ADSL / netwerk kabel verlengen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06-2025
Toen ik 6 maand geleden op kamer ging wonen heb ik een adsl kabel gekocht van ongeveer 30 meter. Nu ga ik in hetzelfde gebouw verhuizen naar een andere kamer en heb ik een langere kabel nodig. Kan ik nu dmv een connector of iets dergelijks de kabel verlengen of moet ik een hele nieuwe kabel aanschaffen?

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 13:06
ADSL kabels bestaan niet. Bedoel je het stuk van de telefoon aansluiting naar het ADSL modem, of splitter (RJ11 van dat dunne spul, telefoon kabel), of van het modem naar je computer (RJ45, dat dikkere spul, netwerk kabel?)

Beide zijn prima te verlengen, al is dertig meter wel een fiks eind. Hoeveel gaat er bij komen?

Appels zijn geen peren

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:57
wat is een ADSL kabel?

Een telefoonkabel moet zo kort mogelijk zijn, dus je modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt in verband met signaalverlies.

Als je een UTP (netwerk) kabel bedoelt, die kan rustig 30 meter lang zijn zonder signaalverlies. Dit is de kabel van je modem naar je PC toe.

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 10:29
p43000 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:58:
wat is een ADSL kabel?

Een telefoonkabel moet zo kort mogelijk zijn, dus je modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt in verband met signaalverlies.

Als je een UTP (netwerk) kabel bedoelt, die kan rustig 30 meter lang zijn zonder signaalverlies. Dit is de kabel van je modem naar je PC toe.
De afstand van ISRA naar het modem maakt wel iets uit, maar om nou heilig te zeggen dat daar nou alles van af hangt vind ik ook wat over dreven, wat dacht je wat van de weg (de hoofd telefoonlijn) naar je huis loopt,zijn ook niet meer dan 2 budeltje rj11 kabels, een paar meter meer of minder heb ik tot nu toe weinig van gemerkt, (heb er al meerder een gesloten, vaak kun je ze rustig op zolder leggen zonder problemen.

edit:utp mag in totaal 100 meter zijn, voordat er echt signaal verlies optreed

[ Voor 5% gewijzigd door cossy nl op 25-02-2006 21:04 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:57
cossy nl schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 21:02:
De afstand van ISRA naar het modem maakt wel iets uit, maar om nou heilig te zeggen dat daar nou alles van af hangt vind ik ook wat over dreven.totaal 100 meter zijn
Dat weet ik ook wel, zelf staat mijn modem ook op zo`n 15 meter van het ISRApunt, totaal geen problemen mee, internet is prima en telefoon werkt ook uitstekend. Er zijn echter mensen die hier heilig in geloven (helpdeskmedewerkers van Wanadoo ;)
cossy nl schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 21:02:
UTP kabels kunnen rustig 100 meter lang zijn voordat er echt signaal verlies optreed
Ook bekend, maar de TS zei dat hij kabels van 30 meter had en een poster boven me wees TS erop dat hij met lange kabels moest oppassen. Langer dan 100meter kan ook rustig, moet je alleen dan wel repeaters gebruiken

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 10:29
hehe ja ik weet, altijd lache met die lui, "doet internet hetniet? zet je modems eens dicht bij het punt waar de lijn het huis binnen komt " |:(

Maar ik vermoet TS een UTP kabel wilt verlengen, ja er zijn blokjes te koop die je tussen 2 UTP kabels kan stoppen om hem zo te verlengen, dus alles is mogelijk :>

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-02 22:07
cossy nl schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 21:16:
hehe ja ik weet, altijd lache met die lui, "doet internet hetniet? zet je modems eens dicht bij het punt waar de lijn het huis binnen komt " |:(
Je moest eens weten hoevaak dat wel een probleem met de verbinding kan oplossen...
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je per definitie problemen hoeft te verwachten als je toch met een lange telefoonkabel werkt.

Verwijderd

wat hij bedoelt is dat mensen dan alleen de modem dichterbij zetten, maar wel de zelfde kabel gebruiken.. De bedoeling is juist een kortere kabel te gebruiken

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik denk dat hij een netwerk/ethernet kabel bedoelt. Als dat het geval is kan je die gewoon verlengen met een koppelstukje met nog een stuk kabel tot zo'n 100 meter totaal.

Telefoonkabel van de hoofdaansluiting naar je modem toe wordt altijd afgeraden te verlengen. Hierdoor ontstaan 90% van alle storingen bij ISP's op ADSL lijnen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 18:12

BHQ

Je UTP kabel mag idd. maximaal 100 meter zijn. Gewoon een splitterblokje kopen en een ander kabeltje erbij of een langere kabel kopen.

De kabel naar je splitter moet het liefst maximaal een meter zijn en naar je modem ook.

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06-2025
Met adsl kabel bedoel ik de kabel tussen de modem en mijn pc. (netwerken zijn niet mijn sterkste kant) :+
Maar die kabel is zoals ik begrijp te verlengen dmv een splitter blokje? Ik denk dat ik zo'n 10 meter te kort kom.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 18:12

BHQ

Een hub/switch/zo'n blokje is wat je zoekt. Doe je beide UTP's in en dan zou het moeten werken.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

cossy nl schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 21:16:
Onderzoeken of er een probleem zit in een korte kabel is makkelijker dan een lange.
Je sluit er dus een eventueel probleem mee uit,

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Royer schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:29:
Met adsl kabel bedoel ik de kabel tussen de modem en mijn pc. (netwerken zijn niet mijn sterkste kant) :+
Maar die kabel is zoals ik begrijp te verlengen dmv een splitter blokje? Ik denk dat ik zo'n 10 meter te kort kom.
Ik zou het op dezelfde manier doen als hieronder staat als je niet de kabel wilt vervangen.
Yapser schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:58:
Je UTP kabel mag idd. maximaal 100 meter zijn. Gewoon een splitterblokje kopen en een ander kabeltje erbij of een langere kabel kopen.

De kabel naar je splitter moet het liefst maximaal een meter zijn en naar je modem ook.
Ik heb een keer een UTP kabel laten trekken tussen 2 panden van 250meter. Dit heeft nog nooit voor problemen gezorgt. Die kabel is aan de buitenkant van een kabelgoot met tie-wraps vastgezet, dus afgeschermd genoeg.

Ey!! Macarena \o/

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Een telefoon kabel tussen ISRA en modem mag eigenlijk MAX. 6Meter zijn en tussen modem en pc 100 Meter.
dit zijn de normen maar bij de ene persoon werkt er goed een modem op 12 a 15M van isra
maar het kan ook problemen op leveren zo als

verbrekingen in het i-net, lage download snelheid enz.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Pagina: 1