[Auto] Audi automaat sleepbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.525 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
Hey,

Ik zit met een Audi 100 Automaat 2.3 liter alleen die start niet meer
aangezien ik er mee aan het rijden was en na het parkeren niet meer wilde starten staat hij nog steeds in de garage :X

Kan ik nou zo'n auto wegslepen door hem simpelweg in neutraal te zetten??

kut zo zonder auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19
Als je m in neutraal kan duwen moet ie toch ook te slepen zijn?

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
dat denk ik ook .. maar ik weet het dus niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nee, je zal de voorwielen op moeten tillen.
dus óf met een lepelwagen, of met een auto ambulance de auto vervoeren.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
Ik heb ooit op tv die Taxi automaat gezien die weggesleept was door de politie, die daarna z'n versnellingsbak verneukt terug kreeg.

Ik denkdat ik dan maar zo'n autoambulance ga regelen... dank- allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67209

We moeten onderscheid maken tussen transmissies met spatsmering en druksmering, dus met een oliepomp. Transmissies met spatsmering worden gesmeerd zodra de wielen draaien, ongeacht of de motor loopt of niet. Als er een oliepomp in de transmissie zit, wordt deze aangedreven door de ingaande as. Deze as draait alleen als de motor draait. Is er een defect aan de motor dan kan deze dus niet draaien en dan is er geen smering van de transmissie en ook geen drukopbouw. Gaan we toch slepen dan kan er, zelfs al na een korte afstand, ernstige schade aan de transmissie optreden. Deze schade openbaart zich vaak pas later omdat het maar zelden gebeurt dat de transmissie al tijdens het slepen vastloopt. Het lijkt er dus op alsof er geen schade is opgetreden terwijl er wel degelijk beschadiging aan tal van contactvlakken is ontstaan. Slepen van al dan niet geautomatiseerde handgeschakelde bakken met spatsmering gaat prima. Slepen van automaten met planetaire transmissies en van CVT’s is sterk af te raden. De automaten van Honda en de dubbelkoppelingstransmissies van VW/Audi kunnen eveneens beter niet worden gesleept. Om elke discussie bij een eventuele vervolgschade uit te sluiten, luidt het advies: laat alle automatische transmissies door een bergingsauto vervoeren.

Bron: www.amt.nl
Tenzij je zeker weet dat je een transmissie met spatsmering hebt: niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

had vandaag ook zo'n gevalletje. kameraad met zun ouwe opeltje... bleek dat zun startblokkering in de war was. hehe startmotor opgezocht, relais kabeltje > KNIP .. dashbord open, contact slot , multi meter, goede kabeltje > KNIP hoppla vers draadje ertussen en hij rijdt weer :)

als je in de buurt woont wil ik best hetzelfde bij jou uitvoeren voor bier en eten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 08:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

HK -> TFV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
Als iemand zo'n oude audi 100 kent .. je doet de sleutel erin, draait naar rechts ( je ziet spanning aangaan ) , hoort een soort klik maar geen start.
Het lijkt wel alsof de auto niet wil starten omdat hij denkt dat ie nog in een versnelling staat.
Nou ik ga morgen weer langs ff proberen :) ..misschien dat hij het dan weer doet :P (zo'n auto is het dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Geef eens een klap(Niet keihard met een hamer, maar gewoon zodat die NIET scheurt of barst) op de start moter, als je wel een kleine tik hoort dan kan het zijn dat de startmotor vast zit. Bij een renault werkt een klap op de start motor meestal wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
klik en dan niets? Dan wordt de startmotor bekrachtigd, dan heeft het slaan met de hamer geen nut. Dat slaan van de hamer is meestal om de koolborstels tegen het anker te krijgen, anders is de kring open. Je hoort nu een klik dus dat betekent kring gesloten en bekrachtigd.. de vraag is echter nu.. heeft de batterij voldoende sap?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Een automaat dus nooit slepen met zijn aangedreven wielen (al dan niet in neutraal) op de grond.
Een klein stukje verplaatsen is geen probleem maar dan gaat het om een aantal meters.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1