Toon posts:

Phpbb forum database backuppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik heb een phpbb forum gehost bij fulltimewebmaster.com (gratis host bedrijf met php ondersteuning)
Nu wil ik de database gaan backuppen van de forum, gewoon via het admin panel van het forum.
En dan krijg ik deze error:

"This feature has been disabled due to security reasons, please contact the administrator if you want a backup of your forums"

Wat nu? ik ben admin van het forum dus ik heb al de hoogste rechten.
Iemand een idee?

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat is dus het nadeel van die gratis PHP+MySQL hosts!
Hun schakelen vaak verschillende php functies uit.
Meestal ook m.b.t de veiligheid.

Grote kans dat bij een betaalde host de functie wel gewoon correct werkt

www.degroot-it.nl

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
ten eerste ligt het eraan wat voor soort database je gebruikt.
zelf maak ik gebruik van mssql2000 sp 4

Daarin kan ik idd ook niet gebruik maken van deze functie in phpbb.
De manier om mijn forum te backuppen is om gebruik te maken van de backup functie in de enterprice manager.
bij mysql zul je dit waarschijnlijk ook op een gelijkwaardige manier kunnen doen, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

admin van die hoster mailen. die kan de backup voor je maken, maar ik heb wel eens gratis hosts gezien die daar dan geld voor vroegen...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:03
Met de administrator bedoelen ze dus niet jou, maar de serveradmin ;)

Mocht het via de admin niet lukken dan kun je nog iets als dit proberen (niet verder gekeken dan de titel), of phpmyadmin uploaden, al is dat overkill vrees ik, als het al lukt.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb bij verschillende hosts niet de mogelijkheid gehad om te backupen via het adminpannel.
Dit heeft nog nooit niet gewerkt m.b.v. phpMyAdmin. Dat zou ik dus gewoon even installeren :)

edit: Bij de laatste alpha release van phpMyAdmin zit geloof ik zelfs een interface om de configuratie te doen, om het nog wat eenvoudiger te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Bram77 op 25-02-2006 20:40 ]

Verwijderd

Ik ken heel die club niet, maar ik gebruik voor mijn forum DirectAdmin, en daar zit gewoon een knopje Backup in het beheerderspaneel dat ik van DirectAdmin heb gekregen. Zit dat ook niet bij jou? Het hoeft uiteraard niet DirectAdmin te zijn, maar ik herinner me van een gratis host waar ik wel eens wat PHP testte dat ze ook zoiets hadden. Ik laat het nu namelijk betaald hosten

edit:
Gedeeltelijk spuit 11 zie ik....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 20:40 ]

Pagina: 1