[Testcase] Modelfotografie

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Topicstarter
Ik heb alweer zo'n twee jaar lang een Canon EOS300D en niet lang geleden een extra lens, accu en flashgeheugen bijgekocht. Na duizenden partypics met een compacte digicam en honderden familie/vakantiefoto's met m'n spiegelreflex, vond ik het wel eens tijd om mijn horizon te verbreden. Hierbij sprak vooral modelfotografie mij aan.

Na in mijn vriendenkring zo'n beetje alle vrouwen bij langs te zijn geweest, was het vanmiddag dan eindelijk zo ver. Mijn eerste modelshoot.

Het materiaal: Canon EOS300D + Tamron SP AF28-75 F/2.8 XR DI + Canon EF-S 18-55 3.5-5.6 (voor een enkele wide-zoom foto)
De lokatie: Stadspark in Groningen
Het model ;) : Marijke

Van de 94 foto's vond ik dit de mooiste. Ze zijn alle nabewerkt met (jawel) Irfanview. Over het algemeen de saturatie, contrast en scherpte aangepast en af en toe gecropped.

Voor de eerste keer vind ik het resultaat niet verkeerd, maar ik hoor graag jullie reactie en/of commentaar.

De foto's (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/01.jpg
Foto 01

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/02.jpg
Foto 02

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/03.jpg
Foto 03

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/04.jpg
Foto 04

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/05.jpg
Foto 05

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/06.jpg
Foto 06

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/07.jpg
Foto 07

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/08.jpg
Foto 08

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/09.jpg
Foto 09

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/11.jpg
Foto 10

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/12.jpg
Foto 11

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/fotosessie/thumb/13.jpg
Foto 12

[ Voor 13% gewijzigd door antonboonstra op 14-08-2007 22:32 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
't lijken zeker leuke foto's, maar:
1. te kleine thumbnails. Doe gewoon maximaal 600 breed bij landschap en 600 hoog bij portret-formaat
2. lelijke border
3. teveel (volgensmij), maar daar kan ik me niet aan ergeren.

Even opnieuw zou ik zeggen...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
Ik vond het al lastig om er 'maar' 13 uit te kiezen van de 94. Maar ehh, oké... nu graag inhoudelijk.

[ Voor 61% gewijzigd door antonboonstra op 25-02-2006 20:44 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Ik zou een vrouwelijk model NOOIT van onder fotograferen.

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die foto met dat koe achtig beest hoort er ook niet echt in thuis
En inderdaad.. die foto's van onderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
BiG_G schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:44:
Ik heb het dus blijkbaar wel gedaan. Persoonlijk vind ik het best een leuke foto geworden, maar ben benieuwd wat jij er blijkbaar niet mooi aan vind. Zo'n stelling helpt mij niet echt om de volgende keer mooiere foto's te maken.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:50:
Die foto met dat koe achtig beest hoort er ook niet echt in thuis
Daar heb je idd gelijk in. Ik vond het wel een geinige foto die tijdens dezelfde sessie was gemaakt, maar het is niet echt modelfotografie meer. Ik zal die even weghalen.

[ Voor 34% gewijzigd door antonboonstra op 25-02-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

Vind jij dan oprecht dat de foto's die je gemaakt hebt van onder, het model echt tot recht komen?
Een goede fotograaf zal een model juist beter eruit doen komen dan slechter. Een foto van onderen (bij vrouwen) krijg je vaak dingen te zien die je niet wil laten zien, teveel rondingen op plaatsen die elke vrouw juist probeert te verbergen (zie foto 6).

En man daarentegen zou heel goed kunnen, en dan met name pas vanaf de torso. Maar eigenlijk nooit vanonder het kruis.

Ik meen dat Julius het ook wel eens gezegt heb: Bij mannen van onder, dan komen ze wat stoerder uit, bij vrouwen van boven, dan vallen dubbelle onderkinnen niet op ;) en vaak zie je nog hele leuke (onschuldige) blikken als ze echt schuin omhoog moeten kijken.

Onderbouwend genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
Ook vrouwen kunnen stoer zijn ;) Maar na het lezen van je argumenten ben ik het wat foto 6 betreft met je eens. Vooral het kruis zou er niet op moeten. De rondingen zijn vooral van de jas gekomen, maar neemt niet weg dat dit inderdaad niet een van de beste composities is.

