaan kan. Niks geen "bedankjes" dus. :D :+

De enige keer dat ik verder vrachtwagens af en toe zie seinen is als ze een tegemoetkomende collegatrucker zien oid. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 16:29

wasco

brightest crayon in the box

Specht schreef op zondag 26 februari 2006 @ 10:36:
Euh het seinen van de vrachtwagen die ingehaald wordt is puur om de ander te laten weten dat hij weer naar de rechterbaan kan. Niks geen "bedankjes" dus. :D :+
ja idd, die lange opliggers hebben niet altijd een perfect zicht naar achteren en of ze er nu al voorbij zijn of niet. dus maken hun collegas het hen gemakkelijker en laten ze het met een flitsje weten, zodat ze veilig naar rechts kunnen.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Toen ik met de bus naar Polen ging (bruiloft :P) Heb ik op de autobahn onwijs veel links-rechts-knipperen gezien ipv seinen. Mooi gebaar imho :)

Als ik in de auto zit en ik haal een vrachtwagen in doe ik het som ook weleens :+ In de meeste gevallen seint de vrachtwagen dan terug :+

Toen ik de titel las dacht ik in eerste instantie aan chauffeurs die hip gekleed hun werk deden ofzow :X

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik rij wel eens mee met een vrachtwage chauffeur die op feesten bier moet lossen (is leuk, vrienden van amstel live enz enz) en ze seinen een keertje als een vrachtwage of bus hem inhaalt en de vrachtwage of bus in kwestie kan weer terug naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76472

ik erger me de laatste tijd toch echt zwaar aan de vrachtwagenchauffeurs. vooral dat inhalen in de spits, iedereen op de rem waardoor risico voor kettingbotsing ontstaat.
Gaan ze aan 91 km/h voorbij...voor 5min...... ipv dat die andere chauffeur dan even vertraagt...maar neeeeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:33
dat inhalen in de spits is zeker irritant, zeker gezien de geringe relatieve winst die ze halen... verderop kunnen ze namelijk toch weer niet verder, en het levert wel veel vertraging voor de rest op...

maar inderdaad; seinen kan zijn voor de volgende zaken:

- vrachtwagen 1 is met zn kont voorbij vrachtwagen 2, 2 seint even dat de terugtocht vrij is, 1 knippert even links-rechts-links als bedankje
- collega op de andere rijbaan
- er is iets met je auto
- je snijdt hem af
- radarcontrole
- verkeerde verlichting van tegenligger

etc etc

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:38

SeatRider

Hips don't lie

Yoshi schreef op zondag 26 februari 2006 @ 10:25:
Dat wil ik dan ook doen als een vrachtwagen mij heeft voorgelaten, maar ik heb dat f** 'confort-pinken' van volkswagen. Dwz: je pinken aantikken, en toch pinkt die dan 3 keer...
Ja, dat heb ik ook. Fokking handig! Overigens cancel je die comfortpinken door na 1 knipper de andere kant op te knipperen. Heb je toch je links-rechts pinkel.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140962

ik vraag me dit dus ook af

ik rijd met een collega naar me werk rond 6.30

ik haal een vrachtwagen in ben er al geruim 20 meter voor .ga naar rechts en krijg een flitssignaal in me achteruit kijk spiegel .

ik denkende zal wel een knipperlicht kapot zijn ofzo
dus niet .ook geen tegenliggers op dat moment.
ik snap er geen ruk van ,maar zal wel ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zeeuw schreef op zondag 26 februari 2006 @ 02:47:

- Chauffeur tikt bij het verleggen van zijn voet op het dashboard per ongeluk zijn lichtschakelaar aan.
- Tegenligger met verkeerd afgestelde verlichting (kun jij soms niet direct in de gaten hebben want we zitten hoger, en misschien is dat dan hinderlijker...)

