Ervaringen met Pilmo ADSL + telefonie

Pagina: 1
Acties:
  • 800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:48
Ik overweeg om Pilmo ADSL + telefonie te nemen: ADSL tot 8 mbit, afhankelijk van afstand tot de centrale, en telefonie met 240 gratis belminuten gratis voor 34,95 per maand.
Pilmo betaalt de non-linesharing fee voor je (in tegenstelling tot vele andere aanbieders!). Omdat het om een relatief nieuw product gaat vraag ik me alleen af hoe betrouwbaar deze leverancier is. Heeft iemand van jullie ervaringen?

• Ronald Koeman
Niemand?

Verwijderd

Ik heb zelf net een Pilmo Telefonie abo genomen, werkt als een tierelier! Zodra ik van HCCnet af kan spring ik over op Pilmo Totaal (ADSL / Telefonie / Website hosting / E-mail)... Kortom, nog geen ervaringen met DSL, maar Telefonie is top! Krijg ook nog eens 240 minuten nationaal gratis per maand!

Verwijderd

Ik heb sinds een tijdje Pilmo glasvezel in Rotterdam. Ben zeer tevreden.
De snelheid is super. 50 Mbps down en UP!
Verder werkt de VOip ook netjes.

Ik ben zeer tevreden.

Mocht je nog vragen hebben, laat het mij maar weten,

Laterz,

Bateman

• Ronald Koeman
Tsja, DSL is toch wel essentieel dat dat ook goed werkt. Verder baal ik er een beetje van dat je eerst een nummer bij bijv. KPN aangevraagd moet hebben voordat je kan switchen (ze kunnen in veel gebieden geen nummers toekennen) :|

Verwijderd

Ronald Koeman schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:14:
Tsja, DSL is toch wel essentieel dat dat ook goed werkt. Verder baal ik er een beetje van dat je eerst een nummer bij bijv. KPN aangevraagd moet hebben voordat je kan switchen (ze kunnen in veel gebieden geen nummers toekennen) :|
Wat bedoel je met geen nummers toekennen? Bedoel je dit?
http://www.pilmo.nl/faq/#cat3vraag8
Ik heb geen vast telefoonnummer, kan ik nu niet bestellen?

Nee, u kan helaas op dit moment niet zonder een KPN (Belbudget, Belbasis of Belplus abonnement) telefoonnummer Pilmo over ADSL bestellen. U heeft voor uw aanvraag dus minimaal een KPN telefoonnummer nodig. Zodra u zich bij Pilmo heeft aangemeld zal Pilmo uw huidige KPN telefoonnummer overzetten (porteren) naar Pilmo. Met het overzetten van uw KPN telefoonnummer naar Pilmo zegt Pilmo automatisch, binnen 30 dagen, uw abonnement bij KPN op. U ontvangt hierna dus geen facturen meer van KPN.
Dat is volgens mij alleen zo bij Pilmo Totaal over ADSL... Bij Pilmo Totaal over glasvezel schijnt een werkend KPN nummer niet nodig te zijn, die vezel die al in je straat naar je huis ligt activeren ze gewoon... En voor Pilmo Telefonie geven ze je gewoon een nieuw telefoonnummer... Dat hebben ze bij mijn pakket Pilmo Telefonie ook gedaan...

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zit ook al langer over dit adsl pakket te denken. Wij hebben geen adsl2+ hier, dus alle adsl2+ verbindingen vallen af... en dat zijn juist degene met een goede prijs/prestatie verhouding. Pilmo adsl + telefonie is het meest gunstige geprijsde adsl1 + tel abbo wat ik kon vinden. Zeker voor een 8/1 abbo.

Even een rekensommetje voor onze huidige situatie;
- 47,95 @home breedband
- ca 17,50 KPN belplus

Kom je uit op zo'n 65 euro vaste koste per maand. Met pilmo zou het 35 euro worden (kpn hoeft niet meer betaald te worden) , en dan bespaar je ook nog geld op de variabele telefoonkosten waarschijnlijk. Dus we zouden zeker 30 euro per maand kunnen besparen, dat vind ik heel wat :D

Alleen ik kan helemaal geen adsl ervaringen van pilmo op internet vinden (alleen veel telefonie) , en ze staan ook nog niet bij speedtest tussen de lijst. Was wel benieuwd naar de snelheden en pingtijden in de praktijk...

• Ronald Koeman
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:27:
[...]

Wat bedoel je met geen nummers toekennen? Bedoel je dit?

[...]