Foto 7 blijf ik echter wel mooi vinden. Als een het uiterlijk van een vrouw minder eigenschappen heeft, moet je deze uiteraard als fotograaf niet benadrukken. Maar aangezien zijn volgens mij geen extra onderkin heeft, blijft volgens jou de regel dan nog steeds gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

De dubbele onderkin was alleen ter vizualisatie van de reden.
Het is gewoon minder mooi, je benadrukt de verkeerde dingen, er kunnen juist storende factoren meer opvallen (neusgaten?)

Klik

Naam dit eens onder de loep, en vergelijk met de onderbouwing die ik eerder gaf.

[ Voor 32% gewijzigd door BiG_G op 25-02-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bij foto 6 geef ik je gelijk maar bij foto 7 vind ik er niets mis mee om eerlijk te zijn.

Persoonlijk vind ik foto 2 verreweg het mooist. Het ziet er gewoon lekker vlot en jeugdig uit; het lijkt minder geposeerd. Dat is puur een kwestie van (verschil in) smaak,. Ik houd niet van geposeerde foto's. Die foto zal denk ik wel geposeerd zijn maar komt niet zo over.

Foto 8 en 9 vind ik ook best aardig. Wederom foto's die mij minder als 'geposeerd' overkomen.

[edit]
Om op het 'van onderen' terug te komen; foto 6 vind ik met name slecht omdat er weinig van het gezicht over is terwijl ik de indruk krijg dat je haar pontificaal in het kruis hebt geschoten. Tja, dan foto 7, die heeft duidelijk meer gezicht maar ook dat is niet echt een 'preutse' foto. Toch vind ik foto 7 echt best fraai. Waaorm de ene wel en de andere niet?...... beetje chemie tussen de oortjes denk ik...

[ Voor 27% gewijzigd door WFvN op 25-02-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Huh!? Why!?
BiG_G schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 21:55:
Ik meen dat Julius het ook wel eens gezegt heb: Bij mannen van onder, dan komen ze wat stoerder uit, bij vrouwen van boven, dan vallen dubbelle onderkinnen niet op ;)
Ah zo, heb je dat van mij :?. Hmz, ik heb dat weer van iemand anders van dit forum hoor :P (pvdplanet uit m'n hoofd)

Anyway, heb wel gemerkt dat vrouwen erg snel 'zeuren' over onderkinnen (stelletje ijdeltuiten! ;) ). Maar van onderaf kan naar mijn mening best wel. Zorg alleen dat onderkinnen zo min mogelijk te zien zijn, want daar klaagt men dus al heel snel over. Laat ze bijvoorbeeld een tikkeltje naar boven kijken. Bij de partyfotografie waar ik me mee bezighoud is dit echter vaak geen oplossing, tenzij het een spontaan niet gemerkt shot is. Overigens wil het ook verschillen in hoever je iemand van onderaf schiet. Speel er es mee zou ik zeggen!
Een goede fotograaf zal een model juist beter eruit doen komen dan slechter.
Uhmz, da's puur en alleen wat je met een foto wilt bereiken. Je kan een model er ook slechter uit laten zien hoor. Ik kan me een dame herinneren die d'r foto's genomen in een studio terugtrok omdat ze ze afgrijselijk vond. Misschien had ze zichzelf beter in de spiegel moeten bekijken hoe ze eruit zag voordat ze er aan mee deed :P ;)

terugkomend op de eigenlijke serie;

#1 ondanks dat ik de bewerkingsstijl wel mag, vind ik hem uit de boot vallen bij de andere foto's. Besef wel dat je het model hierdoor erg bleek over laat komen. Verder was het mooier geweest dat ofwel de hand er helemaal op kwam of helemaal niet.

#2 grappig moment en houding, compositie/uitsnede valt wat tegen. Verder kunnen we hier uithalen is dat het model een mooi figuur heeft. :P (of had je wat anders duidelijk willen maken?)

#3 is te gemaakt, te geposeerd. En de relatief lange neus van het model begint hier op te vallen. Compositie verder is niet geheel boeiend, evenals de achtergrond, die eigenlijk wat te druk word.

#4 Gezichtsuitdrukking lijkt spontaan, maar is denk ik net op het verkeerde moment genomen. Beetje jammer. Je zit wat ongewenst spier/vetweefsel in de wangen opbollen. Pose en achtergrond verder zijn wel grappig. Wellicht had het model wat minder centraal mogen staan in deze foto. En oh ja, 't was mooier geweest de onderkant van d'r laarzen ff schoon te poetsen ;)

#5 mist iets, 't is het gewoon niet. Model van onder, het wit van d'r ogen niet kunnen zien maar wel bijna. Maw, je verwacht dat je het ziet, maar je ziet het niet. Wellicht had je het haar wat mooier neer kunnen leggen en haar een wat interessantere kijkrichting kunnen geven. En misschien werkt dat onderaf gebeuren ook daadwerkelijk niet.

