Resets sinds install. Half-life 2

Pagina: 1
Acties:

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Tweakend Nederland (& België natuurlijk :+),

Mijn probleem is als volgt, ik heb gister een nieuwe HD (300GB) & Half-life 2 gekocht,

Half-life 2 natuurlijk geinstalleerd, reset bij het laadscherm... shit happens... nog 'n keertje!

...

Weer... boeit verder niet, wilde XP toch opnieuw installeren (clean installs, just love 'em O+)

Zo gezegt, zo gedaan: alles weer geinstalleerd, nieuwe HD werdt herkent als 137GB inplaats van de beloofde 300 ;( }:O

Gister een topique daarover geopent, eerste reply meteen goed _/-\o_ (SP2 moest erover heen)

Alles van Steam op de nieuwe HD geplempt, doet het niet, PC reset weer, melding:
"Windows XP is hersteld van een ernstige fout", moest ik update downloaden bij Windows update of bij Nvidia, beide hielpen niet (wel alle drivers van mobo etc. geinstalleerd), de videodrivers die ik tervergeefs heb geprobeerd:

71.98 van Nvidia (online);
78.03Y van XFX (CD);
66.93 van XFX (online).

Need for speed trouwens ook opnieuw geinstalleerd, doet het niet meer, de andere spellen bij de DVD van Half Life 2 Game of the year Edition doen het ook niet, & Condition Zero doet het alleen 'software matig', jeuj :|

Wat moet ik in godsnaam doen? ;( (Ik ga zo serieus janken (niet letterlijk :P) , toenstraks ook al een heel verhaal getypt, drukt ik op 'Vorige pagina' :X)

M'n setup:
Qtec CASE & PSU 350w (dacht eerst ook QTEC :X, ligt het niet aan),
Sempron 64 3000+ CPU
Asus K8V/MX Mobo
VIA K8M800 chipset
XFX GF6200 AGP X8 256MB
512MB naamloos geheugen, volgens Fanspeed Winbond 8)
160GB HDD van Maxtor (diamond ?)
300GB HDD van Maxtor (diamond10

Koeling is niks mis mee (kast nu ook open, ook een 16" high velocity fan zowat in de kast gehad), voeding denk ik ook niet aangezien windows nog wel de error weergaf... en zonder de extra HD viel íe ook uit & eerst een andere HD gehad die het gewoon deed dus...

Help! ;(

jezus wat 'n OP :o , niet alleen de lengte :+

• m0nkey
Solliciteren naar een slotje kan ook op andere manieren ;)
Niet kicken binnen 24 uur.

[ Voor 68% gewijzigd door Crash op 25-02-2006 17:17 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:33

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Eerste vraag is het een sata schijf zoja chipset drivers en evt extra drivers installeren, geen sata maar ide toch chipset drivers eroverheen en kijken wat dat doet.

alternativ

• The Mystic
  • Laatst online: 10-11 14:14
Misschien is dit weer het welbekende Maxtor vs Asus mobo probleem. Die dingen gaan niet goed samen om de een of andere manier. Dus denk dat het aan je hardeschijf ligt. Aan het merk dus, waar op zich niks mis mee is behalve dan de comptabiliteit met asus producten.

• m0nkey
Drivers toch nog even geinstalleerd (had wel de drivers van het mobo vanaf CD geinstalleerd, nog niet online), NFS MW & Counter Strike deden het alweer, Half Life 2 nog niet helaas...
Hoe dan ook bedankt voor de hulp :)

M'n oude HD zat al in de computer, de nieuwe doet het goed trouwens, de install van Steam etc. staat trouwens nog op de oude ;)

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

moederbord drivers
directX 9C
nvidia 81.98
win xp volledig updaten
steam hl2 install laten verifieren (rmb op game in steam>local files>verify)

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• m0nkey
Cozm0 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:25:
moederbord drivers check
directX 9C check
nvidia 81.98 check
win xp volledig updaten check
steam hl2 install laten verifieren (rmb op game in steam>local files>verify) check
Lag aan de drivers van de videokaart, waren toch niet helemaal gedeinstalleerd (in C:\Nvidia zaten nog enkele bestanden van de drivers, niks bijzonders maar toch).
Alles qua videodrivers gedeinstalleerd, reset, C:\Nvidia leeggegooid, driver weer geinstalleerd, reset, klaar! Hij doet het, allemaal hartstikke bedank :> Ik ben zo blij! :P Game on ppl! 8) :+
Pagina: 1