Dat is volgens mij alleen zo bij Pilmo Totaal over ADSL... Bij Pilmo Totaal over glasvezel schijnt een werkend KPN nummer niet nodig te zijn, die vezel die al in je straat naar je huis ligt activeren ze gewoon... En voor Pilmo Telefonie geven ze je gewoon een nieuw telefoonnummer... Dat hebben ze bij mijn pakket Pilmo Telefonie ook gedaan...
Ik ben ook alleen geinteresseerd in Pilmo Totaal over ADSL. Glasvezel is in mijn regio niet leverbaar.
Voor Pilmo Telefonie kunnen ze alleen een nieuw telefoonnummer toe wijzen in bepaalde gebieden (randstad etc).
Waarom is voor mij ook niet duidelijk.

Verwijderd

Ik heb net even gebeld met de helpdesk dudes, ze konden overal in Nederland zowel nummers porteren als nieuwe nummers uitdelen.

Laterz,

Bateman

• Ronald Koeman
Vreemd dat de postcode check op de website beweert van niet....

Verwijderd

wat voor telefoonlijn heb je nu ? Bij wie en wat voor soort ?

Ik denk namelijk dat het daarmee te maken heeft.

Bates

• Ronald Koeman
Een standaard koperlijn van KPN. Ik heb alleen nog nergens een abonnement en dus ook geen telefoonnummer.

Verwijderd

de postcode check is er niet alleen voor de check qua afstand maar ook voor de beschikbaarheid, de centrale kan vol zitten qua lijnen, immers vaak wordt er ergens tussen 1:25 en 1:40 gegarandeerd, dus is dat bereikt dan moet de centrale eerst uitgebreid worden.
Gezien de stormloop op IBP (begrijp jij het.... er zijn toch echt betere/goedkopere...) kan dit de reden zijn...

Verwijderd

Volgens mij heb je gewoon een koperdraad zonder signaal. dus ook geen KPN lijn.

Verwijderd

vul dan even het huisnummer vd buren in die wel KPN hebben en geen ADSL, dan kun je zien of het in jullie straat geleverd word.
Een draadje is nodig... maar voor een paar dubbletjes meer heb je KPN budget (asl backup meteen), die je vervolgens niet gebruikt om te bellen, want dat doe je dan via VOIP.
Pilmo schrijft wel:
"Uw huidige telefoonnummer wordt automatisch na 30 dagen overgezet naar Pilmo. "....
Dat wil ik niet.... dus valt Pilmo af. Daar heb jij geen last van... ;) maar ook geen gemak: je zult dat nr eerst moeten hebben..
http://www.pilmo.nl/tarieven/
* binnen nederland 240 minuten per maand gratis (excl. 090x / 067 / mobiel) bellen.
* alle prijzen zijn weergegeven in euro's per minuut.
* prijzen zijn inclusief 19% BTW maar exclusief starttarief van € 0,03 per regulier gesprek (€ 0,05 voor mobiele telefoon).
* gesprekskosten worden afgerekend per seconde.
* met andere Pilmo gebruikers belt u gratis!
Regio Periode Tarief
Nederland ma t/m vr van 08.00 - 19.00 0,028
Nederland ma t/m vr van 19.00 - 24.00 0,015
Nederland ma t/m vr van 0.00 - 8.00 0,010
Nederland za t/m zo van 0.00 - 24.00 0,010
Nederland mobiel ma t/m vr van 08.00 - 19.00 0,180
Nederland mobiel ma t/m vr van 19.00 - 08.00 + weekend 0,180
Duitsland 0,029
http://www.voipplanet.nl/tarief-nl.php
Voipplanet is een stuk goedkoper en lokaal onbeperkt gratis en geen starttatief interlokaal:
Tarieven Nederland
Naar Start Euro/Minuut Avond Tarief *
The Netherlands Toll Free € 0.00 € 0.000 € 0.000
The Netherlands National € 0.00 € 0.023 € 0.011
The Netherlands Mobile € 0.04 € 0.166 € 0.159

* Het avond tarief geld van ma t/m vr van 19:00 uur - 08:00 uur CET en op zaterdag & zondag
en dan kun je ADSL nemen waar je wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 19:00 ]

Verwijderd

Hun internet verbinding is supersnel!

Ik Torrent nu het hele internet leeg.

Later,

Bateman.

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Zit ook te denken om Pilmo te nemen. Lijkt de meest aantrekkelijke voor mij.
Hoop alleen dat het met VOIP bellen zonder problemen gaat.

Ik heb nu Casema via de kabel en ben voor een 4200/512 abonnement 32.95 kwijt.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

alsmagalles schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:41:
Zit ook te denken om Pilmo te nemen. Lijkt de meest aantrekkelijke voor mij.
Hoop alleen dat het met VOIP bellen zonder problemen gaat.

