professionele cd's voor demo

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
binnenkort wil ik de pas opgenomen demo van mn bandje materieel fabriceren wel alles huis-tuin-keuken style, i.v.m. budget, maar wel zo goed mogelijk

ik ben daarom het internet aan het afstruinen naar 'n goede spot om cd-r's te bestellen.. ik kom hierbij ook 'professionele cd's' tegen.. met blanco bovenkant (ideaal want we willen de bovenkant bestickeren en dan is t niet cool als er een cd-merknaampje door heen drukt)..

alleen heb ik geen idee of de onder kant dan ook professioneel zilver is,.. zoals muziek cd's die je in de winkel koopt, of dat dit dan typisch cd-r metallic groen of blauw is ofzo..

heeft iemand hier ervaring mee?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Zoals je 'm in de winkel koopt krijg je hem natuurlijk nooit: die CD's zijn allemaal geperst, niet gebrand. CD-R's met zilveren onderkant bestaan verder wel degelijk, maar ik heb geen idee of deze dat zijn. Ik zou zeggen: bel/mail ze?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Je kan ook in kleine oplage laten persen/bedrukken.
(Hier in Breda iig.)
Het is wel wat duurder naturlijk maar er zijn zeker printshops die het kunnen.
Meestal zijn het kleine DTP buro's of drukkerijen die het doen.
Even goed zoeken dus.

Anders een "lightscribe" cd/dvd gebruiken?? B)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 15:05
Die witte CD's zijn er om bedrukt te worden in een geschikte printer. Wij hebben thuis de Canon i865, en die kan dat, zo'n bedrukte cd ziet er perfect uit, en je hebt niet zoals die labeltjes dat ze wat uit het center zitten, en de speler enorm gaat brommen (en soms de cd niet kan afspelen). De onderkant ziet er als een gewone CD-R uit.

Dus: alstublieft geen labels plakken, dat geeft problemen, daar kan je zelfs de spelers mee kapotmaken (door de trillingen), het valt enorm op en is (imho) lelijk. Ik zou zoeken naar een printer die rechtstreeks op die cd's kan printen, dat ziet er al heel wat professioneler uit.
@hierboven: lightscribe is zwart/zilver, ik vind het lelijk en veel te duur. CD's bedrukken (dus die witte cd's door je printer gooien) is goedkoper, en ziet er mooier uit, en is wél full-color.

[ Voor 21% gewijzigd door naftebakje op 25-02-2006 22:16 . Reden: Aterburner79: wat verduidelijkt. ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
naftebakje schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:03:
Die witte CD's zijn er om bedrukt te worden in een geschikte printer. Wij hebben thuis de Canon i865, en die kan dat, zo'n bedrukte cd ziet er perfect uit, en je hebt niet zoals die labeltjes dat ze wat uit het center zitten, en de speler enorm gaat brommen (en soms de cd niet kan afspelen). De onderkant ziet er als een gewone CD-R uit.
[*knip*]
@hierboven: lightscribe is zwart/zilver, ik vind het lelijk en veel te duur. CD's bedrukken is goedkoper, en ziet er mooier uit, en is full-color.
Dat van die labels plakken klopt.
Er zijn ook "hulpstukken" voor bv. HP deskjets waarmee je die cd's kan doorvoeren.

Bedrukken is misschien iets goedkoper, ligt aan het aantal.
Maar het het is niet fullcolor! Dan heb je het over printen...

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Voor 2,15€/stuk heb ik wel eens 100 cd's laten "persen" Labeling is dan niet inbegrepen. Het gaat dan om printbare cd's. Eigenlijk is dat een nog best te vantwoorden prijs imho :)
Lightscribe achtige dingen (zoals MS cd's tegenwoordig) is natuurlijk ook mogelijk maar dan heb ik geen idee van de prijs.

Dit is overigens al een paar jaar geleden, dus ik neem aan dat dit nu goedkoper is (?)
Pagina: 1