Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goedkoop auto rijden, opties

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een student en opzoek naar een goedkope auto. Mijn kennis van auto’s ligt voornamelijk alleen bij de Italianen. Ik weet niet zo gek veel van de andere merken.

Ik wil een auto voor minder dan 500 euro. Enige voorwaarden is dat het rijdt, techniek okay is en heel belangrijk, beetje degelijk in elkaar is gezet. (weinig onderhoud dus). Het zou ook leuk zijn als het een beetje rap is, dus een lichte auto.

Vandaar dat ik nu ook naar japs zit te kijken. Een Toyota starlet, of een Mitsubishi colt, suzuki swift etc.

Probleem is dus dat ik vrij weinig over zulke autos weet en misschien dat er betere keuzes zijn.

Zouden jullie mij misschien een klein beetje op weg kunnen helpen?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:36
Suzuki Alto ;)

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
autorijden en goedkoop zijn 2 dingen die eigenlijk niet samengaan... Relatief goedkoop, is wellicht dan een betere benaming?

Het helpt al als je zelf iets aan onderhoud kunt doen, dat scheelt je namelijk al in de arbeidsuren van het onderhoud, maarja, dan moet je wel bereid zijn iets te leren daarvoor.

Al aan benzine en verzekering gedacht? Voor een student niet goedkoop dunkt me?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Topicstarter
Een klein beetje uitleg waarom zou ik fijn vinden, :P Ik ben bang dat mensen nu allemaal merken en modellen gaan roepen en dat het dan alleen maar onduidelijker voor mij wordt.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:41

Soggy

vroemmmm

IMHO kun je geen betere keuze maken dan een jap (ondanks mijn avatar ;) )

Neem een Suzuki Alto, 1 liter motor met 3 cilinders en je blijft lachen: nauwelijks benzineverbruik, nauwelijks onderhoud, alleen maar rijden, rijden, rijden. Verwacht geen flitsende prestaties, maar dat gaat nu eenmaal niet samen met goedkoop autorijden.....

If it works, tweak it

Verwijderd

Topicstarter
RobertJ schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:15:
autorijden en goedkoop zijn 2 dingen die eigenlijk niet samengaan... Relatief goedkoop, is wellicht dan een betere benaming?

Het helpt al als je zelf iets aan onderhoud kunt doen, dat scheelt je namelijk al in de arbeidsuren van het onderhoud, maarja, dan moet je wel bereid zijn iets te leren daarvoor.

Al aan benzine en verzekering gedacht? Voor een student niet goedkoop dunkt me?
Ik heb ondertussen een paar auto’s versleten. Maar dat waren allemaal wat duurdere Italiaanse en Duitse auto’s. Zulke bakken kan ik nu niet meer veroorloven.

Als ik het goed heb kost een lichte japanner van begin jaren 90 rond de 40 euro per maand aan verzekering en 15 – 20 euro voor wegenbelasting.

Ik denk ook dat een 1.3 motortje niet zo veel verbruikt.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:36
Soggy schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:17:
IMHO kun je geen betere keuze maken dan een jap (ondanks mijn avatar ;) )

Neem een Suzuki Alto, 1 liter motor met 3 cilinders en je blijft lachen: nauwelijks benzineverbruik, nauwelijks onderhoud, alleen maar rijden, rijden, rijden. Verwacht geen flitsende prestaties, maar dat gaat nu eenmaal niet samen met goedkoop autorijden.....
@ TS hier de uitleg :*)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het met de Toyota starlet of de Honda civic? De begin jaren 90 modellen.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:29:
Hoe zit het met de Toyota starlet of de Honda civic? De begin jaren 90 modellen.
tja allebei goed, betrouwbaar en best vlotjes, met name de hond.

kwaliteit is natuurlijk deels per merk/type bepaald, maar voornamelijk belangrijk is of het autootje zelf nog in orde is, een nieuwe lada is vanzelfsprekend beter dan een afgeragte civic.

