Er zit weer een nieuwe best buy guide aan te komen, en alvorens deze gepubliceerd wordt zou ik graag wat feedback ontvangen op mijn systeemvoorstel voor het workstation van deze maand. In vergelijking met vorige maand stappen we weer terug naar het dual-core Athlon-platform (vanwege de betere prijs/prestatie verhouding). Aangezien de Dell-schermen in vergelijking met de vorige guides flink in prijs zijn gezakt zijn er een aantal upgrades doorgevoerd (ook in vergelijking met het november systeem dat ook gebaseerd was op een Athlon 64 X2):
- De processor; we kiezen ditmaal voor de Athlon 64 X2 4800+
- Het geheugen; we kiezen ditmaal voor CAS2 ipv CAS3 geheugen
- De harde schijf; we kiezen ditmaal voor de nieuwe Raptor
Er is nog wel een klein beetje budget over, maar 't hoeft natuurlijk niet opgemaakt worden. En aangezien er mijn inziens geen belangrijke onderdelen zijn die verbetering behoeven heb ik het hierbij gelaten. Eens/oneens? Suggusties?
- De processor; we kiezen ditmaal voor de Athlon 64 X2 4800+
- Het geheugen; we kiezen ditmaal voor CAS2 ipv CAS3 geheugen
- De harde schijf; we kiezen ditmaal voor de nieuwe Raptor
Er is nog wel een klein beetje budget over, maar 't hoeft natuurlijk niet opgemaakt worden. En aangezien er mijn inziens geen belangrijke onderdelen zijn die verbetering behoeven heb ik het hierbij gelaten. Eens/oneens? Suggusties?
![]() | ||||||
![]() | Product | Prijs | ![]() | |||
![]() | ||||||
![]() | Processor | ![]() | AMD Athlon 64 X2 4800+ (2,4GHz, 2x1MB) | ![]() | € 645,- | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Moederbord | ![]() | Asus A8N-SLI Premium | ![]() | € 152,30 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | CPU-koeling | ![]() | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | ![]() | € 23,- | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Geheugen | ![]() | 1GB x 2 PC3200 DDR (Corsair TWINX2048-3200C2) | ![]() | € 238,85 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Videokaart | ![]() | XFX GeForce 6600 256MB (PCIe, 2x DVI) | ![]() | € 106,- | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Geluidskaart | ![]() | Onboard Realtek ALC850 codec | ![]() | ![]() | |
![]() | ||||||
![]() | Netwerkcontroller | ![]() | nForce 4 SLI en onboard Marvell gigabit-controller | ![]() | ![]() | |
![]() | ||||||
![]() | Serial ATA RAID-controller | ![]() | nForce 4 SLI en onboard Silicon Image Sil3114 | ![]() | ![]() | |
![]() | ||||||
![]() | Primaire HDD | ![]() | Western Digital Raptor WD1500ADFD, 150GB | ![]() | € 275,03 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Secundaire HDD's | ![]() | 2 x Hitachi Deskstar T7K250 250GB | ![]() | € 203,24 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Dvd-brander | ![]() | NEC ND-4550 (zwart) | ![]() | € 41,55 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Dvd-speler | ![]() | LiteOn SOHD-167T (zwart) | ![]() | € 17,90 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Diskettedrive | ![]() | Samsung 3,5 inch floppy drive (zwart) | ![]() | € 5,68 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Flash-lezer | ![]() | Apacer Embedded Card reader 15 in 1 (zwart) | ![]() | € 12,71 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Draagbare opslag | ![]() | Geheugenstick 256MB USB 2.0 | ![]() | € 16,49 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Behuizing | ![]() | Cooler Master CM Stacker STC-T0 | ![]() | € 120,96 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Voeding | ![]() | Tagan TG530-U15, 530W (ATX 2.01, PCI-e) | ![]() | € 101,97 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Monitoren | ![]() | 2 x Dell Ultrasharp 2005FPW | ![]() | € 1.178,58 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Luidsprekers | ![]() | Logitech Z-2300 | ![]() | € 119,71 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Toetsenbord | ![]() | Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 | ![]() | € 37,98 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Muis | ![]() | Logitech G5 Laser Mouse | ![]() | € 54,68 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | ![]() | Totaalprijs bij opstellen BBG | ![]() | € 3.351,63 | ![]() | |
![]() |