Image maken - juiste tool

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Beste mensen,

Op mijn ibm laptop, heb ik een leuke backup/image functie. Ik kan een image maken en opslaan op de hardisk, als mijn windows dan crashed dan kan ik bij het booten, een image kiezen en draait alles weer :)

Nu wil ik ook iets soortgelijks op mijn desktop (noname) doen.

Ik heb de volgende 2 paketten gevonden:
Acronis True Image 9 & RDrive Image 3.
Welke zou beter bij mijn pasten, ik heb er totaal geen ervaring mee.
Ik wil als ik een image maak niet de lege ruimte meenemen, alleen de bestanden. (Als dat kan, om niet een image te hebben van 80gb, als ik maar 40gb in gebruik heb van mn hd die 80gb is)
En als kan, dat ik een basis image op kan slaan op een dvd.
Verder heb ik geen aparte partitie voor de images (het kan wel, maar liever op dezelfde schijf, en later misschien ook een netwerkschijf(linux)

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Acronis True Image 9 is prima geschikt. Gebruik het zelf ook :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn heel veel tools die dat kunnen, en de meesten nemen sowieso de lege ruimte niet mee, zou ook een beetje nutteloos zijn om de lege ruimte op je disken te backuppen ;)

Verder is hierover zat te vinden, en zou je zelf ook best even wat dingen kunnen proberen en een goede uit kunnen kiezen. Ik zie namelijk totaal geen argumentatie van voor en tegens van de betreffende producten.

Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door, want er is je toch al eens eerder verteld dat enige eigen inzet wel gewenst is hier op GoT.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.