[ Voor 27% gewijzigd door Zandor op 25-02-2006 17:34 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Hier heb ik ook een tijdje voor gezocht!
1 goede tip: Koop niet een zo goedkoop mogelijke auto.
Belangrijker zijn de vaste kosten, je kunt bijvoorbeeld beter een auto van 600 Euro kopen, die 60 Euro aan vaste lasten kost per maand, dan een auto die 300 Euro kost, en 90 Euro aan vaste lasten.
Na een redelijk korte tijd ben je met die duurdere auto, toch goedkoper uit.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Gewoon kijken naar de budget, vaste lasten, onderhoudskosten.

Seat Ibiza

Peugeot, die zijn toch makkelijk in onderhoud? correct me if wrong..

Verwijderd

Topicstarter
Zandor schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:32:
[...]

tja allebei goed, betrouwbaar en best vlotjes, met name de hond.

kwaliteit is natuurlijk deels per merk/type bepaald, maar voornamelijk belangrijk is of het autootje zelf nog in orde is, een nieuwe lada is vanzelfsprekend beter dan een afgeragte civic.
Waar kan ik het beste opzoek gaan naar zulke autos? Ik woon in omgeving utrecht, ik zou eventueel langs de autoboulevard kunnen gaan. Op internet kom ik ook telkens autos tegen die aan mijn voorwaarden voldoen, maar net wat je zegt, ik kan niet weten of ze in orde zijn.

joswillems86. wat heb je utieindelijk gekocht?

• SeatRider
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:51:
Waar kan ik het beste opzoek gaan naar zulke autos? Ik woon in omgeving utrecht, ik zou eventueel langs de autoboulevard kunnen gaan. Op internet kom ik ook telkens autos tegen die aan mijn voorwaarden voldoen, maar net wat je zegt, ik kan niet weten of ze in orde zijn.
Op de autoboulevard koop je iig van een handelaar. Ik zou gewoon op martkplaats/speurders even zoeken, en daadwerkelijk kopen van een oud vrouwtje/mannetje, niet van een gladde wat-een-leuke-kinderen verkoper. Tip: proefrit ff langs een garage, laat ze er even kort naar kijken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Zandor
als het goedkoop moet, zou ik zeker bij een paritculier kopen. Ga alngs, hoor het verhaal aan, ga lekker rijden, ect keuren door vriend / kennis en als het goed voelt koop het dan. Particulieren kennen hun eigen auto beter dan de handel, die schuiven alleen maar door, en wellicht een hoop ellende.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

Ik leun nu trouwns een beetje richting de kant van een Honda Civic. Zo iets wellicht

Wat vind men ervan?

• Zandor
16 INCH SPORTVELGEN, DEZE AUTO RIJDT ALS EEN TREIN
:X

Hoeft trouwens niets te betekenen :P

Verwijderd

_/-\o_

De mijne rijdt nog steeds :>

• Zandor
De mijne rijdt nog steeds :>
das dan wel een nadeel, kom je er nooit vanaf :D

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:08
Zandor schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:03:
16 INCH SPORTVELGEN, DEZE AUTO RIJDT ALS EEN TREIN
Lekker is dat.. Auto met permanent vertraging... om over de remweg nog maar te zwijgen ;)

UNOX: The worst operating system

• j86

j86

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:51:
[...]
joswillems86. wat heb je utieindelijk gekocht?
Een hele mooie 205 gevonden, echt perfect...
En toen gingen mijn ouders zeuren en mocht ik hem niet kopen :'(
Nu moet ik NOG fietsen :<

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

joswillems86 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:42:
[...]

Een hele mooie 205 gevonden, echt perfect...
En toen gingen mijn ouders zeuren en mocht ik hem niet kopen :'(
Nu moet ik NOG fietsen :<
Misschien raar, maar wat hebben je ouders er mee te maken dat jij een auto wil kopen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• j86

j86

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:47:
[...]

