Toon posts:

Computer in de soep na install van GF6600LE

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oi,

Allereerst, mijn systeempje:

[Product Information]
*Product Type : Graphic Card
*Product Model : N6600 Series
*Product S/N : 5acm241480
*Date of Purchase : 2005/12/23

[Motherboard Specification]
*Motherboard Vendor : Aopen
*Motherboard Revision : AX 4 BS PRO
*Motherboard BIOS Revision : R1.09

[CPU Specification]
*CPU Vendor : Intel
*CPU Type : Socket 478
*CPU Speed : 1700 Mhz

[Memory Specification]
*Memory Vendor : Kingston
*Memory Model : Sdram
*Memory Capacity : 2x 256

[HDD Specification]
*HDD Vendor : Maxtor
*HDD Capacity : 40GB (x2)
*Operating System : WinXP SP2

Niet al te flitsend zoals je ziet.

Geloof me, ik heb uren op Google gezocht en ook lang aan de telefoon gezeten met de medewerkers van Alternate, maar het mocht niet baten.

Enige tijd geleden heb ik voor mijn 5 jaar oude systeem een Asus Geforce N6600LE (6600 'lite')gekocht ter vervanging van mijn Geforce 3 Ti200. Dit trok mijn 300w voeding niet, dus ik heb er eentje van 400 van Procase in gezet. Als ik naar de power kijk die alle componenten krijgen is dit voldoende en stabiel.

Welnu, sinds de install van deze kaart heb ik enorme problemen. Als ik bijvoorbeeld een app start die 3D ondersteuning nodig heeft (hoe licht ook), loopt de pc zodanig vast dat het caps lock lampje niet meer reageert. Dit gebeurt 9 van de 10 keer en is alleen op te lossen met een reboot. Het vreemde is, dat ALS het werkt, werkt het prima. Bij een LAN party heb ik uren achter elkaar Farcry en HL2 gespeeld zonder problemen.

Wat ook heel raar is vind ik, is als ik mijn drivers (Detenator 81.98) update (ik heb het met beta's en oudere versies geprobeerd), krijg ik bij het opstarten BSOD's zonder informatie over bestanden. Alleen "STOP" en een aantal waardes. Dit probleem is alleen te verhelpen als ik een system restore punt terugzet in de safe mode.

Ik heb de laatste BIOS van mijn moederbord, de laatste drivers voor mijn processor, en de PC is helemaal schoon en netjes. Wat kan dit zijn? Het is begonnen na het installen van de nieuwe kaart. Tegelijk hiermee heb ik mijn C:\ drive geformatteerd en WinXP er opnieuw opgezet.

1 ding bedacht ik me, mijn mobo is AGP x4. Alhoewel het me sterk lijkt dat dit ermee te maken heeft. Het ligt ook niet aan de kaart want hij doet het prima in de pc van een maat van me.

Help me alsjeblieft want soms krijg ik zin om mijn pc het raam uit te gooien en me te gaan bezatten in de kroeg.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Alleen "STOP" en een aantal waardes.
Wat voor waardes?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk hier eens:
Windows XP en 2000 BSOD guide

icm met wat Twisted zegt, dus :)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 25-02-2006 18:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik heb ze niet opgeschreven, en ik voel er eerlijk gezegd niet zo veel voor om met opzet mijn pc weer een BSOD laten geven. Geen van de waardes had meer informatie of zo. Kan ik dit niet in een log zien of zo?

Verwijderd

Suggestie:

Driver Cleaner Pro

Google het even

Daarna naar www.tweaksrus.com en haal de Beta drivers van Nvidia:

83.90

Laat even weten hoe het gegaan is.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ey dit is best wel grappig moet ik zeggen. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem als jou icm hetzelfde moederbord, namelijk een Aopen AX4BS Pro (R1.09.)

Ik heb er pas geleden een Nvidia Geforce 6600 (256MB) ter vervanging van mijn Geforce 2 MX 100/200 ingezet. In het begin ging het prima tot een weekje geleden. Indien ik iets in de vorm van een 3d applicatie wilde starten wordt het scherm zwart en doet de pc niks meer. Resetten is de enige remedie. Zelfs de 3d test van dxdiag crasht. ECHTER: dit is in 50% van de gevallen zo en heel vaak zelfs om en om. Werkt wel, werkt niet, werkt wel, werkt niet. In 2D werkt alles perfect, alleen 3D doet moeilijk. Het om en om bedoel ik met een nieuwe boot, niet de test overnieuw draaien.

Ik krijg dus geen bsod's, maar mijn scherm wordt gewoon zwart en ik kan niks meer doen, behalve resetten. Verder is er geen melding in windows te vinden.

Echter als het werkt, werkt het ook constant en kan ik uren door gaan. (AOE 3). Dus aan mijn voeding kan het dan niet liggen, neem ik aan. (Ik heb geen idee welke voeding ik heb).