Dus ja...
Typisch wat er als eerste reden genoemd wordt :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140962

Zeeuw schreef op zondag 26 februari 2006 @ 02:47:

Dus ja...
bij geen van die argumenten is het noodzakelijk om te seinen.
ok bij de verkeerde verlichting perhaps ..
en dan de - Chauffeur tikt bij het verleggen van zijn voet op het dashboard :X

Het is verboden om:

*
geluidssignalen (toeteren, bellen) en knippersignalen (seinen) te geven als er geen gevaar dreigt;
buiten dat het ongeloofelijk vervelend is voor de medeweg gebruiker ..

:einde moraalridder bericht

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 140962 op 26-02-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 18:17
Het valt mij idd ook op dat vrachtwagens ook naar personenauto's flitsen als ze de vrachtwagen ingehaald hebben en weer naar rechts kunnen. Ik kan me niet herinneren dat vrachtwagens dat in het verleden ook deden. Ik vind het op zich wel grappig, maar de eerste keer toen het mij overkwam zat ik ook al te kijken of ik m'n mistlamp aanhad.. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
VisaRider schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:04:
[...]

Ja, dat heb ik ook. Fokking handig! Overigens cancel je die comfortpinken door na 1 knipper de andere kant op te knipperen. Heb je toch je links-rechts pinkel.
offtopic:
* Yoshi springt in de auto om te testen...

Nope: hendel naar links, na 1 knipper hendel naar rechts: dan knippert hij 1x links en 3x rechts...

[ Voor 3% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 26-02-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Anoniem: 140962 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:06:
ik vraag me dit dus ook af

ik rijd met een collega naar me werk rond 6.30

ik haal een vrachtwagen in ben er al geruim 20 meter voor .ga naar rechts en krijg een flitssignaal in me achteruit kijk spiegel .

ik denkende zal wel een knipperlicht kapot zijn ofzo
dus niet .ook geen tegenliggers op dat moment.
ik snap er geen ruk van ,maar zal wel ... :?
Precies alleen deze situatie al kan ik dus niet begrijpen.

-Je doet niks verkeerd, je auto is in orde, geen andere vrachtwagens, geen tegenliggers, geen controle te bespeuren en toch een flits.

8)7

En het spelen met elkaar van 2 vrachtwagens, dat hebben we nu al uitvoerig besproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
Het kan ook zijn (aanvullend of bovenstaande)
1x knipperen kan zijn tegenligger/voor hem rijdende heeft een kapotte lamp.
Continu groot licht kan zijn randdebiel met mistachterlicht (die klere dingen moeten ze van iedere auto afslaan zodat ze nooit meer verkeerd gebruikt kunnen worden) voor hem of verblindend (verkeerd afgesteld ed) licht van tegemoet komend verkeer.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
soms zou ik ze wel willen vragen waarom ik een signaaltje kreeg :P

rijd je op een verlaten snelweg +/- 200, haal je een vrachtwagen ruim in, geef je knipper aan naar rechts, gaat naar rechts en alsnog krijg je een mooi signaaltje :D

of zou het zijn dat ze het verwonderlijk vinden dat er een auto met iets te grote uitlaat (en bijbehorend geluid) en iets te weinig grondspeling, netjes zen knipperlichten gebruikt? en juist daarom een signaaltje geven? 8)7

edit:
[en met verlaten bedoel ik ook verlaten,. dus ook niets aan de andere kant , niks verder voor mij, en ook behalve de vrachtwagen ook niks achter me :P ]

[ Voor 16% gewijzigd door answer_man op 26-02-2006 14:20 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Yoshi schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:32:
[...]

offtopic:
* Yoshi springt in de auto om te testen...

Nope: hendel naar links, na 1 knipper hendel naar rechts: dan knippert hij 1x links en 3x rechts...
Mmm.. druk je de hendel wel helemaal door ? 'k heb het ook en volgens mij kan het wel...

