Beste taal om mee te beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:16
Hallo,

IK heb nou veel dingen doorgelezen, maar met welke taal kan je nou het beste beginnen te programmeren? Als je uitgaat van het aantal dingen wat je als basis moet weten om iets te kunnen, of gewoon de simpelheid van hoe het in elkaar steekt?

MVG

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Als je gewoon de basis wil leren dan voldoet iedere taal van tegenwoordig wel want ze ondersteunen allemaal in ieder geval de belangrijkste principes.

Als je bepaalde soorten applicaties in je hoofd hebt dan kan je denken aan het volgende:

Games (C++)
Windows apps (Delphi, snel een form in elkaar)
Webapp (PHP)
Multiplatform (Java)

Als ik persoonlijk ook opnieuw zou moeten beginnen zou ik gelijk C++ aanleren.

Ik denk dat PHP het makkelijkst is aan te leren maar ik denk dat als je Java of C++ kiest je uiteindelijk een betere basis overhoud en, hier is voorzictheid geboden, een 'nettere' programmeur wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door seamus21 op 25-02-2006 15:41 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Is ook afhankelijk wat je al voor een ervaring hebt.

Helemaal niets? Ook geen SuperLogo vroegah, ook geen gekloot op grafische rekenmachine? Dan zou ik daar eerst eens mee beginnen. Heel basic.

Heb je die minimale vervaring al wel, zou ik inderdaad naar C++ gaan

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Delphi zou ik niet aanraden, zeker nu Borland besloten heeft om de boel te verkopen en zich helemaal op ALM te storten. Vervang die wat mij betreft maar voor Visual Studio en dan met name de taal C#.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:25
Ik denk dat Delphi een goede start is, vooral als je dan Delphi 7 neemt ofzo, makkelijke en duidelijke help functie zit erin. Bovendien is Delphi (Object Pascal) een goede taal om jezelf een nette programmeerstijl aan te leren, alles werkt vrij strict. Als je eenmaal een beetje gewend bent aan Delphi is de overstap naar anderen talen zoals C++ zo gemaakt, vooral als je dan gebruik zou maken van Borland C++ Builder. Als je dan C++ kent, dan zijn van daaruit Java en PHP bijvoorbeeld weer makkelijk te leren.

Ikzelf ben ook begonnen met Delphi, maar ik vind op dit moment C++ wel een betere/leukere taal om in te programmeren. Maar die basis die ik mezelf heb aangeleerd met Delphi, had ik mezelf denk ik niet zo makkelijk aangeleerd met C++.

[ Voor 21% gewijzigd door jbvo op 25-02-2006 15:46 ]

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

SneakyViper schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:44:
Ik denk dat Delphi een goede start is, vooral als je dan Delphi 7 neemt ofzo, makkelijke en duidelijke help functie zit erin. Bovendien is Delphi een goede taal om jezelf een nette programmeerstijl aan te leren, alles werkt vrij strict. Als je eenmaal een beetje gewend bent aan Delphi is de overstap naar anderen talen zoals C++ zo gemaakt, vooral als je dan gebruik zou maken van Borland C++ Builder. Als je dan C++ kent, dan zijn van daaruit Java en PHP bijvoorbeeld weer makkelijk te leren.
Neem dan toch a.u.b. C#, hoofdontwikkelaar daarvan is dezelfde persoon geweest als die de OOPascal achter Delphi bedacht heeft. Is net zo netjes, zo niet netter dan Delphi.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:46
ik zou ook voor C# gaan. Niet echt een supersnelle taal (als C++) ofzo, maar wel eentje waarmee je zo'n beetje alles kan. webapplicaties, winforms, directx, etc. Plus hij is vrij strict dus leer je ook nog eens dat je niet zomaar vars kan 'vergeten' (php)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:16
Okee, iedereen bedankt voor de antwoorden, ik ga even vergelijken met wat ik wil.

MVG

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In ieder geval zou ik niet met PHP beginnen.. het is wel leuk, maar je leert er absoluut niet goed mee te programmeren. Ik vond Delphi altijd een aanrader voor beginnende programmeurs, maar C# is ook een goede keus (vooral omdat het de overstap naar andere C-achtige talen makkelijker maakt).

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deze vraag is meer dan vaak genoeg voorbij gekomen. Wil je de volgende keer even zoeken voor je een topic opent?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.