Misschien raar, maar wat hebben je ouders er mee te maken dat jij een auto wil kopen?
Stond er zelf ook raar van te kijken...
Maarja, beetje lang verhaal, woon ook nog thuis enzo, maar dat hoeft er eigenlijk nix mee te maken.
Als ik nu ergens heen moet, gebruik ik de auto van mn vader, als er iemand gaat zeuren, hadden ze mij maar die 205 moeten laten kopen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie door de bomen het bos niet meer! om maar ff cliche te doen. :P

Heb de afgelopen 2 uur op internet zitten zoeken en vergelijken. Ik vind de Civic en de Mazda 323 wel wat hebben. Er zijn alleen zo veel keuzes.

Een Suzuki Alto vind ik maar niets. :P Net ff te klein voor mij.

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ik weet niet hoe oud je bent, maar verzekeraars zitten niet echt te wachten op jongeren met een Civic of een 323(F)

Wat dat betreft is een alto, of wellicht nissan micra, opel corsa makkelijker onder te brengen bij de verzekering.

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

Topicstarter
Ter info, ik ben 22 en heb 2 schadevrije jaren. :)

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:01
Wat dacht je van een Seat Ibiza? Die zien er imo vlot (vanaf 1993 iig :+ ) uit en met een 1.6/1.8 (8v) motor zijn ze nog redelijk snel... Ze kosten alleen kwa aanschaf wel iets meer dan 500 euro.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Rejgun schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:17:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar verzekeraars zitten niet echt te wachten op jongeren met een Civic of een 323(F)

Wat dat betreft is een alto, of wellicht nissan micra, opel corsa makkelijker onder te brengen bij de verzekering.
Aan die auto's is in princiepe niks spannenders dan een fiat uno.

.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Goedkoop autorijden is nogal een contradictio in terminis (Zal het zo ff in het turbo-/studententaal topic posten :+)

Wat ik wil zeggen, je moet geen auto gaan rijden van je laatste centen. De kosten vallen in de praktijk meestal net ff hoger uit dan je van te voren had berekend. De auto is net wat minder zuinig, je pakt hem toch wat vaker in plaats van de fiets, en er gaat ook meer stuk dan je gehoopt had en op een tijdstip dat je er net even geen geld voor hebt.

Autorijden is heel erg leuk, het geeft je enorm veel vrijheid, maar weet wel waar je aan begint :)

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-10 22:17
Helemaal eens met 1 van de eerste opties, Suzuki alto die dingen blijven rijden, lijkt wel of er niks aan kapot kan gaan. Opties als een 205 zal ik zeker niet voor gaan, veel problemen mee zo'n auto (in het algemeen bij latere leeftijd).

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Of een oude VW polo, kun je nog zelf aan sleutelen, zuinig, licht. tweede hands onderdelen zijn cheap daarvoor. Was mijn 1ste autotje, veel plezier van gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Thefirstikke schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:30:
Goedkoop autorijden is nogal een contradictio in terminis (Zal het zo ff in het turbo-/studententaal topic posten :+)

Wat ik wil zeggen, je moet geen auto gaan rijden van je laatste centen. De kosten vallen in de praktijk meestal net ff hoger uit dan je van te voren had berekend. De auto is net wat minder zuinig, je pakt hem toch wat vaker in plaats van de fiets, en er gaat ook meer stuk dan je gehoopt had en op een tijdstip dat je er net even geen geld voor hebt.

Autorijden is heel erg leuk, het geeft je enorm veel vrijheid, maar weet wel waar je aan begint :)
Opzich zou ik nu ook een veel duurdere auto kunnen kopen, het is dus niet zo zeer dat ik aan mijn laatste centjes zit, eerder een kwestie van niet veel geld willen uitgeven aan een vervoersmiddel die enkel mij van A naar B moet brengen.

Ik ga wel veel snelweg kilometers mee rijden dan vandaar dat ik de Alto net ff te klein en traag vind.

Ik ben zelf Niet handig! dus zelf sleutelen is geen optie. :P

Edit: Wat vinden jullie hier van?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 14:47 ]

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 00:46
Al behoorlijk wat kilometers achter de rug. Dit hoeft niet te betekenen dat hij niet orde is, maar zeker als je de onderhoud geschiedenis niet weet een vrij grote gok. Ik zou zoeken naar een AX 1.1 wanneer je zuinig wilt rijden of anders een 1.4i (GT) als je toch wat meer snelheid van je bak verlangt.

iRacing Profiel

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
AkroBatik schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:05:
[...]

