Toon posts:

XFX 6200 256 MBRAM werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen... ik heb net een XFX Geforce 6200 256 MBRAM gekocht omdat mijn oude kaart aan vervanging toe was .. een FX5200 128 .. maar nu heb ik een probleem.. de monitor wilt niet opstarten met deze kaart. Hij valt na de IDE check gelijk in slaapstand.. wie weet wat dit probleem is en of het ook verhlopen kan worden?..

Specs PC

Moederbord MSI 6701 ( MEDION OEM)
Intel Pentium 4 2.66 GHZ
1024 Mb ram geheugen
120 GIG Seagate Barracuda HD
60 Gig Maxtor HD

alvast bedankt!

• mastermkw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Te hoge hz waarschijnlijk probeer op een andere monitor zou ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
mastermkw schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:48:
hmmmz ok ik zal het eens ff tryen... je hoort zo het antwoord...

Verwijderd

mastermkw schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:48:
Zoveel hz is het niet tijdens de boot. 'Elke' monitor zou daar doorheen moeten komen. Wat is het voor monitor? En probeer zoals hierboven gezegd even een andere monitor. Heeft die hetzelfd probleem dan kon je verder gaan kijken.

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Tijdens opstarten F8 indrukken en opstarten in VGA modus moet altijd lukken. Dan in windows de gewenste settings en drivers installeren. Daarna had ik geen problemen meer.

Better, Best, Bendtner

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- probeer eens een CMOS reset (BIOS naar defaults)
- heeft de kaart dezelfde aansluiting als de vorige? (AGP neem ik aan)
- kijk ff of je een Assign IRQ for VGA optie heb in je BIOS setup, zal al wel aanstaan (anders had je oude kaart ws ook niet gewerkt) maar check eens

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
andere monitor werkt niet... nu ga ik dat met F8 proberen! thnx!

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik een CMOS reset dan ?.... hehe opstarten in VGA modus werkt ook niet... na de ide check is het gelijk in de standby stand...

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Kan je voeding het wel aan? Zulke grappen horen toch niet echt te gebeuren. Je videokaart doet het wel ansich, maar je pc trekt iets niet.

Verwijderd

Topicstarter
euhm... ik heb der ook een Ati Radeon 9800 Pro aangehad... dus aan de voeding 350W zou het toch niet liggen lijkt me ?

Verwijderd

BruT@LysT schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:05:
Kan je voeding het wel aan? Zulke grappen horen toch niet echt te gebeuren. Je videokaart doet het wel ansich, maar je pc trekt iets niet.
Das een hele goeie. Vroeg me al af in hoeverre hij er na de 'ide-check' op stand-by gaat. Daarna gebeurt er nog wel het e.e.a. voordat windows gaat booten. Dus wat voor voeding heb je?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
Dat je monitor in standby spnigt betekend niet dat je niet meer in VGA modus kunt komen. Ram tijdens het opstarten gewoon een paar keer op F8 en als je harde schijf niets meer doet, en je dus waarschijnlijk in het opstartmenu zit, druk je 4x op de cursor omlaag en op enter. Als je monitor even later weer aanspringt is het gelukt, en anders had je 3, 5 of een andere hoeveelheid keren op het pijltje moeten drukken :P

Ik weet niet of de 6200 een externe voedingsaansluiting nodig heeft?

Zet anders je oude viddeokaart weer even terug en deïnstalleerd die drivers.

Verwijderd

Topicstarter
gelijk na die ide... dus hij chekt je drives.. dan gaat hij naar een anders scherm maar dat doet hij dus niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
geen Externe aansluiting voor de voeding.. hij haalt de voeding dus uit het AGP slotje..
Drivers heb ik gedeinstalleerd...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 16:11 ]

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

OK, maar een 9800Pro is wel even wat anders. Is die 9800pro overigens niet veel beter dan al die andere kaarten die je nu hebt? Dat zijn niet echt krachtpatsers hoor, mijn 9700 gaat een Geforce 6600 gewoon voorbij. Volgens mij ben je een beetje aan het downgraden nu.

Maargoed, niet elke voeding waar 350Watt opstaat is een goeie voeding. Misschien dat je mobo niet goed met de kaart omgaat en is er een biosupdate voor? Een aparte zaak in ieder geval.

edit: Hij komt immers amper voorbij het laden van je IDE drives, op dat moment is windows nog helemaal niet aan de gang en zullen ook eventueel oude drivers nog geen invloed uit oefenen. Haal anders al je IDE devices es ff los en kijk of hij nogsteeds in de "slaapstand" gaat. Probeer ook zoveel mogelijk los te halen en eerst alleen je opstart HDD te gebruiken. Misschien kan je iets ontdekken.

En je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je koopt, maar persoonlijk vind ik het een beetje een nutteloze uitgave. Een 6200 scheelt niet bepaald veel, die is ook erg traag net als die voorganger. In totaal heb je nu eigenlijk meer geld uitgegeven dan als je veel eerder al eens een 2e hands 9700 voor 75 euro had gekocht, die zou nu nogsteeds sneller zijn dan wat je nu hebt en kost eigenlijk ook niets. Maarjah het is strategisch gezien wel slim wat nVidia doet want mensen zoals jij zijn er heel erg veel.

