PC blijft hangen op Radeon 9600PRO

Pagina: 1
Acties:

• Fisher_1986
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
Nu had ik laatst de demo van Battle for Middle Earth 2 gedownload, allemaal leuk en aardig maar zoals zoveel spellen de laatste tijd blijft hij hangen... krijg een VPU Recovery Melding dat hij de drivers van m'n videokaart gereset heeft of dergelijke maar oke ik kan dan weer even spelen... dat is dan weer even totdat of m'n hele pc blijft hangen met een blauw scherm of ik dus weer die melding krijg en m'n pc even niet kan gebruiken... Nu heb ik verschillende dingen geprobeerd zoals nieuwe drivers, die Omega drivers en ook oudere drivers gebruiken maar m'n pc wordt er niet stabieler van en blijft steeds vaker fijn hangen. Nu dacht ik dat het door de voeding kwam aangezien ik ook een nieuwe HDD etc. erbij had geplaatst dus dat hij te weinig stroom leverde, dus een nieuwe voeding gekocht. Nu krijg ik de VPU Recovery niet meer maar gaat m'n monitor direct naar standby en blijft m'n pc hangen :/

Iemand een idee voor dit probleem?

Specs pc:
Moederbord Asus A7V600
CPU AMD Athlon XP 2800+
VideoKaart ATI Radeon 9600 (RV350)

Ik denk altijd erg goed na voordat ik iets stoms zeg!!!

Verwijderd

Het lijkt erop dat je videokaart kapot is of dat je videokaart te warm word, wat je eigenlijk moet proberen is kijken of je voldoende koeling in je pc hebt. Wat nog beter is:
Een videokaart met koeler erop! ;)

• Fisher_1986
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:41:
Het lijkt erop dat je videokaart kapot is of dat je videokaart te warm word, wat je eigenlijk moet proberen is kijken of je voldoende koeling in je pc hebt. Wat nog beter is:
Een videokaart met koeler erop! ;)
Mja, daar heb ik ook nog aan gedacht dus ik heb m'n kast nu openstaan.. temp is tussen de 35 en 40 graden... maar als ik bijvoorbeeld FEAR speel draait hij wel netjes... dus toch maybe het spel |:(

Verwijderd

Just a wild guess .....
Zet de VPU Recovery eens helemaal uit. Het zal niet de eerste keer zijn dat software bedoeld om problemen te voorkomen zelf voor problemen zorgt :P

• Fisher_1986
Oke nu heb ik de laatste omega drivers er weer op en VPU recovery uitgezet het gaat iets beter maar toch.. nu zat ik met speedfan naar de temp en spanningswaardes te kijken nu zag ik dit bij de spanning kan dit wel kwaad? Het was bij m'n oude voeding ook maar nu bij deze ook de -12 en -5 zo hoog :?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/koen_koreman/spanningswaarde.JPG

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
-12 en -5V worden niet gebruikt door de videokaart.

Probeer anders een wat oudere ati driver versie.
Pagina: 1