RUSTIG JIJ !

Unootjes zijn ook donders makkelijk in onderhoud en rijden goedkoop.

ware het niet dat de mijne allang over de apk is omdat ik het CO probleem niet gemaakt krijg. Rij er niet meer in, voor de moraalridders

• Capo
  • Niet online
Ik rijd spotgoedkoop :)

Mazda 323 uit 1988, gekocht met 86.000km , inmiddels 108.000km (oude man geweest, kocht hem nieuw, ruilde hem in op een nieuwe.. deawoo...

gekocht incl. nieuwe apk voor 400/450 euro iets.

Betaal 15 euro verzekering en 15 euro belasting (om en nabij)

tank 36 liter en rijd daarmee een 500/550km

Hij haalt 140 maar relaxed is 120/130km/h :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-11 10:00
ik heb een opel astra van m'n opa overgenomen(ouders hebben hem gekocht en ik mag erin rijden), ding is zo traag als een schildpad.
Maar ik heb een afspraak met m'n pa, hij betaalt de helft van m'n benzine :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

418O2 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 04:02:
ware het niet dat de mijne allang over de apk is omdat ik het CO probleem niet gemaakt krijg. Rij er niet meer in, voor de moraalridders
afaik mag een auto zonder apk ook niet op de openbare weg staan, hoe heb je dat opgelost?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Topicstarter
Capo schreef op maandag 27 februari 2006 @ 08:37:
Ik rijd spotgoedkoop :)

Mazda 323 uit 1988, gekocht met 86.000km , inmiddels 108.000km (oude man geweest, kocht hem nieuw, ruilde hem in op een nieuwe.. deawoo...

gekocht incl. nieuwe apk voor 400/450 euro iets.

Betaal 15 euro verzekering en 15 euro belasting (om en nabij)

tank 36 liter en rijd daarmee een 500/550km

Hij haalt 140 maar relaxed is 120/130km/h :)
Ik zit nu ook erg te twijvelen om een 323 te nemen.
Bijvoorbeeld deze: click.
Hij heeft wel 250.000 km gelopen, is dat heel erg of kunnen deze autos het wel hebben? Volgens de eigenaar heeft de auto bij de apk een beurt van 300 euro gehad... ?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:25:
[...]

Hij heeft wel 250.000 km gelopen, is dat heel erg of kunnen deze autos het wel hebben? Volgens de eigenaar heeft de auto bij de apk een beurt van 300 euro gehad... ?
ziet er heel erg netjes uit, helemaal std, zijn trouwens heerlijke auto's om in te rijden :)

Zie ondertitel

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Je neigt toch wel naar de wat sportievere 'kijk-mij-nou-eens' auto's... op zich niets mis mee, maar ze zijn minder zuinig dan wat jij hoopt... en dat is, volgens mij, nou net niet waarvoor je dit draadje hebt geopend.
Wil je echt goedkoop, dan moet je ff naar boven scrollen: neem de Suzi. Dat ie 'te klein' voor jou is verbaast mij... dat staat namelijk niet in je voorwaardes... en hoezo te klein? Ben je 2.10 of neem je dagelijks 6 personen mee? Dan is ie idd te klein.
Je moet er rekening mee houden dat de modelletjes waar jij nu voor valt vaak ook 'instappers' zijn geweest van jonge beginnende autorijders (ik wil niet zeggen dat ze niet kunnen rijden, maar zij zoeken wel de grenzen van hun (auto) kunnen op), ergo: verwacht onderhoudt. Zoals je zelf al aangeeft: je bent geen sleutelaar, dus dat is gewoon geen optie.
Tevens lees ik in 1 van die advertentie's: 1:13 !! Dus hij is nog zuinig ook !!
*KUCH* WAT ?? Ik heb een 3 liter V6 en die loopt al 1:10 !
1:13 is echt niet zuinig hoor...

