hallo, wil een table gecentreerd en b.v. -2px onder de bovenkant van de browser plaatsen.. een layer can ik met coordinaten plaatsen maar niet centeren op de pagina.. Een table kan ik centreren (zodat het met alle resoluties gecentreerd weergegeven word in de browser) maar geen coordinaten aan geven.. een dilemma dus, heeft iemand de gouden tip? hoe word hier door de meeste webdesigners mee omgegaan? Op advies van iemand met css gaan werken, "met css kan je toch het zelfde doen met een tabel als dat je met een div doet"? waren zijn woorden.. Zo gezegd zo gedaan,
Mijn css;
Mijn css;
Mijn html;table#center {
position: relative;
top: -2px;
width: 600px;
height: 600px;
margin: 0px auto; // boven
}
Het werkt alleen maar gedeeltelijk, (klik) zijn er nog brilliante ideeen, ik denk dat best veel beginnende html site bouwers hiermee worstelen...<table align="center" id="center">
<tr>
<tr>
<td bgcolor="#000000"></td>
</tr>
</table>
Verwijzingen naar literatuur zijn ook welkom, specifiek gericht op een site ontwerp klaar te stomen om door allerlei verschillende browsers bekeken te worden op allerlei verschillende type beeldschermen met verschillende resoluties, rekeninghoudend met de eigenaardigheden van de meestgebruikte browsers...
Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)