Toon posts:

computer opwaarderen met een asus 5200 videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 1400 xp pc waar op dit moment een nvidia 2 mx 440 videokaart in zit. De kinderen gebruiken deze pc om spelletjes op te spelen. Nu kan ik een videokaart Asus 5200 kopen voor € 25,00.
Is dit een geschikte kaart voor deze pc?
Momenteel draait op deze pc o.a. Sims 2, GTA vice city, the Settlers.
Graag jullie advies of we er met de andere kaart wat op vooruit zullen gaan.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
je zal er niet echt op vooruit gaan maar je wat verwacht je voor 25 euro

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Zal heel weinig schelen in de performance zij het dat direct x9 ondersteuning wat beter is bij de 5200 maar nog steeds niet native, hou die €25,- mooi in de zak en spaar door voor een nieuw systeem / grotere upgrade

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er mij om dat we nog een jaartje vooruit kunnen en dan een nieuwe pc kunnen kopen.
Maar het moet wel een merkbare verbetering zijn ten opzichte van de huidige kaart

Verwijderd

Topicstarter
Naar welke 2e hands kaart zou ik volgens jullie moeten gaat zoeken, het moet er dus wel één zijn die bij mijn systeem past. Ik heb 256 mb werkgeheugen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 23:11
Die FX5200 kan je niet echt een upgrade van je huidige kaart noemen. Maar wat wil je nou precies? Hij is wel geschikt voor je PC mits het een AGP kaart is, maar sneller zal ie er niet mee worden.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Regel een tweedehands Geforce 4 Ti voor hetzelfde geld :) Stuk snellere kaart, staan er genoeg van in V&A. Die heb ik ook jaren icm een Athlon 1400 gebruikt.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Klopt een geforce 4 ti is een mooie en goede kaart, bijna alle nieuwe spellen kunnen er mee overweg. Behalve iets als Battlefield 2 niet, maar die kan ook niet overweg met je huidige kaart :+

En als je nog een paar tientjes extra hebt zou je kunnen overwegen om 256 mb geheugen erbij te stoppen, omdat 256mb vaak net te weinig is. Maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van welke spellen je speelt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 18:39 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je kan ook kijken naar een 2e hands 9600Pro (wat overkill maar wel DirectX9 native :) ) kaartje van ATI als je die er in stopt samen met nog een latje ram zal het al goed lukken

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

GoT is geen helpdesk :o

We zijn helemaal niet te beroerd om je te helpen als je ergens zelf niet uitkomt, maar verwachten wel dat je van tevoren zelf de nodige moeite erin steekt. Begin eens met een paar benchmarks te zoeken van je vorige kaart en van je beoogde kaart op een vergelijkbaar systeem. Dan weet je wat je kunt verwachten. Aangezien je specs in je topicstart niet kloppen ("AMD 1400 xp" bestaat niet, de eerste AthlonXP was de 1500+) zul je dat ook eerst uit moeten zoeken.

Heb je dat alles gedaan, dan heb je je antwoord. Sowieso moet je inderdaad niet al teveel verwachten. Voor een dubbeltje (of EUR 25) ga je niet op de eerste rij zitten, zeker niet met een low-end kaart van de vorige generatie.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.