Toon posts:

[XP] Probleem met opstarten processen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een redelijk vervelend probleem.
Telkens wanneer ik een programma of een proces open in windows dan doet mijn computer 10 seconden niets. Ik kan dus 10 seconden niets meer doen en pas na die 10 seconden start windows het programma op en kan ik verder werken op de pc. Wanner het eenmaal is opgestart, start het de volgende keer wel vlug op.
Heb al gecontroleerd op spyware en virussen maar niets gevonden. Als ik het cpu gebruik controleer dan blijft die gedurende die 10 seconden ook op 0%.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Hoe lang duurt het opstarten van je pc? Als dat gewoon goed gaat, lijkt 't me een van de programma's die automatisch opgestart worden.
Probeer eens zo kaal mogelijk te starten (bijv. met msconfig of, nog beter, Startup Control Panel). Als je met een kale start geen last hebt, vink je 1 voor 1 weer de autostart proggies aan totdat je het probleem weer krijgt.

Mocht dat geen uitkomst bieden, kan ik niet zo gek veel andere dingen bedenken. Heb je schijfcontrole/defragmentatie al een keer laten lopen?

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Kun je het moment herinneren toen het voor het eerst gebeurde? Had je toen iets geinstalleerd, verwijderd, nieuwe hardware aangesloten of ontkoppeld?
Mocht het recent zijn, kun je terug gaan naar een herstelpunt?

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle onnodige processen eeens uitgeschakeld maar nog steedes hetzelfde probleem.
Een hardware probleem is het ook niet, want ik heb hier dual boot van 2 win xp en de andere doet het wel goed.
Weet niet juist meer wanneer het begonnen is. Het is zeker al een maand geleden begonnen, want zat toen in de examens en had niet echt de tijd om er me dan mee bezig te houden.

Ik denk dat ik gewoon eens ga formatteren.

Toch bedankt.