Club 3D 9800 Pro kapot??

Pagina: 1
Acties:

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 15:25
Hey,

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een Club 3D 9800 Pro gekocht. Deze kaart deed het super, alleen vond ik al die tijd al, dat de standaard koeler niet echt goed was. Hij maakte herrie, en er kwam veel warmte vanaf. Daarom heb ik een paar dagen terug de Arctic Silencer 1 Rev. 2 besteld. Gister heb ik hem ontvangen, en ik als een gek naar mijn PC, om de koeler te instaleren.

Toen ik de koeler erop had zitten, en ik mijn PC aanzette, zag ik dat er overal in beeld paarse en groene vlekken zaten. Gelijk de PC weer uitgezet, en gekeken wat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Aangezien er een vrij dikke laag koelpasta op het koelblok zat, dacht ik eerst dat dit misschien niet goed koelde. Een dun laagje over gelaten, maar het probleem deed zich voor.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
-Minder koelpasta erop gedaan
-Ander koelpasta erop gedaan
-oude koeler er weer op

Aangezien ik bijna uitgesloten heb, dat het niet aan de koeling zelf ligt, had ik deze kaart ook al dood verklaard. Deze post op T.Net is dus mijn laatste hoop. In de search vond ik wel veel topics over Artifacts, maar dat kwam alleen door overklokken, en gare koelers.

Mijn vraag is dus : Heeft iemand hier ook zoiets mee gemaakt, en weet misschien een oplossing ?
Of is deze kaart gewoon kapot, en kan ie de vuilnis in ?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wat gebeurd er als je hem opstart en vervolgens onderclocked? Blijft het beeld dan even gaar of...
En zijn die artifacts ookal aanwezig bij je bios start-up?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• KLK
Jep, de artifacts zijn al aanwezig als ik de POST zie. Ik heb em ook even door laten starten tot Windows, en alles is daar 'vrij' normaal, aleen de baloon tips staan vol met punten en andere gekkigheid. Het opstarten van spellen doet ie wel, alleen dan komen de grote vlekken weer terug.

Onderklokken ga ik ff proberen.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Ik vermoed dat je kaart defect is.

Mij is hetzelfde overkomen. Niet goed opgelet met plaatsen van de koeler en ergens in het proces: Verwijderen kaart -> monteren koeler -> Plaatsen kaart is er iets fout gegaan. Vermoedelijk statische electriciteit. En toen had mijn kaart eerst die blokken, en even later was hij helemaal dood. Het rare van de kaart is nu dat de PC gewoon start en werkt. (kan ik checken door PC over te nemen met Remote Desktop), alleen geeft mijn oude trouwe 9800Pro alleen maar zwart beeld.

Ik vermoed dat er bij jou helaas ook iets niet helemaal goed is gegaan.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• KLK
Bij het onderklokken van de kaart (GPU standaard 380, nu op 300 -- Mem standaard 340 nu ook op 300) zijn een groot deel van de artifacts verdwenen !! Echter nog niet allemaal.

In Internet Explorer for example, is de Vorige knop voor de helft goed weer gegeven, en de andere helft is "interlaced" om het zo maar even te noemen. Dat wil zeggen, lijntje goed, lijntje wit...

Alvast bedankt voor alle reacties.

edit : Snelheden stonden verkeerd

[ Voor 7% gewijzigd door KLK op 25-02-2006 14:40 ]

• KLK
Hee, kan het niet zo zijn, dat bij de stock cooler, er een kleine luchtstoom langs het geheugen stroomt, en zo dus het geheugen koelt ? Met andere woorden, volgens mij wordt mijn geheugen nu te warm. wat dus de artifacts geeft. Zou het daar aan kunnen liggen ?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
kans is groot dat de de core van je kaart gemold hebt bij het verwijderen van de stock-koeler. Haal je nieuwe koeler er maar eens vanaf en bekijk de randen van de core van de kaart met een vergrootglas.....

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 07:38
of met je nagel langs de core gaan voel je scheurtjes ofzo dan is hij defect.
Pagina: 1