Switchen volumeregeling tussen ext. en int. geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 11:31
Hey GoTters!

Ik hoop dat ik deze keer wel op de goede manier een new topic maak :)
Ik heb net een Trust USB 5.1 geluidskaart gekocht voor me laptop (Asus A6Va), waar ook een Realtek HD geluidskaart inzit. Deze twee willen (natuurlijk) niet echt goed samenwerken. Dit is het probleem:

Ik heb sneltoetsen op me laptop zitten voor het geluid (zachter, harder, dempen), die werken alleen voor de Realtek kaart als ik ze beide aan heb staan (de realtek en trust). Als ik dan de Realtek kaart uitschakel werkt het wel voor de trust kaart, maar om nou elke keer die kaart uit te moeten schakelen is een beetje overkill denk ik? Weten jullie of er een andere manier is om dit op te lossen?

Sowieso bedankt voor de hulp!

• plofkip
^BumP^ :D

• plofkip
^BumP^ :D :D

[ Voor 16% gewijzigd door plofkip op 27-02-2006 17:36 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom heb je een externe geluidskaart gekocht als je een onboard geluidskaart hebt...?

En waarom kun je de interne niet uitzetten dan...?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
MikeyMan schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:42:
Waarom heb je een externe geluidskaart gekocht als je een onboard geluidskaart hebt...?

En waarom kun je de interne niet uitzetten dan...?
Waarschijnlijk omdat z'n interne 2.0 is en z'n externe 5.1.
Ik heb aan m'n laptop ook een externe hangen, maar da's voor het draaien (voorbeluisteren is toch wel fijn ;)).

Waarschijnlijk wil hij handig kunnen wisselen tussen zijn externe en interne.
Eigenlijk is het heel simpel.
Plug de Trust erin en zet in het configuratiescherm -> Geluiden en Audioapparaten -> Audio -> Standaardapparaten allemaal op de Trust.

Zodra je em eruit trekt springen deze terug naar de Realtek en als je em er weer in stopt springen deze weer naar de Trust en zo werkt de volume knop ook.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, maar waarom zou je de interne nog willen gebruiken dan?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
Omdat je je externe niet overal naar toe wil zeulen. En met de externe werken je boxen in de laptop natuurlijk niet.

• plofkip
Jullie begrijpen het ;) Wat OverSoft antwoord is idd het geval. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1