Wat je eventueel ook kunt doen, is de grenzen van de wet opzoeken en een klein dieseltje kopen (VW Polo oid) en er sla-olie (of andere plantaardige olie) ingooien (doe dan wel 50/50 verhouding anders moet je toch het e.e.a. aanpassen aan het brandstofsysteem).

LPG is wellicht ook een optie, maar dan kom je weer in een duurdere categorie wegenbelasting en je verteld niet hoeveel km/jaar je gaat rijden.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 11:38
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:25:
[...]

km stand is wel extreem hoog hoor, kunt beter kijken naar eentje met minder km, je weet natuurlijk niet hoe er in het verleden met deze auto gereden is, misschien houd hij het nog best 50.000 vol, maar voor het zelfde geld gaat hij binnen een maand stuk.
Citroen AX?Peugeot 106?
Of een LPG G3, maar dan heb je vaak nieuwere auto's

[ Voor 3% gewijzigd door Ora et Labora op 27-02-2006 10:42 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het goedkoopste blijft gewoon een oldtimer op gas. Misschien niet heel makkelijk aan te komen, maar je betaalt geen wegenbelasting en je rijdt op gas ook nog eens spotgoedkoop :)

Verwijderd

Topicstarter
MetalRush schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:40:
Je neigt toch wel naar de wat sportievere 'kijk-mij-nou-eens' auto's... op zich niets mis mee, maar ze zijn minder zuinig dan wat jij hoopt... en dat is, volgens mij, nou net niet waarvoor je dit draadje hebt geopend.
Wil je echt goedkoop, dan moet je ff naar boven scrollen: neem de Suzi. Dat ie 'te klein' voor jou is verbaast mij... dat staat namelijk niet in je voorwaardes... en hoezo te klein? Ben je 2.10 of neem je dagelijks 6 personen mee? Dan is ie idd te klein.
Je moet er rekening mee houden dat de modelletjes waar jij nu voor valt vaak ook 'instappers' zijn geweest van jonge beginnende autorijders (ik wil niet zeggen dat ze niet kunnen rijden, maar zij zoeken wel de grenzen van hun (auto) kunnen op), ergo: verwacht onderhoudt. Zoals je zelf al aangeeft: je bent geen sleutelaar, dus dat is gewoon geen optie.
Tevens lees ik in 1 van die advertentie's: 1:13 !! Dus hij is nog zuinig ook !!
*KUCH* WAT ?? Ik heb een 3 liter V6 en die loopt al 1:10 !
1:13 is echt niet zuinig hoor...

Wat je eventueel ook kunt doen, is de grenzen van de wet opzoeken en een klein dieseltje kopen (VW Polo oid) en er sla-olie (of andere plantaardige olie) ingooien (doe dan wel 50/50 verhouding anders moet je toch het e.e.a. aanpassen aan het brandstofsysteem).

LPG is wellicht ook een optie, maar dan kom je weer in een duurdere categorie wegenbelasting en je verteld niet hoeveel km/jaar je gaat rijden.
Niet zo zeer 'kijk-mij-nou-eens' hoor :P Ik schaam me nog steeds kappot om een Mazda te rijden straks. Maar met een Alto zie ik mijn zelf niet echt een uur over de A12 rijden.

Erg jammer van de km stand van die Mazda. Maar als ik blijf kijken hebben de meeste autos in deze prijsklasse zulke hoge kmstanden.

edit:

Ik ga nu even deze auto bekijken, het is hier om de hoek en de km stand is 180.000. link

Hij kost alleen ff wat meer dan ik wou uitgeven, maar hij staat ook bij een auto bedrijf tekoop en misschien dat ik er 650 van kan maken...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 11:09 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:42
Kilometer standen zeggen niet zoveel... 't is maar net hoe en wat. Mijn Alfa 155 had 268.000 gedraaid, en zonder enig motorisch onderhoud (ik heb een hele boel aan de auto gesleuteld maar niet motorisch) heb ik er alweer 10.000 km mee gereden. Altijd starten (ook bij -6C itt de Focus uit 2001 van de buren ;))

