Toon posts:

Ati x1300

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Zou het mogelijk kunnen zijn om een Ati 9250 + een x1300 in me pc te doen?

ik wou een nieuwe video kaart kopen en kwam tot de conclusie tot die te kopen..

2e vraag, heeft iemand al een x1300 battlefield 2 gespeeld? wat ik wou een nieuwe videokaart kopen om dat spel goed te kunnen spelen. :P

Verwijderd

dat is lijkt mij niet mogelijk. als je ze in sli stand wilt plaatsen moet je dacht ik 2 dezelfde kaarten hebben

correct me if i'm wrong

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 19:10
wat is goed?
en er zijn reviews waarin getest werd met battlefield 2

en wat bedoel je emt een 9200 en x1300 samen?
om er meerdere monitoren op te zetten ?

Verwijderd

heheh tis ati, dus dan heet het geen sli maar crossfire :9 maar neh ik denk ook niet dat het kan om ze allebei in je pc te zetten ook omdat je denk ik geen 2 agp/pci sloten heb :o

x1300 zou denk ik wel battlefield 2 moeten kunnen draaien maar verwacht niet al te beste graphics

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb aan mijn oude (ati radeon x9250) haast niks want dat spel doet het dan wel maar heeeeeel erg sloom dus dacht ik (ik ben niet zo heel erg slim met pcs) om een x1300 aan te schaffen en erbij te doen ofzo :)

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 22:54
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:25:
ja ik heb aan mijn oude (ati radeon x9250) haast niks want dat spel doet het dan wel maar heeeeeel erg sloom dus dacht ik (ik ben niet zo heel erg slim met pcs) om een x1300 aan te schaffen en erbij te doen ofzo :)
Theoretisch kan het wel (koop een Asrock Dual Sata 2 bord, heeft pci-e en AGP :+ )
maar niet op de manier hoe jij het wilt (dus ze samen laten werken net als SLI/Crossfire ;) )

Voor een overstap van een 9250 (AGP) naar een X1300 (pci-e) is een nieuw mobo een vereiste ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Dubbel Fristie op 25-02-2006 19:49 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:25:
De X is alleen voor de nieuwe serie :)
Maar je kan alleen maar van de nieuwe generatie in CF zetten, de rest heeft er geen ondersteuning voor. Dit kon je trouwens ook wel op Google vinden :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Zou het mogelijk kunnen zijn om een Ati 9250 + een x1300 in me pc te doen?
Nee dat kan niet. Ook niet met een asrock bord, die kan maar 1 videokaart tegelijk
2e vraag, heeft iemand al een x1300 battlefield 2 gespeeld? wat ik wou een nieuwe videokaart kopen om dat spel goed te kunnen spelen.
Verwacht niet dat het lekker speelbaar is, misschien met alle instellingen op z'n laagst

Verwijderd

Ik zou zon x1300 niet kopen, is het niet waard. Als je BF 2 leuk wilt spelen zou ik gaan voor een 9800pro ofzo (256MB bus, niet 128 MB bus, let daarop!!!)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
256bits bus ipv de 128bits ja, niet de 256MB versie, die is volgens mij zelfs langzamer dan de 128MB versie :P

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 00:14:
Ik zou zon x1300 niet kopen, is het niet waard. Als je BF 2 leuk wilt spelen zou ik gaan voor een 9800pro ofzo (256MB bus, niet 128 MB bus, let daarop!!!)
256Bit ja, niet MB.

x850xt pe's (agp) duiken hier en daar op. Kijk even bij de V&A of marktplaats ofzow. De meeste die-hard gamers hebben net hun 9800 PRO afgezworen, sla je slag ;)

Droogkloot.

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is weer een hele andere prijsklasse. Ik denk niet dat de TS veel uit wil geven, als hij voor een X1300 wilde gaan.
Maargoed, met zo weinig informatie blijft het natuurlijk gissen.
Imo kun je trouwens beter een 6800GS/7800GS nemen, die bieden (in die prijsklasse) meer waar voor hun geld.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

9800pro 2ehands is even duur als een nieuwe X1300 hoor, dus lijkt me wel dezelfde prijsklasse.

Gabriël AM5

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik reageerde op de post boven me, en die had het over een X850XT PE.

Verwijderd

Topicstarter
dus uiteindelijk kom ik tot de conclusie om een 9800 PRO 256Bit te kopen

thnks dat julie wilden helpen _/-\o_

Verwijderd

De X1300 is een hele slechte kaart voor BF2:

www.anandtech.com

testen regelmatig met BF2.

Het goedkoopste, wellicht duurkoop, omdat het je er niet veel plezier voor komende spellen mee zal hebben, is een ATI 9800Pro 256 MMB.

Betere keuze is een 6600GT 256 MB, X800 256MB of hoger. BF2 maakt enorm veel gebruik van RAM. Een minimum van 1GB is echt aan te bevelen. Mocht je nog vragen hebben. Stel ze gerust.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 19:26 ]

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:25:
De X1300 is een hele slechte kaart voor BF2:

www.anandtech.com

testen regelmatig met BF2.