[ Voor 55% gewijzigd door BruT@LysT op 25-02-2006 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar omdat die 9800 pro niet van mij was snap je :P en ja een 6200 lijkt me iig wel beter als een 5200 ..

Verwijderd

Topicstarter
al mijn IDE devices ?...heb ik al geprobeerd.. doet nix... maar wat is een BIOS reset dan ?.. haal je dan die batterij eruit ofz ?

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:19:
al mijn IDE devices ?...heb ik al geprobeerd.. doet nix... maar wat is een BIOS reset dan ?.. haal je dan die batterij eruit ofz ?
Je hoeft de batterij er niet echt voor uit te halen, normaal gesproken is daar een jumpertje voor die je even van plaats moet wisselen om de bios te resetten. Ik betwijvel ook of een bios reset het probleem wel op kan lossen. Het probleem doet zich eigenlijk in een te laat stadium voor. Als je nou totaal geen beeld zou krijgen, was het een ander verhaal.

Maar ik kan helaas niet een andere oplossing bedenken, misschien kan je bij iemand anders je videokaart nog even uittesten. En probeer nog eens een Bios update.

Verwijderd

Topicstarter
bios update kan volgens mij niet omdat ik een MSI 6701 heb en die is van Medion.. helemaal gelocked e.d.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30
stomme vraag maar van welk merk was die 9800?

Verwijderd

Topicstarter
Club 3D

• Deadsy
hmm want medion moederborden en grafische kaarten wordend oor MSI gemaakt.
en een vriend van me probeerde ook eens in een Medion PC de VGA te upgraden door een Asus en dat werkte niet.
toen hij er een andere VGA van MSI in duwde werkte het wel.

of dit nog steeds zo is weet ik niet.
maar die beperking had dacht ik ook met andere factoren te maken .

Verwijderd

Staat in moederbord handleiding als het goed is.
Maar je moet uitzetten (Voeding ook), powerknop indrukken, daarna jumper verzetten (zit waarschijnlijk vlakbij batterij), batterij er uithalen, even wachten, batterij erin, jumper weer terug zetten. Daarna is de BIOS gereset.

Ik denk niet dat het aan de voeding ligt. Een 6200 trekt ongeveer even veel als een 5200. Doet de 5200 het nog?
Anders gewoon die 5200 er in doen, en de nieuwste drivers installeren, daarna de 6200 er in doen.

Die 6200 is trouwens geen 256 MB, het is een TurboCache videokaart, wat betekent dat ie van het RAM afjat (niet goed).

Sowieso terugbrengen dus.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan pak ik nu zo de bus en breng hem terug.. thnx :) scheelt me weer 90 euro :P

Verwijderd

@Brutalist
zeker stikstof voor je 9700 gebruikt om de 6600 in te halen ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 16:38 ]

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ow ik wist niet dat Medion beperkingen op zou leggen. Dat zou wel tamelijk shitty zijn :P
Maar in mijn ogen is een MSI mobo een MSI mobo, overigens kan ik niet zo snel iets vinden met 6701, lijkt niet te bestaan. Vaag :P

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:37:
@Brutalist
zeker stikstof voor je 9700 gebruikt om de 6600 in te halen ofzo?
Absoluut niet, het is zelfs een 9500@9700 en niet eens op PRO snelheden. Een standaard 6600 is gewoon erg traag. Een 6600GT overigens niet, die is wel duidelijk sneller, maar is op zijn beurt ook al 2x zo snel als een 6600. Kan je nagaan wat een 6200 teweeg brengt :P

En dan te bedenken dat die 6600 ook nog eens in een 3800+ Athlon64bit pc zat met Asus A8N nForce4 plank en 2gig intern, terwijl de pc met de radeon9700 maar een nForce2 met Sempron @ 2Ghz is. Overigens waren bijde pc's gewoon door mij opgebouwd en klopten de prestaties gewoon goed, na de 6600 vervangen te hebben door een GT was hij duidelijk WEL sneller. De 6600 vormde dus een zodanig hoge bottleneck dat zelfs een oudere pc met budgetprocessor nog veel sneller kan zijn als de videokaart maar goed is. Bij processor intensieve taken ligt de lat natuurlijk heel ergens anders, maar veel games voelden en oogden duidelijk sneller op de oude PC (die ook nog eens SATA RAID heeft). Je kan dus duidelijk erg makkelijk veel geld uitgeven zonder er op vooruit te gaan. Die Athlon64 pc was dan ook niet voor mij bedoelt, diegene was er erg blij mee maar ik verbaasde me toch weer over hoe slecht veel nieuwere hardware kan zijn, dat verwacht bijna niemand. Een van redenen dat ik nogsteeds bij mijn nForce2 plankje blijf, een upgrade gaat nu echt veel kosten, vroeger moest ik elke maand wat anders maar nu is het de uitgave gewoon niet waard.
Ow man, check mij even offtopic blaten... :P

[ Voor 57% gewijzigd door BruT@LysT op 25-02-2006 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem ingepakt... ga nu weer terug naar de winkel... thxn anyway luitjes :)

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:34:
Staat in moederbord handleiding als het goed is.
Maar je moet uitzetten (Voeding ook), powerknop indrukken, daarna jumper verzetten (zit waarschijnlijk vlakbij batterij), batterij er uithalen, even wachten, batterij erin, jumper weer terug zetten. Daarna is de BIOS gereset.