#6 Een hoop contrast met de lucht boven waardoor er blooming met de takken optreed. Schaduwen galore waardoor de bollingen extra duidelijk worden. Die in haar jas ter hoogte van haar buik leiden iig af (was al duidelijk). Verder te harde schaduw in haar oogkassen.

#7 hier ook weer een iets te harde schaduw in haar oogkassen. Verder vind ik haar jas niet echt passen in dit shot. Grijs, geel en roze :?. Voor iets grijs aan te trekken moet je zowiezo een wat kleurvollere huid hebben, ik heb het idee dat het haar niet veel eer doet. iig niet op deze foto.

#8 De scherptediepte naar achter toe is gewenst, alleen het gedeelte op de voorgrond leidt te veel af. Deze jas staat haar overigens beduidend beter ;). Overigens heb ik ooit eens meegekregen van een (hoofd)redacteur van een regionale krant dat het mooier is als mensen/dieren of whatever naar het midden van de krant kijken. Ook al heb ik het op m'n 13e gehoord, 't is me altijd bijgebleven. Datzelfde mis ik hier op deze foto. Ze kijkt de foto uit, maar waarnaar!? We hoeven het niet persee te zien, maar haar meer ruimte geven aan die kant zal de foto zeker positief tot z'n recht laten komen.

#9 Mooi moment, ze krijgt een sms! Zie hier het resultaat dat ze meer in de foto kijkt, 't oogt prettiger, natuurlijker. Tevens is het verhaaltje gesloten waar ze mee bezig is; met d'r telefoon. Verder kun je natuurlijk blijven bakkeleien over waar dat sms-je over gaat, maar goed, da's dan voor de kijker om die in te vullen ;). Wat hier verder opvalt, naast de haarbos, zijn d'r neus en lippen. Wat ik hierboven al ergens zei over d'r neus is ook hier bij toepasbaar. En profiel past niet echt bij deze dame. Daarnaast vormen d'r lippen een nogal groot contrast met d'r huid, het komt erop neer dat dat haar gezicht bleker maakt. Ik weet niet hoe lang jullie shoot duurde, maar wellicht kreeg het model het toch iets te koud ;). Verder vind ik deze foto wat te contrastrijk. Het is met name bij oudere mensen mooi om die geleefde huidjes te voorschijn te toveren door vooral het contrast omhoog te gooien. Maar bij jongere mensen willen we juist die rimpelloze huid zien, het zachte mooie ronde nog wat ze in zich hebben.

#10 geheid een leuk moment maar de compositie vind ik letterlijk niks. Ik denk dat de foto al iets meer waarde had gehad als er een lok van haar haren aan de voorkant van haar lichaam had gehangen. Verder vind ik het niet meer dan een snapshot.

#11 d'r gezicht/oogkassen zijn me hier wat te donker, had wat lichter gemogen. Denk dat spelen met curven hier wel wat opgelost zou hebben.

Last but not least; afgrijselijk kleine thumbnails! Ik denk dat je topic veel meer aandacht had gehad als je wat grotere varianten had geplaatst.

Overigens zeg je in je post dat je 1000-en partypics hebt gemaakt. Mocht er wat boeiends tussenzitten, show ze dan in het [rml][ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 2[/rml] topic. Altijd leuk om in elkaars keuken te kijken ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
Dank je. Zo dacht ik ook ;)
terugkomend op de eigenlijke serie;