Ik heb nu Casema via de kabel en ben voor een 4200/512 abonnement 32.95 kwijt.
Wij gaan hier denk ook de gok wagen over een paar weken :P
Het blijft een nieuwe provider voor adsl, maar ze zijn al langer in de voip. Heb goede geluiden gehoord over hun glasvezel abbo's en voip, dus ga de gok denk wagen :)

Ik heb ook gekeken naar tweakDSL 10mbit DSLB10 , ook voor 35 euro. Maar van de site wordt ik helemaal gek, totaal niet duidelijk. Wil direct alles kunnen vinden, en na veel zoeken zit ik nog met veel vragen. Het is ook niet duidelijk of ze nou voip (of vodsl) bij het pakket hebben zitten zonder extra kosten. Ze hebben wel een relaxte nieuwsserver erbij zitten. Maar ze betalen de kosten voor het non-linesharing weer niet... Dus dan wordt het 45 euro per maand, tegen 35 voor pilmo.

Ik neem dan denk een pilmo adsl+voip, en apart tweakNews voor de nieuwsserver :) Ben ik 2 euro goedkoper uit, en als ik niet tevreden ben over de nieuwsserver, kan ik altijd nog wisselen :P

• alsmagalles
Ik kan hier geen tweakdslb10 krijgen. Inderdaad hoor je laatste tijd veel positieve reacties over Pilmo.
Ik vindt de site van Pilmo weinig informatief. Ik gebruik als newsserver Eweka en dat bevalt goed.
De snelheid die Pilmo bied is zeer aantrekkelijk en relatief goedkoop vooral omdat de telefoon erbij zit. Hoe ze dat zo goedkoop kunnen doen. Met dat soort snelheden betaal je ook zo 50 a 60 euro in de maand.
Wat ik ook prettig vindt is de duur van het contract n.l. 1 jaar. De markt veranderd snel en dan moet je kunnen overstappen.
Tweak DSL heeft met tweakdslb10 een contractduur van 2 jaar.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

alsmagalles schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:04:
Ik kan hier geen tweakdslb10 krijgen. Inderdaad hoor je laatste tijd veel positieve reacties over Pilmo.
Ik vindt de site van Pilmo weinig informatief. Ik gebruik als newsserver Eweka en dat bevalt goed.
De snelheid die Pilmo bied is zeer aantrekkelijk en relatief goedkoop vooral omdat de telefoon erbij zit. Hoe ze dat zo goedkoop kunnen doen. Met dat soort snelheden betaal je ook zo 50 a 60 euro in de maand.
Wat ik ook prettig vindt is de duur van het contract n.l. 1 jaar. De markt veranderd snel en dan moet je kunnen overstappen.
Tweak DSL heeft met tweakdslb10 een contractduur van 2 jaar.
Ik zou hier ook geen tweakdslb10 moeten krijgen, maar de postcode check beweert van wel, ik kan namelijk bij geen enkele adsl2+ provider een adsl2+ abbo krijgen, behalve het 10mbit adsl2+ abbo van tweakdsl :?

Jah, het is wel vrij goedkoop, maar als je kijkt naar veel adsl2+ aanbieders, zitten die ook van tussen de 30 en 40 euro incl. telefonie :) Dus echt extreem is het niet... :)

• alsmagalles
Nee dat klopt er zijn ook anderen die goedkoop zijn. Die 240 belminuten is wel mooi meegenomen elke maand.
Er schijnt een fout in de postcodecheck van tweakdsl, hij gaf bij mij ook aan dat ik het kon krijgen (dat adsl2 abonnement van 10mb dan) maar is dus niet zo.
Zal bij jou w.s. ook niet leverbaar zijn.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gedaan waar jullie overna denken, Pilmo totaal genomen. Voip werkt goed.
Snelheid is top! en daarnaast een Abbo'tje bij een newsserver erbij voor het leeechen.

Modbreak:Zie je mailbox

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 11-03-2006 13:09 . Reden: Groetjes zijn niet gewenst, net als spam. ]

• Ronald Koeman
Mag ik Patrickbateman er als TS even aan herinneren dat dit topic gaat over ervaringen met Pilmo ADSL en dus NIET Pilmo glasvezel?

Ik vind het vrij opvallend dat je al 5 berichten post over je geweldige ervaringen en dat je zelfs de helpdesk hebt gebeld over nummerportering (terwijl dat voor jou helemaal niet van belang is).
Heb je connecties met/belangen bij Pilmo ofzo?

Edit2: in het ene bericht je over je ervaringen met Pilmo glasvezel, later heb je het over Pilmo Totaal (wat een ADSL abonnement is)
Wat heb je nou eigenlijk?