Ik denk niet dat het aan de voeding ligt. Een 6200 trekt ongeveer even veel als een 5200. Doet de 5200 het nog?
Anders gewoon die 5200 er in doen, en de nieuwste drivers installeren, daarna de 6200 er in doen.

Die 6200 is trouwens geen 256 MB, het is een TurboCache videokaart, wat betekent dat ie van het RAM afjat (niet goed).

Dat doet alleen de PCI(-E) versie ;)

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:34:
\

En waarom zou dat niet goed zijn?
Op school hebben we precies dezelfde kaartjes met een P4 3.0 prescott en 2 gig geheugen (wel wat meer als ts, ok) en dat loopt met ALLE spellen gewoon prima :)

Heeft ook een computer!

• Deadsy
AGP heeft geen turbocache

@Brut@lyst
je zult ook niets kunnen vinden over een MSI mobo genaamd 6701.
Dit omdat de Medion Mobos die MSI maakt puur voor medion zijn en nooit in retail gaan.
daarom zet MSI ze niet op hun site.
als je al iets via google over een MSI 6701 mobo vind zullen dit berichten zijn over Medion PCs.

de naam 6701 is puur voor MSIs eigen archief info zul je alleen vinden als je een goede review vind over de desbetreffende Medion PC.

ik dacht dat de beperking die MSI oplegde te maken had met de AGP aansluiting.
De AGP aansluiting die MSI gebruikte in de Medion PCs was AGP 3.0 en de VGA maakte daar ook gebruik van zo kon dacht ik er een 9800 in zonder extra voedings aansluiting.
maar een 6200 heeft geen extra voedings aansluiting nodig.
maar het zou kunnen dat hij geen XFX kaart wil slikken omdat het een MSI OEM mobo is.
Dus kijk eens of je hem kunt omruilen voor een MSI kaart.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Bertus schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:49:
[...]

En waarom zou dat niet goed zijn?
Op school hebben we precies dezelfde kaartjes met een P4 3.0 prescott en 2 gig geheugen (wel wat meer als ts, ok) en dat loopt met ALLE spellen gewoon prima :)
jah dat ding zal ook bijna nooit de turbocache inschakelen want die 256mb is veelal genoeg. En als hij WEL ingeschakeld wordt met een spel wat ruim 256mb aan texturegeheugen nodig heeft dan draait het voor geen ene meter meer. Met als gevolg dat in elk spel door de gebruiker het detail zo wordt ingesteld dat het texturegeheugen binnen de 256mb blijft. Turbocache is op een dergelijke kaart dus totaal bullshit en enkel een verkoopargument. Aan 256mb heb je overigens wel genoeg, dat zijn al heel aardige textures, ik zou dus niet weten waarom je zonodig 512mb aan textures zou willen gebruiken voor dat kleine verschil terwijl je er in prestaties 3x op achteruit gaat door de "turbo"cache die dan ingeschakeld wordt.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

maar dat MSI mobo mag dan wel een andere type-aanduiding hebben gekregen, is het niet toevallig gewoon een bepaald MSI mobo die WEL op de site staat maar enkel onder een andere noemer?
Op deze manier zijn die Medion PC's toch wel behoorlijk ruk. Stoppen ze er een mobo in waar je nauwelijks support voor krijgt en kan je ook nog eens bepaalde videokaarten niet gebruiken. Ik zou die mobo gelijk vervangen door iets anders :) is misschien nog wel een betere uitgave dan die videokaart :P

[ Voor 8% gewijzigd door BruT@LysT op 25-02-2006 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem weggedaan :P maar welke kaart adviseren jullie ?.. budget niet al te hoog.. wil der wel redelijk op kunnen gamen... heb een 350W voeding en en Medion pc.. mayb is ook mijn voeding wel ruk.. van die 9800 pro liep toen ook altijd na 5 min vast.. maar deed wel meer als deze ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 17:18 ]

• Deadsy
@Brut@lyst

voor de nromale PC gebruiker zijn Medion PCs meer dan goed genoeg.
en voor support moet je ook niet bij MSI zijn maar bij Medion.
Medion betaalt MSI alleen voor het maken van bepaalde hardware onderdelen en niet voor de support dus daarom geeft MSI die niet.
vaak worden die medion moederborden (niet altijd) zo goedkoop mogelijk gemaakt, wijken ook soms af van standaarden.
En MSI brengt de medion moederborden niet uit onder een andere naam.
Pagina: 1