#1 ondanks dat ik de bewerkingsstijl wel mag, vind ik hem uit de boot vallen bij de andere foto's. Besef wel dat je het model hierdoor erg bleek over laat komen. Verder was het mooier geweest dat ofwel de hand er helemaal op kwam of helemaal niet.
Vanwaar valt deze volgens jou uit de boot? Misschien omdat de foto redelijk close-up is? Het valt me niet zo op dat ze bleek op deze foto staat, maar nu je de hand noemt begin ik me er ook aan te 'ergeren' :P
#2 grappig moment en houding, compositie/uitsnede valt wat tegen. Verder kunnen we hier uithalen is dat het model een mooi figuur heeft. :P (of had je wat anders duidelijk willen maken?)
Ze heeft inderdaad een mooi figuur, volgens haar het resultaat van een paar maanden afvallen. :) Wat zou er anders aan de compositie kunnen? Ik heb 'm licht bijgesneden. Het origineel staat hier.
#3 is te gemaakt, te geposeerd. En de relatief lange neus van het model begint hier op te vallen. Compositie verder is niet geheel boeiend, evenals de achtergrond, die eigenlijk wat te druk word.
Ik kan het vinden in al je opmerkingen, maar toch blijf ik dit 1 van mijn favorieten vinden. Ik weet niet helemaal waarom, maar ik vind 't een mooie foto. Misschien benadrukt de kromming van het toestel de vrouwelijke vormen ofzo :P De achtergrond is inderdaad wat druk. Als alleen het speeltoestel aan de rechterkant er niet op stond, dan was het al een stuk rustiger.
#4 Gezichtsuitdrukking lijkt spontaan, maar is denk ik net op het verkeerde moment genomen. Beetje jammer. Je zit wat ongewenst spier/vetweefsel in de wangen opbollen. Pose en achtergrond verder zijn wel grappig. Wellicht had het model wat minder centraal mogen staan in deze foto. En oh ja, 't was mooier geweest de onderkant van d'r laarzen ff schoon te poetsen ;)
Haar lach is nét iets te gemaakt Ik heb de foto net op het verkeerde moment genomen. Ik probeer met veel foto's rekening te houden om het model niet precies midden op de foto te zetten, maar in dit geval vond ik het wel passen. En die laarzen... wat let jij goed op alle details zeg _/-\o_ Wellicht dat ik het digitaal nog een beetje kan wegpoetsen :)
#5 mist iets, 't is het gewoon niet. Model van onder, het wit van d'r ogen niet kunnen zien maar wel bijna. Maw, je verwacht dat je het ziet, maar je ziet het niet. Wellicht had je het haar wat mooier neer kunnen leggen en haar een wat interessantere kijkrichting kunnen geven. En misschien werkt dat onderaf gebeuren ook daadwerkelijk niet.
In principe is de foto van boven genomen, omdat ze lag... Ik heb er meerdere foto's van proberen te maken en deze was nog het mooist. Maar ik ben met je eens dat ook deze het niet echt is. Denk dat het inderdaad vooral te maken heeft met het gebrek aan zicht op haar ogen. 'k Heb eens gehoord/gelezen dat iig de ogen scherp moeten zijn, omdat je hier het eerste naar kijkt.
#6 Een hoop contrast met de lucht boven waardoor er blooming met de takken optreed. Schaduwen galore waardoor de bollingen extra duidelijk worden. Die in haar jas ter hoogte van haar buik leiden iig af (was al duidelijk). Verder te harde schaduw in haar oogkassen.
Klopt. Niks aan toe te voegen.
#7 hier ook weer een iets te harde schaduw in haar oogkassen. Verder vind ik haar jas niet echt passen in dit shot. Grijs, geel en roze :?. Voor iets grijs aan te trekken moet je zowiezo een wat kleurvollere huid hebben, ik heb het idee dat het haar niet veel eer doet. iig niet op deze foto.
Op zich past het grijs wel in de sfeer waarin ik de foto's heb proberen te maken (herfst), maar daar past inderdaad het roze en geel niet bij. Daarnaast loopt die tak een beetje storend 'door' haar hoofd. Maar haar gezichtsuitdrukking en pose vind ik wel erg geslaagd. Dat haar huid niet kleurvoller is, komt misschien omdat ik bij alle foto's de saturatie aardig omlaag heb gegooid. Maar het was ook winters en redelijk koud.
#8 De scherptediepte naar achter toe is gewenst, alleen het gedeelte op de voorgrond leidt te veel af. Deze jas staat haar overigens beduidend beter ;). Overigens heb ik ooit eens meegekregen van een (hoofd)redacteur van een regionale krant dat het mooier is als mensen/dieren of whatever naar het midden van de krant kijken. Ook al heb ik het op m'n 13e gehoord, 't is me altijd bijgebleven. Datzelfde mis ik hier op deze foto. Ze kijkt de foto uit, maar waarnaar!? We hoeven het niet persee te zien, maar haar meer ruimte geven aan die kant zal de foto zeker positief tot z'n recht laten komen.
