Super stille koeler mbv peltier?

Pagina: 1
Acties:

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14
Als ik het goed begrijp maakt een peltier geen geluid. (geen bewegende delen) Zou ik zo'n ding dan ipv een koelblok + ventilator op mijn pentium 133 kunnen stoppen? Alleen koelblok lukt niet, hij wordt ongezond warm en een grote koelblok past niet in de kast.

Dus: Kan je een peltier zonder ventilator gebruiken als koeler?

Bedankt.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Nee,met een goeie peltier heb je de allergrootste (en luidruchtigste) koeler al nodig.
Als je proc te warm wordt en er geen grotere koeler in je kast kan kun je beter een groter kast kopen dan kan de warmte beter weg en als dat niet genoeg is zet je er dan een grotere koeler op.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Een peltier is GEEN koeler !

Het is alleen een element die de warmte van de ene kant van het element naar de andere kant transporteerd. Als je die dus op de CPU drukt word de CPU koud en de andere kant van de peltier enorm heet. Die enorm hete kant moet goed gekoeld worden want een peltier heeft een maximum temp. verschil tussen de twee kanten.

Murphy was an optimist

Verwijderd

En voor de koeling van een peltier kun je het beste waterkoeling gebruiken (en die is wel stil).