Toon posts:

(Home Theater System) Samsung HT-P1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben van plan om een home theater system te kopen en ik ben aan het twijfelen of ik een 'alles in 1' set zal kopen of losse componenten. Aangezien losse componenten is de meeste gevallen nogal duur zijn was mijn oog gevallen op de HT-P1200 serie van SAMSUNG. Deze set heeft onlangs ook een EISA award gekregen als "beste home theater system".

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/hometheatersystems/hometheatersystems/images/ht-p1200_l.jpg

Heeft iemand al ervaring met deze set? Zo ja, is de beeldkwaliteit hiervan ook goed?

Mijn oog is namelijk ook gevallen op een dvd-speler (de s97) van panasonic, eveneens bekroond met een eisa award. Deze schijnt niet zo duur te zijn en op beeldgebied erg hoog te scoren. Deze heeft een 216mhz / 11-Bit D/A converter en nog wat geavanceerde features.

Mijn vraag is of je ook duidelijk verschil merkt op beeldgebied. Samsung geeft niet echt specifieke specificaties over de dvd-speler die in de p1200 zit, maar iemand enig idee in hoeverre de beeldkwaliteit van de panasonic beter is?

Of is dit bijv alleen maar merkbaar op hele hoge resoluties?

M'n budget is ongeveer 1000 euro......iemand nog aanbevelingen?

vin.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43
Op www.avforums.com is veel info over de S97 te vinden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:39
Ik zit er ook aan te denken om deze set te kopen. Echter, in de handleiding lees ik dat als ik m'n TV aansluit via HDMI dat alle content geupscaled wordt naar 1080i. Dat lijkt me voor een 11366 x 768 LCD TV een beetje jammer, omdat je dan liever 720p als invoer hebt. Dat schijn je met de HT-P1200 dus niet kunnen instellen? Heeft iemand ervaring met een geupscaled DVD signaal naar 1080i vs 720p? Is dat verschil te zien?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:56
Het verschil tussen 1080i en 720p is niet denderend groot. Ik kijk zelf naar een 720p ge-upscaled signaal op m'n Sony 26", omdat het net ietsjes scherper lijkt dan 1080i, maar ik zit dan ook 1,5 meter vanaf mijn TV...

Over de set: Ik vind 'm zeer behoorlijk klinken. Losse componenten zullen beter presteren, maar dan ben je ook wel wat meer geld kwijt. Voor een design alles-in-één set is het zeker geen miskoop. Ik vind 'm persoonlijk beter klinken dan en Bose Lifestyle set bijvoorbeeld.