Wat heb ik gedaan: Ik heb eerst mijn bios naar de standaard instellingen gereset. Toen heb ik de 81.98 drivers opnieuw geïnstalleerd, nadat dat niet werkte, heb ik mbv Driver Cleaner Pro de Nvidia drivers verwijderd. Toen heb ik de 81.95 drivers geïnstalleerd, helaas bleef het probleem. Ook de stroomkabel verwijderen van mijn 2e hdd en beide dvd spelers had geen nut.

Helaas kan ik de agp snelheid / zijbandadressering / snelschrijven niet veranderen in windows. Indien ik dat wil toepassen worden de originele instellingen hersteld.

PC info:
Intel Pentium 4, 1500 mhz, socket 478 (stock speed)
Aopen AX4BS Pro R1.09
768MB RAM (512+256) 133mhz
Nvidia Geforce 6600 (256 mb RAM)
- AGP versie 2.0 / AGP snelheid 4x (max mobo)
- Snelschrijven: JA
- Zijbandadressering: JA
- Stockspeeds
Nec 3520 / Samsung DVD Speler
Maxtor 40GB schijf / Western Digital 80GB schijf
Windows XP Prof SP2 NL

Verder info van EVEREST:
Temperaturen
Moederbord 25 °C (77 °F)
CPU 69 °C (156 °F)
Aux 11 °C (52 °F)
GPU 31 °C (88 °F)
GPU Diode 49 °C (120 °F)
GPU geheugen 26 °C (79 °F)
MAXTOR 6L040J2 41 °C (106 °F)
WDC WD800JB-00ETA0 25 °C (77 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 3154 RPM
Chassis 2538 RPM
GPU 3267 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.70 V
Aux 2.24 V
+3.3 V 3.44 V
+5 V 5.03 V
+12 V 11.92 V
-12 V -11.62 V
-5 V -4.90 V
+5 V Standby 4.92 V
VBAT Batterij 3.09 V
GPU kern 1.24 V
GPU Vcc 3.31 V
GPU AGP VDDQ 1.47 V
GPU FB VDDQ 2.70 V

[ Voor 12% gewijzigd door svdvlist2 op 26-02-2006 22:42 ]

Verwijderd

hmm... overjarig mobo'tje misschien?
Je GF4 had niet de bandbreedte om je AGP-bus vol te gebruiken, terwijl je 6600 liever AGP8 zou hebben. Misschien dat hier een probleem zit?
Lijkt mij in ieder geval een probleem met de AGP-bus en dus een mobo-probleem. Wat mobo's betreft heb ik de technische kennis helaas niet om je hier verder te kunnen helpen.
Als mijn mede-tweakers het ermee eens zijn dat dit idd een mobo-probleem is, kun je dit misschien beter bij 'mobo's en processoren' posten.
iig succes

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 15:38 ]

• svdvlist2
  • Niet online
Ik denk het probleem gevonden te hebben. Namelijk 'sidebanding' of 'zijbandadressering'.
Ik heb deze uit weten te zetten en sindsdien heb ik tot op heden geen problemen meer ondervonden.

Je kan deze vinden bij de eigenschappen van je videokaart onder beelscherm --> tabblad instellingen --> geavanceerd --> laatste tab en dan iets van AGP-instellingen.

In eerste instantie keerde dit vinkje telkens weer terug, maar heb 'm uitgekregen door AGP op 2x te zetten, te rebooten en toen standaardinstellingen herstellen genomen en toen verdween het vinkje bij zijbandadressering. (Klinkt raar, maar is waar)

Misschien iets om te kijken of dit helpt.

Het kan alleen zijn dat je performance iets daalt tov eerst.

[ Voor 15% gewijzigd door svdvlist2 op 27-02-2006 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
svdvlist2 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:32:
Ik denk het probleem gevonden te hebben. Namelijk 'sidebanding' of 'zijbandadressering'.
Ik heb deze uit weten te zetten en sindsdien heb ik tot op heden geen problemen meer ondervonden.

Je kan deze vinden bij de eigenschappen van je videokaart onder beelscherm --> tabblad instellingen --> geavanceerd --> laatste tab en dan iets van AGP-instellingen.

