Shuttle SN25P opbouwen

Pagina: 1
Acties:

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hallo people,

Na lang wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een shuttle XPC barebone wil gaan aanschaffen, ik heb gekeken naar miniATX kasten e.d. maar ik vind de shuttle mooi en klein.

Deze opstelling wilde ik gaan gebruiken:

Shuttle SN25P € 386,35
AMD Athlon 64 X2 4200+ € 385,35
Corsair PC3200 1 GB € 91,93
HD 1 SATA WD Raptor 73 GB 8MB € 170,90
HD 2 ATA WD 2500JB 250 GB 8MB € 101,95
Plextor 16x50x PX-130A (Zwart) € 37,44
XFX GeForce 7800 GT 256MB DDR3 € 308,88

€ 1482,80

Via pricewatch alle onderdelen inclusief verzend kosten, als ik hem op de site van shuttle zelf configureer kost ie ongeveer € 2000,-

Ik ga het systeem gebruiken voor gamen, maar niet hardcore.. daarom vond ik de 26P met SLI niet nodig, verder dagelijkse dingen zoals photoshop, internet, mail, office enz.

De processor leek me het beste, en ik wilde niet het duurste van het duurste.. ik sta altijd open voor andere suggesties.

Geheugen eender, ik hoor goeie verhalen over corsair en vandaar dit geheugen.

Ik heb gekozen voor twee hardeschijven aangezien ik een aantal reviews e.d. heb gelezen waarin stond dat je OS + temp +program files +games het beste op een wat snellere HD kunt zetten.. vandaar de 10.000rpm raptor 73 GB.

Videokaarten heb ik weinig koek van gegeten, na het lezen van wat reviews over de sn25P leek me dit de beste keuze, echter twijfel ik..

Twee dingen vind ik moeilijk... het intern geheugen en de videokaart.. suggesties zijn welkom

Ik heb een aantal eisen:
  • Weinig geluid.
  • mag ongeveer € 1500,- kosten.
  • Het liefst nog Wlan en Cardreader.. maar weet ik weinig van
Ik heb weinig verstand van dit soort dingen, mijn vorige pc heb ik uit een rek gekocht... nu wil ik het zelf een beetje regelen..

groetjes!

• 3mph
iemand?

Verwijderd

Wat vind je moeilijk aan je videokaart?
Als je een goedkopere videokaart koopt, kun je volgend jaar alleen maar games op Low-detail draaien.
Dan moet je gaan denken aan een X850 Pro, die net boven de 200 Euro al te koop is.
Toch zou ik bij die 7800 GT blijven, goede keus.

Verder zou ik geen 74 Gb Raptor pakken maar een 36 Gb, omdat je er het beste alleen Windows en je games erop kan installeren.

Dan houd je weer wat geld over om 2 x 1 Gb ram te kopen, 1 Gb voor zo'n systeem is in deze tijd wel wat aam de magere kant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:24:
Wat vind je moeilijk aan je videokaart?
Als je een goedkopere videokaart koopt, kun je volgend jaar alleen maar games op Low-detail draaien.
Dan moet je gaan denken aan een X850 Pro, die net boven de 200 Euro al te koop is.
Toch zou ik bij die 7800 GT blijven, goede keus.

Verder zou ik geen 74 Gb Raptor pakken maar een 36 Gb, omdat je er het beste alleen Windows en je games erop kan installeren.

Dan houd je weer wat geld over om 2 x 1 Gb ram te kopen, 1 Gb voor zo'n systeem is in deze tijd wel wat aam de magere kant.
Wat is er mis met 1GB voor zoon systeem???
Als je 2X512mb haalt kun je lekker dual channel draaien en is snel hoor.
Je kan later nog wel uitbreiden ja

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:04

Piggen

Lekker bakkie

Ja, ziet er goed uit. Alleen vraag ik me af of het niet te warm zal worden met al dat high-end spul. Het lijkt me handig om op die videokaart een Arctic VGA Silencer (NV Silencer 5, Rev. 3) te (laten) monteren. Die voert de warme lucht uit je case, zodat die niet blijft hangen.

Qua geheugen zou ik overwegen om 2x 1GB te nemen. Met gamen en zware applicaties heb je daar wel profijt van.

En WLAN en een cardreader is niet zo moeilijk. WLAN doe met een insteekkaartje of een USB-ding en een cardreader sluit je gewoon extern aan, aangezien hij er intern niet meer bij past.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:32:
[...]

Wat is er mis met 1GB voor zoon systeem???
Als je 2X512mb haalt kun je lekker dual channel draaien en is snel hoor.
Je kan later nog wel uitbreiden ja
Wat? Ik weet niet of je kan lezen, maar als je even op de Shuttle website had gekeken, dan zie je dat de SN25P precies 2 geheugensloten heeft.

Als je in elk slotje 1 latje van 512 Mb indoet, kun je later alleen nog maar uitbreiden als je dit geheugen eruit gooit.

Je kan later dus niet meer uitbreiden.

En met 2 x 1 gb draai je ook Dual Channel

• 3mph
Is dit corsair geheugen een beetje goed? of moet ik nog naar iets anders kijken? Ik heb nog getwijfeld aan een GTX kaart, maarja... die prijs hé :)

En wat betreft duelcore, ik weet dat het met gamen niet echt op schiet.. maar wilde ook xp 64 (native) gaan draaien... lekker snel..

Edit: Wordt het systeem zo denk je te heet dan? Standaard heatpipe:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/system/sff/shuttle/sn25p/thumbnail/sn25p16-hsftop.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door 3mph op 26-02-2006 21:08 ]

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

na een berg review te hebben gelezen blijkt het toch een leuk setje, ik was namelijk ook van plan om deze aan te schaffen.

het word niet te heet, je kan er zelf gtx in draaien en dat ding blijft netjes koel. dit door doe cooling systeem.

wat betreft geheugen kan je beter voor 1 dimm 1gb gaan, die corsair is een goede keus.

suc6
Pagina: 1