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
mikenl schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:24:
[...]
Mmm.. druk je de hendel wel helemaal door ? 'k heb het ook en volgens mij kan het wel...
Ik heb het net nog eens geprobeerd met helemaal doorduwen en met aantikken en blijft hij 3x knipperen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
Groentenboer schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:00:
dat inhalen in de spits is zeker irritant, zeker gezien de geringe relatieve winst die ze halen... verderop kunnen ze namelijk toch weer niet verder, en het levert wel veel vertraging voor de rest op...

maar inderdaad; seinen kan zijn voor de volgende zaken:

- vrachtwagen 1 is met zn kont voorbij vrachtwagen 2, 2 seint even dat de terugtocht vrij is, 1 knippert even links-rechts-links als bedankje
- collega op de andere rijbaan
- er is iets met je auto
- je snijdt hem af
- radarcontrole
- verkeerde verlichting van tegenligger

etc etc
Dat zijn idd de redenen die ik ook alleen maar kan bedenken. Ben zelf ook vrachtwagenchauffeur :)

En over dat inhalen... als personenwagens even van 100 naar 90 terug moeten zakken levert dat toch ook geen noemenswaardig tijdsverlies op voor automobilisten? Dat het gros van de automobilisten niet kan anticiperen en daardoor meer afremt dan nodig is dan wel weer jammer....

Ik ben niet uitgesproken voor of tegen het inhalen van vrachtwagens onderling, het verschilt per situatie. Als het druk is en het snelheidsverschil tussen de vrachtwagens onderling is weinig dan is het onnodig en vervelend als ze gaan inhalen. Maar als er een mobiele kraanwagen met 70/75 km/u of een auto met caravan/aanhanger rijdt, dan is het beter om in te halen dan er achter te blijven sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Wat mij vooral irriteert is de intolerantie van sommige bestuurders als het om het gedrag van anderen gaat...
Is het zó erg 1,5 minuut later aan te komen omdat een vrachtwagen aan het inhalen was (die daardoor misschien wel 10 min tijd wint! (en op tijd moet zijn van z'n baas ;) )).
Is het écht erg dat iemand, uit beleefdheid of behulpzaamheid, even seint (naar collega, andere inhalende vrachtwagen of om aan te geven dat er wat mis is,...)? (hoewel het wettelijk idd niet toegelaten is)
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Specht schreef op zondag 26 februari 2006 @ 10:36:

De enige keer dat ik verder vrachtwagens af en toe zie seinen is als ze een tegemoetkomende collegatrucker zien oid. :)
Inderdaad, met een vrachtwagen of flinke aanhanger weet je wanneer je weer naar rechts kunt komen zo. Bedenkje is een rechts links combinatie met je knipperlicht dacht ik :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
The_Stickie schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:16:
Wat mij vooral irriteert is de intolerantie van sommige bestuurders als het om het gedrag van anderen gaat...
Is het zó erg 1,5 minuut later aan te komen omdat een vrachtwagen aan het inhalen was (die daardoor misschien wel 10 min tijd wint! (en op tijd moet zijn van z'n baas ;) )).
...
Die tijd zal me nog niet eens zoveel interesseren, maar het feit dat door zo'n inhaalactie en de ruime hoeveelheid mensen op de weg die _niet_ vooruit denken / anticiperen, maar op het laatste moment remmen, het één grote chaos wordt achter zo'n trucker die er maar een klein beetje mee opschiet. Juist doordat het rijtje van 100, om zo te zeggen, wordt opgehouden krijg je allemaal remacties, waarbij de één nog harder remt dan de ander, en zo de achterste bijna stil staat. Zie daar: de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

...
Ik vind het idd erg ja.

Het houdt de doorstroming ernstig tegen. met 1 km/uur verschil inhalen levert misschien wel 30 seconden tijdwinst op (die 10 minuten kun je wel vergeten), maar tientallen automobilisten kunnen er soms minutenlang achter rijden. Op een gegeven moment is het zo erg dat iedereen opgepropt op elkaar rijd, invoegen bijna niet gaat, nog harder remmen en de kans op files wordt steeds groter. Zeker bij grote knooppunten en drukke achtereenopvolgende opritten geeft dit altijd problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 10:30
Is het écht erg dat iemand, uit beleefdheid of behulpzaamheid, even seint (naar collega, andere inhalende vrachtwagen of om aan te geven dat er wat mis is,...)? (hoewel het wettelijk idd niet toegelaten is)
...
Ik kan me er kapot aan ergeren... gewoon compleet verbod erop. Vrachtwagens alleen rechts.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 12:14
ephymerous schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:50:
[...]