In eerste instantie keerde dit vinkje telkens weer terug, maar heb 'm uitgekregen door AGP op 2x te zetten, te rebooten en toen standaardinstellingen herstellen genomen en toen verdween het vinkje bij zijbandadressering. (Klinkt raar, maar is waar)

Bedoel je met "laatste tab" de Nvidia tab? Ik kan het niet vinden. :(

ninjastrike, driver cleaner heb ik al geprobeerd zonder resultaat.
Timaniac_NL

hmm... overjarig mobo'tje misschien? Je GF4 had niet de bandbreedte om je AGP-bus vol te gebruiken, terwijl je 6600 liever AGP8 zou hebben. Misschien dat hier een probleem zit?Lijkt mij in ieder geval een probleem met de AGP-bus en dus een mobo-probleem. Wat mobo's betreft heb ik de technische kennis helaas niet om je hier verder te kunnen helpen.Als mijn mede-tweakers het ermee eens zijn dat dit idd een mobo-probleem is, kun je dit misschien beter bij 'mobo's en processoren' posten.iig succes
Hee Tim, gagster boi. Het is Dick hier. Mijn mobo is inderdaad al aardig oud mofo :P Ik ben er eigenlijk zeker van dat het probleem daar ligt, aangezien die kaart het prima deed in jou PC die wel AGP x8 heeft...

Ik kreeg trouwens weer een BOSD-tje toen ik een WMV file probeerde af te spelen, deze waardes stonden erin:

STOP 0x0000007F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Kijk eens hier

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om ALLES opnieuw te installeren? Dus een nieuwe windows installatie doen (en uiteraard formateren). Dit lost in veel gevallen de problemen op en dan kan je tenminste ook "oude driver problemen" uitsluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 20:27 ]

• svdvlist2
  • Niet online
Ik post morgen wel ff een plaatje van wat ik bedoel. Zit op een andere PC atm.

Met de laatste tab bedoel ik idd de Nvidia tab waarin als tabnaam je videokaart wordt gebruikt. In jouw geval zal dat 'Geforce 6600' of iets dergelijks ziijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:27:
Heb je al geprobeerd om ALLES opnieuw te installeren? Dus een nieuwe windows installatie doen (en uiteraard formateren). Dit lost in veel gevallen de problemen op en dan kan je tenminste ook "oude driver problemen" uitsluiten.
Yes. Want ik heb direct mijn pc helemaal geformatteerd nadat ik die nieuwe kaart erin heb gezet. Daarom vind ik het ook zo vreemd.
Thanks, maar hier staat niet mijn probleem tussen helaas :'(
Ik post morgen wel ff een plaatje van wat ik bedoel. Zit op een andere PC atm.
Met de laatste tab bedoel ik idd de Nvidia tab waarin als tabnaam je videokaart wordt gebruikt. In jouw geval zal dat 'Geforce 6600' of iets dergelijks ziijn.
Bedankt. Ik zal er naar uitkijken _/-\o_

Verwijderd

Heeren,

Ik wil er toch nogmaals op aandringen dit topic naar Processoren, Mobo's en Geheugen te verplaatsen. Een fout in de videokaart is wat mij betreft vrijwel uitgesloten, aangezien de betreffende 6600LE van de Bluesman het in mijn pc uitstekend deed.
Bluesman, ik ben ervan overtuigd dat je in voornoemde GoT-onderdeel beter terecht kunt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Voor een topic-move kan je het beste een topicreport gebruiken, dat is het icoontje linksboven:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• svdvlist2
  • Niet online
Wat een gezemel of het topic zeg. Boeiuh.
Check het volgende plaatje

Dus beeldschermeigenschappen --> laatste tab --> geavanceerd (rood) --> laatste tab (geforce 6600LE (rood)) --> AGP instellingen (rood) --> zijbandadressering uitzetten, al dan niet via de manier die ik hierboven al beschreven heb via 2x AGP-frequentie.

Verwijderd

Topicstarter
svdvlist2 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:14:
Wat een gezemel of het topic zeg. Boeiuh.
Check het volgende plaatje

Dus beeldschermeigenschappen --> laatste tab --> geavanceerd (rood) --> laatste tab (geforce 6600LE (rood)) --> AGP instellingen (rood) --> zijbandadressering uitzetten, al dan niet via de manier die ik hierboven al beschreven heb via 2x AGP-frequentie.
Ja precies. Chill man, er zinken geen schepen als ik hier verder post. Bovendien, de problemen hebben wel met de kaart te maken ;) Daarnaast krijg ik op dit moment prima hulp.

Svdlist2, ik heb die AGP tab niet... :( Welke versie heb jij geinstalleerd? Heb je soms iets veranderd aan je drivers? Ik heb de GF 6600LE, niet de gewone versie. Kan dit er iets te maken mee hebben?

klikken om te vergroten:
Afbeeldingslocatie: http://img37.imagevenue.com/loc297/th_56743_Untitled_1.jpg
(grappig, we hebben ook bijna dezelfde monitor. Heb jij je pc toevallig ook bij Vobis gekocht?)

• svdvlist2
  • Niet online
Oh, ik zie het al, download de volgende file en voer deze uit. Voeg de gegevens aan je register toe en kijk nog eens. Je moet de file op je hd zetten dmv 'opslaan als'.