[ Voor 68% gewijzigd door Ronald Koeman op 10-03-2006 19:14 ]

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ronald Koeman schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:10:
Mag ik Patrickbateman er als TS even aan herinneren dat dit topic gaat over ervaringen met Pilmo ADSL en dus NIET Pilmo glasvezel?

Ik vind het vrij opvallend dat je al 5 berichten post over je geweldige ervaringen en dat je zelfs de helpdesk hebt gebeld over nummerportering (terwijl dat voor jou helemaal niet van belang is).
Heb je connecties met/belangen bij Pilmo ofzo?

Edit2: in het ene bericht je over je ervaringen met Pilmo glasvezel, later heb je het over Pilmo Totaal (wat een ADSL abonnement is)
Wat heb je nou eigenlijk?
Als ik naar zijn messagehistory kijk krijg ik idd het gevoel dat hij daarbij belangen heeft :(

Ik wil wel onafhankelijke ervaringen horen natuurlijk, daar heb ik wat aan :P

• alsmagalles
En al iemand Pilmo aangevraagd?

Verwijderd

de mensen die alleen telefonie hebben genomen betalen die aansluitkosten of modemkosten?
op pilmo.com staat namelijk dat de voicefinder 150 euro kost
en op pilmo.nl staat daar niks over vermeld

Verwijderd

FF bellen naar de helpdesk!

Verwijderd

heb ik gedaan wa sniet door te komen, werd doorgeschakeld naar bbned
en ze zouden me terugbellen, maar als iemand het antwoord weet graag

Verwijderd

heb het antwoord, het is nu inderdaad gratis
de .com wordt nog vervangen, is van voor de overname door bbned

wel moet ik de voicefinder persee voor m'n router aansluiten helaas, toch weer drie verdiepingen kabels trekken

weet iemand of telefoonkabel; zo lang mag?

ik heb toch maar besteld, ik houd julkie op de hoogte

Verwijderd

hmmm. lijkt m sterk dat het zo moet en dat blijkt...
http://www.pilmo.com/help...812495S32241055CO43455335
Ik gebruik een Draytek 2200 router, werkt dit met de VoiceFinder?
Voor de installatie van de VoiceFinder achter een Draytek 2200 router hebben wij een speciale gebruiksaanwijzing. Klik hier om deze gebruiksaanwijzing te downloaden.
Pilmo adviseert natuurlijk "ervoor" , scheelt veel helpdesk werk..., maar de werkwijze die voor de Draytek 2200 router geldt, zou in principe ook voor de andere routers moeten kunnen....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 07:15 ]

Verwijderd

okee tekst gelezen, maar als de voicefinder ervoor zit kan deze dan niet het telefoonverkeer prioriteit geven, of maakt dat niks uit? en doet deze dat sowieso niet?

het zou mij wel amkeklijk zijn als ik gewoon na de router kanw erken, scheelt me een hoop werk

Verwijderd

wat bedoel je precies?

Verwijderd

of als de voicefinder wel voor de router zit de voicefinder dan ook de bandbreedte voor de telefonie beschermt

Verwijderd

dit soort zaken moet je even bij Pilmo opvragen, zij zeggen dat het in beide situaties werkt.....

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Weet iemand welk modem er meegeleverd wordt?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Tourniquet schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:23:
Weet iemand welk modem er meegeleverd wordt?
(nog) geen idee. Maar heb het vorige week besteld (8/1 adsl), en we zullen denk met 2 á 3 weken worden aangesloten, dan heb ik het antwoord ;)

Verwijderd

ben inmiddels aangesloten
het deed het eerst niet, hebben ze me alles dir verdiepingen lager laten hangen incl, bekaberling etc.
deed het het nog niet
bleek dta ze me modem niet gergistreerd hadden
en nu hangt alles alsnog boven, en achter de router zonder problemen

grootste nadeel dta ik heb gevonden is dta je altijd anoniem belt enz e dat niet kunnenn veranderen. veel mensen nemen niet op als je anoniem belt

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:15:
ben inmiddels aangesloten
het deed het eerst niet, hebben ze me alles dir verdiepingen lager laten hangen incl, bekaberling etc.
deed het het nog niet
bleek dta ze me modem niet gergistreerd hadden
en nu hangt alles alsnog boven, en achter de router zonder problemen

grootste nadeel dta ik heb gevonden is dta je altijd anoniem belt enz e dat niet kunnenn veranderen. veel mensen nemen niet op als je anoniem belt
Kan je dat niet veranderen bij je account van pilmo? Via internet, wel nummermelding... ? Dacht een keer zoiets gelezen te hebben...

