Toon posts:

Mijn Mce kast wordt niet echt cool

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,
in mijn mce kast heb ik de volgende spec volgens speedfan :

Fan 1 : 1592 RPM (denk cpu) (zalman)
Fan 2 : 1722 RPM (case fan arctic van computerland)

Temp 1 : 53 C
Temp 2 : 54 C
HD 0 : 52 C
Temp 1 : 56 C

de kast die ik gebruik is een coolermaster cavelier 4 waarvan ik zelf de fan heb vervangen omdat deze een klere herrie maakte..

daarnaast wordt 1 schijf niet getempt omdat deze op een controller zit zonder smart...

Zijn deze temps te hoog of is dit ook voor langere tijd overleefbaar?

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 20:27
De temperatuur van de processor is opzich best acceptabel, maar die van de hardeschijf zou ik toch graag onder de 45 graden houden, kans op fouten neemt wel snel toe bij een hoge temperatuur.

SRK35ZS-W

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je zit er warmpjes bij :+

Imho kan je toch betere je casefan wat sneller laten draaien of er eentje bij plaatsen.
Hou er rekening me dat de levensuur van je componenten in grote mate afhnagt van de temperatuur!!!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je gelijk in..tis echter een mce systeem in de huiskamer..dus die wil je eigenlijk zo stil mogelijk hebben...heb dus stille fans gekocht..
maar de fanspeed die op de schijven gericht ophogen?
The_Stickie schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:57:
je zit er warmpjes bij :+

Imho kan je toch betere je casefan wat sneller laten draaien of er eentje bij plaatsen.
Hou er rekening me dat de levensuur van je componenten in grote mate afhnagt van de temperatuur!!!

• the_stickie
't is natuurlijk altijd een afweging van temeratuur vs geluid.
Maar 50+°C is wel méér dan genoeg. Als ik jou was, zou ik idd het geluid op de koop toe nemen.

Verwijderd

Je probleem is kennelijk dat je vind dat je harde schijven te warm worden, gezien de plaatsing van dit topic?

Verwijderd

Topicstarter
klopt
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 21:18:
Je probleem is kennelijk dat je vind dat je harde schijven te warm worden, gezien de plaatsing van dit topic?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De temp is inderdaad wat hoog. Vooral je harde-schijf zal dit niet al te leuk vinden.
Heeft die kast erg slechte airflow?
I.i.g kan je een hard-disk silencer kopen om de harde schijf in te doen. Dit koelt aanzienlijk beter aangezien er een veel groter koeloppervlak is. Je moet dan wel de ruimte hebben voor een hard-disk silencer. (past in een 5,25 inch bay) :)

• the_stickie
Metal schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 21:25:
De temp is inderdaad wat hoog. Vooral je harde-schijf zal dit niet al te leuk vinden.
Heeft die kast erg slechte airflow?
I.i.g kan je een hard-disk silencer kopen om de harde schijf in te doen. Dit koelt aanzienlijk beter aangezien er een veel groter koeloppervlak is. Je moet dan wel de ruimte hebben voor een hard-disk silencer. (past in een 5,25 inch bay) :)
Hint: ga eens op zoek naar wat tests van zo'n silencers... meestal wordt je schijf er alleen warmer van ;) (en als ie werkelijk koeler wordt, is dit slechts een paar graden)
Beste is imho schijf zo vrij mogelijk hangen (ruimte boven/onder) en een intake fan die erop blaast. In m'n kast wordt mens schijf zo met een "standaard" fan op 7v amper 27°C (case temp is dan 31°) (temperaturen na 1,5 uur stresstests)

[ Voor 8% gewijzigd door the_stickie op 25-02-2006 21:46 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.