Het goedkoopste, wellicht duurkoop, omdat het je er niet veel plezier voor komende spellen mee zal hebben, is een ATI 9800Pro 256 MMB.

Betere keuze is een 6600GT 256 MB, X800 256MB of hoger. BF2 maakt enorm veel gebruik van RAM. Een minimum van 1GB is echt aan te bevelen. Mocht je nog vragen hebben. Stel ze gerust.
Het is waar dat BF2 veel RAM zuipt, maar niet als je settings laag staan (totaal verbruik bij mij met alle apps erbij dus 700 MB (low) vs. 1350 MB (high)). Overigens kun je idd beter een 6600GT kopen, zijn er voor ca. 130-140 euro dacht ik :? Maar hier kun je nog wel even mee vooruit, op medium settings dan. 256 MB vs. 128MB maakt niet zoveel uit bij deze prijsklasse.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een beetje rond lopen kijken op internet en ben van plan om toch voor een goede video kaart te zoeken, ik heb gekeken dat een geforce 7800 ofzoiets goed was, ik heb zelf als het goed is 512 RAM op me pc maar ik weet dat niet zeker.. ik heb nu nog meer vraagen :p

1. is het dan mogelijk om meer ram op me pc te doen ?
2. ik heb gelezen dat je dan ook iets in je pc moet doen voor dat je überhoupt een geforce kaart erin kan doen

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:49:
ik heb dus een beetje rond lopen kijken op internet en ben van plan om toch voor een goede video kaart te zoeken, ik heb gekeken dat een geforce 7800 ofzoiets goed was, ik heb zelf als het goed is 512 RAM op me pc maar ik weet dat niet zeker.. ik heb nu nog meer vraagen :p

1. is het dan mogelijk om meer ram op me pc te doen ?
2. ik heb gelezen dat je dan ook iets in je pc moet doen voor dat je überhoupt een geforce kaart erin kan doen
1: ja, alleen erin doen, niet erop :Y)
2: nee, dat is pure onzin... alleen de oude drivers uninstallen.

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 26-02-2006 19:59 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het goed is kan je er gewoon 1 reepje van 512MB bij prikken.

Een geforce 7800 kaart is PCI-E, ik denk dat je moederbord eerder een AGP poort heeft en dan kan je er dus geen 7800 kaart in doen.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Eh ik denk dat je dan een heel nieuw moederbord nodig hebt :P een grote klus voor je dus. RAM kun je er vrij eenvoudig bijzetten, voor 50 euro heb je kwaliteitsRAM (geen overclockram, gwn goed ram) en die kun je er gewoon bijklikken, wel eerst even kijken wat voor RAM je nodig hebt (DDR-SDRAM of SD-RAM).

Zeg eerst eens wat je budget is, want bij een nieuw moederbord (wat zeker nodig is voor een 7800 die alleen PCI-e is vanaf een 9250 die alleen AGP is) hoort vaak ook een nieuwe processor, geef ook je volledige specificaties mocht je echt een 7800 willen aanschaffen, want die kosten óf 300 euro voor een 7800GT of een 7800GTX voor ca. 500 euro.

Verwijderd

finsdefis schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:00:
Eh ik denk dat je dan een heel nieuw moederbord nodig hebt :P een grote klus voor je dus. RAM kun je er vrij eenvoudig bijzetten, voor 50 euro heb je kwaliteitsRAM (geen overclockram, gwn goed ram) en die kun je er gewoon bijklikken, wel eerst even kijken wat voor RAM je nodig hebt (DDR-SDRAM of SD-RAM).

Zeg eerst eens wat je budget is, want bij een nieuw moederbord (wat zeker nodig is voor een 7800 die alleen PCI-e is vanaf een 9250 die alleen AGP is) hoort vaak ook een nieuwe processor, geef ook je volledige specificaties mocht je echt een 7800 willen aanschaffen, want die kosten óf 300 euro voor een 7800GT of een 7800GTX voor ca. 500 euro.
7800GS is natuurlijk een optie. Alhoewel de cpu niet doorslaggevend is, is hij in combinatie met de kaart toch medebepalend voor het gehele resultaat. Je zult weleens een te langzame cpu kunnen hebben voor een te snelle videokaart. Er bestaat een verschil in slots voor je grafische kaart. AGP en PCI-e, waarbij de laatste de meest recente en nieuwe standaard behelst.

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:00:
Als het goed is kan je er gewoon 1 reepje van 512MB bij prikken.

Een geforce 7800 kaart is PCI-E, ik denk dat je moederbord eerder een AGP poort heeft en dan kan je er dus geen 7800 kaart in doen.
De 7800GS niet vriend! ;)

• steven_86
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07-2025
hij kan gewoon een 7800 GS (agp) kopen hoeft hij geen nieuwe processor enzo te kopen. maar of dat de moeite waard is ligt aan wat de rest van zijn specs zijn
Pagina: 1