Ik gebruik de 81.95 driver, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Nu werkt ie en ben te bang om dat met een update ongedaan te maken.

Probeer als je 'sidebanding' niet uit kan zetten het volgende: (je hebt een engels talige driver)

Vobis idd ;-). Maar was niet de standaard monitor

[ Voor 85% gewijzigd door svdvlist2 op 02-03-2006 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
svdvlist2 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:53:
Oh, ik zie het al, download de volgende file en voer deze uit. Voeg de gegevens aan je register toe en kijk nog eens. Je moet de file op je hd zetten dmv 'opslaan als'.

Ik gebruik de 81.95 driver, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Nu werkt ie en ben te bang om dat met een update ongedaan te maken.

Probeer als je 'sidebanding' niet uit kan zetten het volgende: (je hebt een engels talige driver)

[...]

Vobis idd ;-). Maar was niet de standaard monitor
Haha, wij zijn de Vobis gangsters. Ik wou laatst nog eens langs gaan maar het filiaal in Rotterdam was falliet gegaan...

Ik zie nu ook die opties na de install van die reg update, maar als ik zowel de AGP als sidebanding verander schieten beide instellingen weer terug als ik op toepassen klik.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
laat maar dan
;)

[ Voor 95% gewijzigd door datkanveelbeter op 03-03-2006 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
OKee, ik heb hem nu op AGP x2 staan en sidebanding uit. In theorie, hoeveel zou ik hiervan moeten merken?

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 01:00:
OKee, ik heb hem nu op AGP x2 staan en sidebanding uit. In theorie, hoeveel zou ik hiervan moeten merken?
Geen idee, maar persoonlijk denk ik niet zo heel erg veel. Maar is je probleem nu opgelost?
Zelf heb ik gewoon 4x AGP en sidebanding uit. Op internet zie je dat sidebanding wel vooruitgang kan bieden, maar er zijn ook gevallen bekend waarin de prestaties juist afnamen. Dus ik denk dat het verschil maximaal 1 setting van very high --> high is.

Verwijderd

Topicstarter
Yooo,

Het werkt. Hij draait weer als een zonnetje! Heel erg bedankt voor de hulp.

ROCK N ROLL _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Okay... hier even een overjarige bump. Mods, vermoord me niet aub.

Lees ff het eerste bericht om een goed idee te krijgen van mijn probleem.

Ik ben zo stom geweest om nieuwe drivers van nvidia erop te zetten omdat de pc random vastliep bij grafische toepassingen (avi files afspelen of games) en na het opstarten was de BOSD er weer. In de safe mode geprobeerd vorige drivers terug te zetten zonder succes... drivercleaner gedaan zonder succes. Systeemherstel stond uit om snelheid te besparen... ja, ik kan mezelf inderdaad wel een schop verkopen.

Een maat van me had nog een ATI 9800XT liggen die ik geleend heb en uitgeprobeerd. Dit zou het wel oplossen dacht ik zo; het begon ten slotte om de videokaart. Drivercleaner nog eens gedaan, afgesloten, kaart erin gestopt. Na het opstarted weer BOSD. In safemode geboot, drivers gedownload en geinstalleerd en opnieuw opgestart. Je raadt het al: BOSD.

Precieze error message:

STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x80501316, 0xF88B6490, 0xF88B618c)

Heeft iemand nog enig idee hoe dit nog op te lossen?

Safemode doet het wel, maar ik krijg na 10 minuten al koppijn van de 60hz flikker in mijn monitor. Ik ben nog aan het sparen voor een nieuwe pc; dus deze moet nog 1, 2 maanden kunnen draaien. Als iemand me kan vertellen hoe ik een hogere framerate in safemode krijg ben ik al tevreden eerlijk gezegd.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 01:18:
Safemode doet het wel, maar ik krijg na 10 minuten al koppijn van de 60hz flikker in mijn monitor. Ik ben nog aan het sparen voor een nieuwe pc; dus deze moet nog 1, 2 maanden kunnen draaien. Als iemand me kan vertellen hoe ik een hogere framerate in safemode krijg ben ik al tevreden eerlijk gezegd.
Safemode doet 60 Hz en niets anders, omdat er alleen de standaard VGA driver wordt geladen. ik zou zelf gewoon Windows opnieuw installeren, dat is een halve dag werk en daarna geen gezeur meer. Alle lapmiddelen zullen je de volle 2 maanden gezeur geven :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Totaal door toeval heb ik het probleem opgelost. Als laatste hoop probeerde ik maar de asus special drivers opnieuw te doen. Toen ik deze opstartte kreeg ik een uninstaller. Ze stonder er al dus op, naast de standaard Nvidia drivers. Dit gaf dus het conflict. Na uninstall en reboot, probleem gefikst!
Pagina: 1