Wij hebben ons ook een week geleden aangemeld voor pilmo... het is nou wachten tot we worden aangesloten en het modem binnen hebben :) Als het maar voor 1mei is, want dan loopt @home af :D

Verwijderd

nee , je kan veel instellen maar dta niet, en de helpdesk zecht ook dta dta er voorlopig niet aankomt

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb nu sinds gisteren pilmo adsl 8/1, de eerste indrukken (nog geheel onder voorbehoud :P ) zijn goed :)

Snelheid zit meestal zo tussen 650 en 750 KB/s , toch weer zo'n 150KB/s sneller dan @home. Ook niet geheel onbelangrijk zijn de pingtijden, die tot nu toe goed zijn. Mijn broertje is supergoed in BF2, heeft al een heel aantal spullen gewonnen, dus ping is belangrijk :P

Telefonie hebben we nog niet getest, ben een beetje ziek. Van het weekend ga ik dat testen.

Raar vind ik wel dat het modem voor adsl ( copperjet 816 ) vrij warm wordt, terwijl het modem voor kabel ( @home, motorola ) gewoon helemaal koel blijft. Hetzelfde geldt voor de adapter, adsl modems zullen wel wat meer energie vreten dan kabelmodems.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 13-04-2006 13:24 ]

Verwijderd

Hoi,

Graag hoor ik van jou en anderen hoe het bevalt bij Pilmo.

Ben zelf ook van plan om zeer binnenkort mijn aanvraag in te dienen dus alle info over internet en telefonie verneem ik graag.

Groeten

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heb de telefonie nu een weekje in gebruik, en het werkt tot nu toe goed :) Ook als ik heftig aan het downloaden ben. Er zit een kastje tussen het modem en de router, het voip modem van addpac. Deze reserveert dan de bandbreedte bij gesprekken.

Ons nummer is alleen nog niet geporteerd naar pilmo, maar dat komt binnekort :)

Internet gaat zo tussen de 700 en 800KB/s down, en 100KB/s up. Goede ping, heel belangrijk met een broertje die allerlei prijzen binnenhaald met battlefield 2 competities op internet :P

Verwijderd

Dat klinkt goed allemaal.

Heb ondertussen mijn aanvraag ook ingediend maar nog helemaal geen reactie gehad.

Hoe is dat bij anderen gegaan?
wel een brief/email gehad over de aanvraag en zo ja hoe lang duurde dat nadat je het had aangevraagd??

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:42:
Dat klinkt goed allemaal.

Heb ondertussen mijn aanvraag ook ingediend maar nog helemaal geen reactie gehad.

Hoe is dat bij anderen gegaan?
wel een brief/email gehad over de aanvraag en zo ja hoe lang duurde dat nadat je het had aangevraagd??
De eerstvolgende werkdag (was zaterdag dat ik het bestelde) kreeg ik een bevestiging dat ik had besteld. Dan gaan er nog 5 dagen "bedenktijd" overheen, dan kan je zonder meer annuleren. Daarna krijg je weer een meeltje en gaan ze beginnen met leveren. In totaal, vanaf bestelling op site tot levering, duurde het zo'n 15 dagen voordat ik het binnenhad. Ze garanderen binnen 25 dagen, dus het zit er mooi binnen :)

Verwijderd

Bartjuh, bedankt voor je reactie,

Ik heb het vorige week zondag/maandag aangevraagd maar heb niets van hun vernomen nog dus ik zal ze morgen maar is ff gaan bellen.

Goed te lezen elk geval dat jij er heel tevreden over bent.

Thanks ;)

Verwijderd

_/-\o_ Sinds 3 dagen heb ik weer toegang tot internet nadat ik over ben gestapt van hetnet naar Pilmo.
2 weken zat ik zonder internet en heb via Hetnet en de modem helpdekt proberen te achterhalen waar het aan lag. Ik kwam geen meter verder.

Na 2 weken kreeg ik een modem , voicefinder en splitter van Pilmo toegestuurd.
Dus, bleek dat mijn aanvraag voor Pilmo was toegekend. Daar had ik n.l nog geen bericht over gekregen en ik kon zowieso toch geen inkomende mails lezen.

Mijn aanvraag had ik nog geen maand geleden ingediend. Dus toch binnen de beloofde tijd door Pilmo goed geregeld.Belangrijk is , toch naar Pilmo te bellen om te informeren of je aanvraag is doorgekomen aangezien je kans hebt om je mails niet te kunnen lezen.