Je vindt de achtergrond te vaag? Kan het niet echt als storend zien. Ik mag het model graag 'uit de foto zien springen'. Wat betreft die kijkrichting ben ik het helemaal met je eens. Ik probeer het ook altijd te doen. In dit geval wilde ik echter de korte scherpte/diepte benadrukken m.b.v. het hek. Dan had ze misschien andersom moeten staan ik haar misschien andersom moeten laten staan.
#9 Mooi moment, ze krijgt een sms! Zie hier het resultaat dat ze meer in de foto kijkt, 't oogt prettiger, natuurlijker. Tevens is het verhaaltje gesloten waar ze mee bezig is; met d'r telefoon. Verder kun je natuurlijk blijven bakkeleien over waar dat sms-je over gaat, maar goed, da's dan voor de kijker om die in te vullen ;). Wat hier verder opvalt, naast de haarbos, zijn d'r neus en lippen. Wat ik hierboven al ergens zei over d'r neus is ook hier bij toepasbaar. En profiel past niet echt bij deze dame. Daarnaast vormen d'r lippen een nogal groot contrast met d'r huid, het komt erop neer dat dat haar gezicht bleker maakt. Ik weet niet hoe lang jullie shoot duurde, maar wellicht kreeg het model het toch iets te koud ;). Verder vind ik deze foto wat te contrastrijk. Het is met name bij oudere mensen mooi om die geleefde huidjes te voorschijn te toveren door vooral het contrast omhoog te gooien. Maar bij jongere mensen willen we juist die rimpelloze huid zien, het zachte mooie ronde nog wat ze in zich hebben.
Inderdaad een sms'je. Het leek eerst een onderbreking te zijn van onze fotosessie, toen ik me ineens bedacht dat dit ook een leuke foto kon zijn. De enige die ik hiervan gemaakt heb en mede door het zwart/wit is het naar mijn mening een mooie foto. Door de grote bos krullen (vind ik erg mooi) valt bij mij de neus niet zo op. Het enige wat mij opvalt qua bleke huid, zijn haar handen. Het gezicht valt mij wederom niet zo op.
Zodra ik een foto van kleur naar zwart/wit heb omgezet (gewoon simpel met irfanview saturation:0) vind ik de foto erg grijs worden (voorbeeld). Vandaar dat ik daarna meestel het contrast wat verhoog. Hoewel het bij foto 11 wel (opzettelijk) wat overdone is, vind ik het hier nog net kunnen.
#10 geheid een leuk moment maar de compositie vind ik letterlijk niks. Ik denk dat de foto al iets meer waarde had gehad als er een lok van haar haren aan de voorkant van haar lichaam had gehangen. Verder vind ik het niet meer dan een snapshot.
Het origineel was een stuk verder weg genomen, oftewel ik heb een flink stuk bijgesneden. Ook niet een van mijn favorieten. Maar hier kijkt ze wél de foto in! :P
#11 d'r gezicht/oogkassen zijn me hier wat te donker, had wat lichter gemogen. Denk dat spelen met curven hier wel wat opgelost zou hebben.
Klopt. Beetje teveel aan het contrast schuifje gezeten. (curven klinkt als Photoshop, wat ik nooit gebruik. Terwijl ik een officiele Photoshop Elements bij m'n EOS heb gekregen).
Last but not least; afgrijselijk kleine thumbnails! Ik denk dat je topic veel meer aandacht had gehad als je wat grotere varianten had geplaatst.
Zou het echt? Ik heb me dat niet zo gerealiseerd. Naar aanleiding van de eerste opmerking daarover, heb ik ze nog wel een slagje groter gemaakt, maar dus nog niet groot genoeg |:( Tipje voor wellicht de volgende keer dus.
Een een last ut not least van mij; geweldig deze uitgebreide reactie van jou! Hier hoopte ik in het begin gelijk al op, maar vreesde het ergste na de eerste vier reacties. Ik kwam hier bij toeval weer terug en was bijna jouw reactie misgelopen. 8)7 Bedankt in ieder geval!
Overigens zeg je in je post dat je 1000-en partypics hebt gemaakt. Mocht er wat boeiends tussenzitten, show ze dan in het [rml][ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 2[/rml] topic. Altijd leuk om in elkaars keuken te kijken ;)
Ik zou flauw kunnen zijn en je verwijzen naar de site waar ze alle 13.114 staan :P Deze foto's heb ik echter niet met m'n EOS gemaakt, maar met een Olympus C100 / Canon A70 / Canon A510 in chronologische volgorde. Geen toptoestellen dus, maar leuk genoeg voor snapshots. Bij de Canon's heb je nog wel de mogelijkheid om te spelen met bijvoorbeeld sluitertijd. Die zet ik meestel op zo'n 1/15 om wat achtergrond- en omgevingsverlichting mee te pakken. Verder weinig bijzondere poses ofzo hoor. Daar hebben de partypeople meestel geen geduld voor. Vaak duurt het wachten op het opladen van de flits al lang genoeg ;)
Wel heb ik bij een optreden van Elise een keer m'n EOS meegenomen. Kon zonder problemen het podium opstappen >:) Kijk maar es op antonboonstra.nl/opdefoto bij de datum 15/10/2005

Pagina: 1