Toon posts:

[Photoshop] Werking van opties in "Adjustments menu"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Photoshop kan je oneindig knutselen met kleuren. In het adjustments menu staan dan ook dingen als levels, curves, brightness/contrast, color balance, channel mixer, hue/saturation, etc etc etc. Wat kan je hier allemaal mee? Als ik wat aan die schuifjes zit dan zie ik allemaal prachtige dingen, maar het is denk ik toch belangrijk om van elk het doel te weten. Als ik iets in m'n hoofd heb wat ik wil aanpassen, dat ik dan de juiste schuifjes pak. Nu zit ik net zo lang te kloten totdat het er een beetje op lijkt.

Misschien dat jullie mij kunnen verwijzen naar een goede site of zelf uitleg geven van de functies? Ik heb uiteraard al gezocht maar heb nog geen voldoenend antwoord mogen vinden.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jeetje, je vraagt nogal wat.
Lijkt er een beetje op dat je zelfs de basis kennis van Photoshop niet hebt. Misschien gewoon eens beginnen met de help van Photoshop?
Anders kun je hier een hoop tutorials vinden (evenals op de cd's van PS).
Enne: google? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb je gelijk in, het ontbreekt aan basiskennis wat betreft kleuren. Ik heb enkel ervaring met Illustrator, dus wat betreft tekenen, layers, effecten etc zit het allemaal wel snor.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Begin gewoon eens met brightness/contrast, kijk dan eens wat je met shadow/highlight kan, etc. Niet teveel tegelijk willen. Gewoon alles eens uitproberen en kijken wat het doet, en tutorials kijken met tips erin. Dan leer je het vanzelf gaandeweg.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01 11:35
Gewoon proberen lijkt mij inderdaad ook het handigst, zo heb ik de basics ook geleerd. En het blijft toch altijd een beetje "klooien" voordat je het resultaat hebt wat je wilt.

Verwijderd

Waar ook hele goede tutorials staan, helaas niet gratis: www.lynda.com :) Kijk daar maar eens, incl basis PS-tutorials en kleurmanagement :)

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En anders is ook de help-functie van Photoshop zelf erg uitgebreid.....

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allemaal, het gaat lukken. Zit een thuiscursusje te overwegen, ik vind het erg leuk en interessant allemaal.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

Zoefff

❤ 

Een titelfix naar "[Photoshop] Werking van opties in "Adjustments menu"". "Kleuren" is me net even een té algemene titel ;)

Verder is het aan te bevelen om gewoon aan de slag te gaan met de verschillende schuiven, je merkt vanzelf waar je welke schuif goed voor kan gebruiken. Er zijn ook veel tutorial-sites met uitleg, spiek daar ook eens wat zou ik zeggen. Wat ik je ook aan kan raden is om eens te kijken of je kan snuffelen in het boek "Photoshop CS(2) for dummies". Ik krijg altijd een beetje jeuk bij de "dummies" boekenreeks, maar deze staat daadwerkelijk vol met interessante informatie :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1