Ik heb nu ADSL en telefonie van Pilmo en alles werkt prima. Voor het versturen van je mails moet je nog wel het een en ander via je account (outlookexpres in mijn geval) veranderen, en dat gaf nog wel een probleem, dat mijn login gegevens niet klopte. Maar met behulp van de helpdesk, wat overigen ook goedkoper is dan de meesten, 0.10 cent p/m ben ik uitstekend geholpen. Tot nu toe ben ik dik tevreden met Pilmo.

En ik ben tot nu toe na 4 keer bellen naar de helpdesk , iedere keer snel doorgekomen. Wat bij bijv Hetnet wel even anders was. Ook dat is een belangrijk punt, wetende dat je dus ook werkelijk geholpen wordt i.p.v allemaal wachten en smoesjes dat het bijv aan je Modem ligt zoals hetnet toen beweerde.

Ik ben blij dat ik nu van Hetnet en KPN af ben. En nu maar afwachten ok Pilmo net zo goed is als Freeler, waar ik als eerste bij zat , maar die helaas werd overgenomen door Hetnet. _/-\o_

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mijn modem van pilmo is eergisteren kapot gegaan :X Copperjet816-2p. Ding werd al knetterheet constant.

Wou niet weer zo'n ding, dus heb niet eens de moeite gedaan om garantie te claimen. Heb 2de hands een AVM Fritz!box FON aangeschaft. Dan zijn we van veel kastjes af in huis :Y)
Eerst ;
Modem -> Voip modem -> router -> gbit switch

Komende situatie ;
Fritzbox -> gbit switch

Alleen het ding is compleet duits :/ Maar gelukkig is er via een grote omweg (telnet ed) wel een engelse firmware op te zetten :)

Een ander probleem is dat de addpac voicefinder (voip ding) als het ware gelockt is, en ik de sip instellingen niet kan zien. Stuur wel ff een meeltje naar pilmo om te vragen naar de sip instellingen, of ik moet het modem unlocken (kan via de console en hyperterminal) :)

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Gisteren ook besteld via de website, wat ik wel raar vind is dat geen pakket kunt selecteren in het bestelformulier.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bartjuh schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:18:Een ander probleem is dat de addpac voicefinder (voip ding) als het ware gelockt is, en ik de sip instellingen niet kan zien. Stuur wel ff een meeltje naar pilmo om te vragen naar de sip instellingen, of ik moet het modem unlocken (kan via de console en hyperterminal) :)
(ja, ik quote mezelf :P )
Meeltje teruggekregen, ze willen de voip instellingen niet geven. Beleid ofzo 8)7

Naja, dan maar het harde werk, zet morgen wel een rj45 <-> db9 DTE serial kabel in elkaar. Via de console de addpac unlocken en de gegevens eruit halen :)

Verwijderd

Wie weet kan 1 van jullie mijn vraag beantwoorden.

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe modem/router gekocht van Belkin.
Perfect ding die ik gewoon wil blijven gebruiken.

Mijn vraag.... Kan ik hem blijven gebruiken met Pilmo??

Zo ja hoe zou ik hem dan moeten aansluiten?

Zo nee. waarom niet?

alvast bedankt,

Ik hoop alles snel in huis te hebben zodat ik kan gaan testen voor mijn XS4ALL per 1 juni er mee stopt

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:27:
Wie weet kan 1 van jullie mijn vraag beantwoorden.

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe modem/router gekocht van Belkin.
Perfect ding die ik gewoon wil blijven gebruiken.

Mijn vraag.... Kan ik hem blijven gebruiken met Pilmo??

Zo ja hoe zou ik hem dan moeten aansluiten?

Zo nee. waarom niet?

alvast bedankt,

Ik hoop alles snel in huis te hebben zodat ik kan gaan testen voor mijn XS4ALL per 1 juni er mee stopt
Zit er voip in de router?

Verwijderd

Nee er zit geen VoiP in de router.

Is een ADSL2+ modem met ingebouwde router.

Kan ik hem wel in combinatie met iets gebruiken?? of wordt het ding echt overbodig?

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:01:
Nee er zit geen VoiP in de router.

Is een ADSL2+ modem met ingebouwde router.

Kan ik hem wel in combinatie met iets gebruiken?? of wordt het ding echt overbodig?
Je krijgt 2 kastjes ;

- allied data copperjet 816-2p adsl2+ modem (hij is althans geschikt voor adsl2+)
- addpac voicefinder ap200 ( gelockt, alleen te gebruiken voor pilmo, is te unlocken via hyperterminal en een rj45 <-> db-9 kabel)

Als je je router/modem combo wilt blijven gebruiken :
De modem kan je direct weer verkopen. De voicefinder zet je achter je router/modem, op de router zet je de poortrange 5060 tot 5070 UDP open en forward je deze naar de voicefinder. Zorg dat je voicefinder een vast ip krijgt op de lan0 interface. Statisch ip kiezen.