Ik kan me er kapot aan ergeren... gewoon compleet verbod erop. Vrachtwagens alleen rechts.
ik kan meepraten als trucker en automobilist.. ik vind het hinderlijk als het weinig opschiet, maar ik kan het soms wel begrijpen.. ligt totaal aan de situatie.. de verschillende mogelijkheden van het lichten is inderdaad al voorbij geweest.. ik rijd in een "de winter transport" vrachtwagen, de grootste transportbedrijf van nederland (voor tuinders) en dan zijn er rond de 100 vrachtwagens in omloop (dan niet meer) dus dan kom je regelmatig collega's tegen.. lichten dus :) de hele kermis aan :*)

ik ging dat lichten gedoe ook doen tijdens het lessen.. vond mn instructeur niet zo tof :P gelukkig zit hij er nu niet meer naast ;).. hij kon het wel begrijpen, maar je moet het niet tijdens het lessen doen. erna heb je nog tijd genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

dat inhaal verhaal ligt volgens mij aan het verschil in begrenzer.
als de collega vrachtwagen de auto tot de begrenzer trapt (gas vol in en lekker op je stuur leunen) en jij doet dit ook dan kan het zijn dat jouw auto bv 81km/u gaat en die van je collega 80.. (verschil in afstelling begrenzer) dan haal je hem in en kan het pedaal weer naar de vloer. anders moet je constant je poot van het gas halen!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
B-lennium schreef op maandag 27 februari 2006 @ 02:58:
als de collega vrachtwagen de auto tot de begrenzer trapt (gas vol in en lekker op je stuur leunen) en jij doet dit ook dan kan het zijn dat jouw auto bv 81km/u gaat en die van je collega 80.. (verschil in afstelling begrenzer) dan haal je hem in en kan het pedaal weer naar de vloer. anders moet je constant je poot van het gas halen!
Cruise control?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
standaard op de meeste vrachtwagens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Bij een hoop vrachtwagens is het net bove de 80 km/h ingesteld. Iets van 85, dat scheelt een hoop tijd en je krijgt er geen boete voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

klopt... totaal vergeten, maar dan nog op de ene Cruise control is 85km/h misschien net iets langzamer/sneller dan op de andere

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
B-lennium schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:37:
[...]

klopt... totaal vergeten, maar dan nog op de ene Cruise control is 85km/h misschien net iets langzamer/sneller dan op de andere
Een cruisecontrol heeft meerdere standen, zo stel ik de cruisecontrol in de Fordori van mijn ouders altijd af op het overige verkeer. Zodat ik niet inloop, maar ook niet uitloop. En dat ding zo nu en dan even verstellen door een simpele druk op de knop is toch ook niet teveel gevraagd? :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 12:14
de truck waarin ik rij, is begrenst op 90. als je slim ben, laat je em begrenzen met oude, versleten banden.. na de keuring nieuwe banden erop. groter bandoppervlak, dus hogere snelheid.. :)

heuveltje af red ik 95.. bij prins clausplein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoewel misschien offtopic, wil ik toch even m'n vraagtekens zetten bij die begrenzers. Ik ben 's nachts al eens een flink uit de kluiten gewassen Mercedes (?) van Mammoet tegen gekomen die met 110 km/u (erachter gereden met gelijke snelheid) flink doortufte over de A59 richting industrieterrein Moerdijk.

Zijn die dingen zo eenvoudig uit te schakelen/foppen/etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70360

Overal vind je wel truukjes voor ;)
Bij het ene merk is het al wat makkelijker dan bij het andere, en ook de leeftijd van de vrachtwagen speelt een rol.
Hoe ouder, hoe makkelijker. Tegenwoordig is de electronica van een begrenzer ietsje "slimmer" dan de vroegere versies.

En wat de begrensde snelheid betreft,
90% van de vrachtwagens is begrensd op de wettelijke 89km/h, maar je mag een afwijking hebben van 2%.
(de andere 10% heeft er laten aan prutsen :( )
Zo is mijn huidige Iveco begrensd op "maar" 88km/h terwijl mijn vorige wagen (Scania) begrensd was op 92km/h.