Op het moment voor de apk moet ik het flexibele deel van de pijp vervangen, en de draagarm linksvoor. Maar dat kan met elke kilometer stand gebeuren. De reden dat ik deze auto durfde te kopen is dat hij van een collega van mijn vader is geweest, aantoonbaar goed is onderhouden, en er alleen maar snelweg kilometers mee gemaakt zijn :)

XXXVI

• Capo
  • Niet online
Je schaamt je om een mazda te rijden ? ben je te klein geschapen dat je iets moet compenseren ? :+

wat boeit het nou wat voor auto je rijd als je goedkoop wil rijden...

en 250k op de teller..mwha das behoorlijk veel.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mijn vrouw rijd in een Toyota Starlet uit 1991. Km-stand 86000 km. Deze rijd nu al 3 jaar zonder enige vorm van onderhoud (ja op een kappot lampje toe dan.)

Het leuke is dat deze startlet een 1.3 motortje heeft en mijn Peugot 206 HDI Airline 1.4 (nieuw geleased vorig jaar feb) eruit trekt. (de eerste 200 meter :)).

Nee ik zou het wel weten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

Motorinhoud zegt natuurljik niks over prestaties ;)
Mijn duit in het zakje: daihatsu charade G102 (serie van '88 tot '93 ongeveer)
Dan heb je een 1.3 motor in een auto van 805 kilo, dat is 15 euro per maand wegenbelasting. Standaard al vrij rap (90pk, 105nm), makkelijk sneller te maken (30 nm koppel erbij voor 50 euro aan spullen, gemeten op de testbank) en hij klinkt dan nog leuk ook :p
Bij een beetje normaal rijden kom je op 1 op 15 uit, snelweg rond de 1 op 18 a 19. Rij je wat harder door kom je op 1 op 12 a 13 uit. Qua onderhoud ben je ook goedkoop uit, eigenlijk alleen normaal onderhoud wat je altijd hebt (banden, olie, om de 100.000 distributieriem). Verder gaat er weinig tot niks aan kapot, degelijk gemaakt.

En deze 1.3 trekt die starlet EN 206 eruit, tot het bittere eind :p Zie ook mijn sig voor wat plaatjes van dit japanse beestje.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Destruction schreef op maandag 27 februari 2006 @ 09:51:
[...]

afaik mag een auto zonder apk ook niet op de openbare weg staan, hoe heb je dat opgelost?
Mja, staat op de openbare weg, nog niets van gehoord. Ga binnenkort ff apk fiksen denk ik

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

AkroBatik schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:05:
[...]

In principe niet nee. Maar vaak worden nu eenmaal bepaalde type auto's i.c.m. jeugdige leeftijd niet geaccepteerd, (ondanks dat de auto wellicht helemaal niet snel is!) omdat men uit ervanring weet dat dergelijke auto's door een bepaald 'soort' bestuurder worden bereden. Vaak dus een jonge bestuurder die de blits wil maken met een sportief ogend model en daar ook naar probeert te rijden en hierdoor een gevaarlijker weggedrag heeft.

Dit geldt ondermeer voor:
Honda Civic
Mazda 323F
BMW 3-serie (gewoon alle modellen, vanaf de basis 316)

deze lijst is veel uitgebreider, maar heb deze nu niet bij de hand

[ Voor 7% gewijzigd door Rejgun op 27-02-2006 20:03 ]

Audi: Vorsprung durch Technik

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Ik heb zelf sinds januari 2005 een Starlet uit 1986. Echt een topauto. Kwam zonder problemen door de APK vorig jaar en rijdt nog steeds. Verder bijna niets aan onderhoudskosten gehad. Wel van een bekende gekocht, dus ik wist dat het geen totale crap was. Dat is nog wel eens een risico met auto's uit deze jaartallen.

En............... is wel traag maar scheelt wel een hoop boetes :P

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Pagina: 1