Als je de copperjet 816-2p wilt houden :
Modem in bridgemode (standaard al), voicefinder erachter (bridged dhcp), daarachter moet weer een router extra geplaatst worden. 3 kastjes dus.

Verwijderd

Ok thanks,

dat maakt een hoop duidelijk.

Dan hou ik gewoon mijn belkin modem/router. ding is veels te lekker om mee te werken :)

Was anders van plan om de Fritzs!Box Fon 7170 aan te schaffen maar dit scheelt weer een hoop centjes.

thanks

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

Hier is inmiddels Pilmo ook besteld, afgelopen vrijdag besteld, dus morgen is de bedenk tijd op.

En dan hopen op een snelle overgang zonder al te veel down time (vanwege server)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Iets wat ik niet snel kan terugvinden is over het starttarief bij de 240 gratis belminuten. Moet je daar ook het starttarief betalen of zijn die 240 gratis belminuten echt helemaal voor niks?

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RobinStn schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:43:
Iets wat ik niet snel kan terugvinden is over het starttarief bij de 240 gratis belminuten. Moet je daar ook het starttarief betalen of zijn die 240 gratis belminuten echt helemaal voor niks?
Bij ons in het overzicht worden geen kosten in rekening gebracht. Er staat een aparte rubriek voor, "Binnen Nederland 240 minuten p.m. gratis (details)
(excl. 090x / 067 / mobiel)"

Die telt eerst af tot 240 minuten, daarna staat alles onder nationaal. Dus dan betaal je wel kosten.

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 22:06
Yep net besteld!
Ik had een mailtje verstuurd met mijn situatie, oude contract loopt af etc, en daarna begin juli verhuizen, echter postcode (nieuw) was nog niet bekend in de systemen.
Binnen 1 uur telefoontje dat ze dat wel konden regelen, dwz aanvragen op oude adres, leveren op nieuwe adres...dus meteen aangemeld, en volgens de site nemen ze binnen 5 dagen contact op!
Ben zeer benieuwd!! :9~

[ Voor 70% gewijzigd door killer2 op 17-05-2006 16:17 ]

Verwijderd

Het wordt eigenlijk tijd dat er een nette startpost wordt gemaakt :)

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Net bericht binnen dat binnen een week onze pilmo opgeleverd word :d

• MVC

MVC

osxy schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:40:
Net bericht binnen dat binnen een week onze pilmo opgeleverd word :d
Hoe lang na je aanmelding heb je daar op moeten wachten ?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 22:14
MVC schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:20:
[...]

Duuuuuuuuuuuuuuuuh ff topic lezen ? osxy in "Ervaringen met Pilmo ADSL + telefonie" B)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MVC schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:20:
[...]

In totaal een kleine 3 weken :)

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Klopt, 1 week bedenk tijd en vervolgens 2 weken voor hun om alles te verwerken, vind het erg netjes.

• MVC

MVC

Excuses, osxy bedankt voor je antwoord

[ Voor 11% gewijzigd door MVC op 20-05-2006 19:24 ]

Verwijderd

Maarreh wie wil er een sexy start post maken voor dit topic? Ik zie het bij veel van de andere provider topics ook, zou wel handig zijn... Kan iemand dat? Anders wil ik me er wel in verdiepen...

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Onze overstap is niet goed gegaan,

- Woensdag - telefoon viel weg voor 15 min samen met dsl, telefoon kwam terug dsl niet.
- Pilmo gebeld die hebben toen per direct modem verzonden.
- Donderdag - Modem binnen in de middag, maar geen dsl signaal op onze lijn.
- Vrijdag - KPN meld dat ze in de laatste fase zitten van de overschakeling terwijl ze al een gereed melding bij Pilmo hadden gedaan dat de lijn opgeleverd was.
Volgens KPN duurt dit normaal 2 weken en hebben wij mazzel, nu weet ik dat er vanuit de opta een regel is dat het binnen 24 uur afgerond moet zijn normaal.

Bij Pilmo staat alles al klaar hier ook het wachten is dus weer eens op de KPN.