Hetzelfde verhaaltje kan je doortrekken naar de cruise control,
je zit steeds met een (kleine) afwijking van je teller.
Dus is het goed mogelijk dat er 2 wagens precies 80km/h op de teller rijden,
en de eerste de tweede voorbijsteekt ;)

En dan nog even een opmerking aan de mensen die zich ergeren aan die "idiote cowboy's die mij altijd in de weg rijden":
Denk eraan, alles wat je in huis hebt, heb je te danken aan een vrachtwagenchauffeur! (ja ook die computer waar je je reactie op typt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-06 19:23

Hu9o

Schokkend

Anoniem: 70360 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 08:47:
Denk eraan, alles wat je in huis hebt, heb je te danken aan een vrachtwagenchauffeur! (ja ook die computer waar je je reactie op typt ;) )
Ja en jij hebt alles weer te danken aan de bakker...

Is het mogelijk dat de TS een kapot achterlicht heeft?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Hu9o schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 08:55:
[...]

Ja en jij hebt alles weer te danken aan de bakker...

Is het mogelijk dat de TS een kapot achterlicht heeft?
Nope, mijn auto is 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Rinaldo; ik had hetzelfde verschijnsel. Ik reed 4 maanden lang elke dag rijswijk - maasvlakte, en elke week werd er wel 's geseind naar mij. Geen idee waarom. Ik heb 's met een collega mijn hele auto nagelopen op gebreken, maar echt niks te vinden. Ook snijdt ik de vrachtwagens niet af, want met mijn vlotte Lupo ( :+ ) had ik die vrachtwagens allang tientallen meters ingehaald alvorens ik naar de rechterbaan terugging :)

Misschien vinden ze het gewoon leuk? :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-06 09:23
Cis schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 22:45:
[...]

Rinaldo; ik had hetzelfde verschijnsel. Ik reed 4 maanden lang elke dag rijswijk - maasvlakte, en elke week werd er wel 's geseind naar mij. Geen idee waarom. Ik heb 's met een collega mijn hele auto nagelopen op gebreken, maar echt niks te vinden. Ook snijdt ik de vrachtwagens niet af, want met mijn vlotte Lupo ( :+ ) had ik die vrachtwagens allang tientallen meters ingehaald alvorens ik naar de rechterbaan terugging :)

Misschien vinden ze het gewoon leuk? :)
Of het was een man in het blauw, en krijg je over een paar weken heel veel brieven binnen :+
En die brieven zullen niet van je vrienden zijn... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
Op de snelweg flitsen ze niet met flitsen :P

Meesta infrarood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
En nog is het mysterie niet opgelost.

Kamervragen! Onderzoek! Jack Bauer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Laatst online: 06-02 06:30
Het "bedankje" krijg ik soms ook van een vrachtwagen als ik in de buurt van een snelwegoprit even naar de middelste rijstrook ga, zodat dat de vrachtwagens rustig kunnen invoegen op de snelweg.
Dikwijls halen zij nog niet een deftige "invoegsnelheid" zeg maar en dan is die vrije rijstrook heel handig voor hun.
Niettemin vind ik dat bedanken heel overbodig en zelfs hinderlijk bij momenten! Hoffelijk probeer ik zo veel mogelijk te zijn in het verkeer en daar hoef ik echt niet steeds voor bedankt te worden.
Tijdens die 30-40 minuten snelweg die ik dagelijks doe zie je op den duur niets anders meer dan flitsen... Behoorlijk vervelend omdat ik dan (toch) steeds denk: "is er iets mis met m'n auto/rijstijl?" moet ik iedere keer als ik toekom toch even rond m'n auto lopen ter controle voor de gemoedsrust.

[ Voor 8% gewijzigd door piston op 03-03-2006 18:44 . Reden: typo ]

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Wie komt er eens op het idee om........eens wat chauffeurs aan te spreken op de parkeerplaats. Veel chaffeurs vinden zo'n babbeltje ook nog eens leuk ;)
Pagina: 1