We zitten nu dus al 2 dagen zonder i-net (dit is via internet van buren vi-va-la onbeveiligde wifi) en dit is redelijk lullig als je mail server en webserver draait :/

[ Voor 12% gewijzigd door Osxy op 02-06-2006 10:51 ]

Verwijderd

Bij ons werkt internet wel maar kan men ons nog niet telefonisch bereiken op onze oude nummer.
Wel op het nieuwe nummer van Pilmo maar wij hadden aangegeven dat we het oude nummer wilden blijven gebruiken.
Kan één van jullie mij vertellen hoe lang het duurt voordat wij weer gebeld kunnen worden op ons KPN nummer? Bij Pilmo gaf men aan dat dit wel een maand kon duren maar dat mag ik toch niet hopen.
Verder ben ik tevreden, ook over de helpdesk.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Kunnen de gene die al aangesloten zijn hier vertellen hoe de stabiliteit en de ping is....

Ik weet uit ervaring dat die 816-2p modems slecht zijn.
Ze worden zeer warm en ze sissen, ook hebben ze dns problemen (heb er 8 gehad namelijk) die allemaal stuk gingen.

Aangezien PILMO erg goedkoop is denk ik er aan om een 2e KPN aan te vragen en deze direct laat overnemen door PILMO.
Kost me dan wel 45 euro aan KPN en hooguit 2 maanden Belbudget, maar dan valt niet mijn inet weg.

Dan zeg ik m'n huidige adsl op als PILMO opgeleverd heeft, en hou ik mijn belbudget op de 1e lijn.

zo ben ik toch altijd bereikbaar en ik bespaar ook nog eens 20 euro per maand t.o.v. wat ik nu totaal betaal.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

De stabiliteit van het internet is prima. Bij snelheidstesten zit ik zo rond de 6000 kbs down en 850 kbs up. De ping is ca. 13,0 ms.

De kwaliteit v.d. telefonie is erg wisselend. Vaak krakerig en echo tijdens gesprek. Wisselt telkens.
Hierover ben ik nog niet echt enthousiast.

Nog even over de modem. Pilmo levert sinds kort een ander modem. Voicefinder wordt niet meer apart meegeleverd Het type modem is een Copperjet 1616-2P.
Wellicht zijn hiermee eerdere problemen opgelost.

• MVC

MVC

Heeft iemand enig idee met welke gegevens ik in moet loggen op de ftp server voor de webspace die ik bij Pilmo heb gekregen ?

als server adres moet ik waarschijnlijk mijngebruikersnaam.pilmo.nl gebruiken
nu heb ik als gebruikersnaam in proberen te loggen met zowel mijn gebruikersnaam als met mijn gebruikersnaam.pilmo.nl en uiteraard heb ik mijn gekozen wachtwoord gebruikt maar ik krijg steeds loggin [R] 530 Login incorrect.
[R] Connection failed

Wie kan me helpen ?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:00:
Bij ons werkt internet wel maar kan men ons nog niet telefonisch bereiken op onze oude nummer.
Wel op het nieuwe nummer van Pilmo maar wij hadden aangegeven dat we het oude nummer wilden blijven gebruiken.
Kan één van jullie mij vertellen hoe lang het duurt voordat wij weer gebeld kunnen worden op ons KPN nummer? Bij Pilmo gaf men aan dat dit wel een maand kon duren maar dat mag ik toch niet hopen.
Portering kunnen ze zelf regelen en hoeft echt geen maand te duren.
MVC schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:04:
Heeft iemand enig idee met welke gegevens ik in moet loggen op de ftp server voor de webspace die ik bij Pilmo heb gekregen ?

als server adres moet ik waarschijnlijk mijngebruikersnaam.pilmo.nl gebruiken
nu heb ik als gebruikersnaam in proberen te loggen met zowel mijn gebruikersnaam als met mijn gebruikersnaam.pilmo.nl en uiteraard heb ik mijn gekozen wachtwoord gebruikt maar ik krijg steeds loggin [R] 530 Login incorrect.
[R] Connection failed

Wie kan me helpen ?
de pilmo helpdesk?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Over dat porteren neem ik contact op met Pilmo.
Evaluatie na 1 week gebruik.
Internet werkt perfect. Over de telefonie ben ik absoluut niet tevreden. Veel ruis, haperingen, delen van zinnen vallen weg, echo etc. Zowel bij mij als ik iemand bel maar ook bij degene die gebeld wordt. Men heeft het idee dat ik in een holle ruimte zit en men hoort zichzelf ook in echo.
Gebeld met de helpdesk van Pilmo. Hier heb ik geen fatsoenlijk antwoord gehad. Degene die ik aan de lijn had wist volgens mij niet wat hij er aan kon doen. Het kwam op mij over dat hij er voor de 1e dag zat. Vervolgens een mail gestuurd naar de helpdesk en e.e.a. nogmaals uitgelegd. Tot nu toe geen reactie ontvangen.
Ben hier absoluut niet tevreden over. Dit zal beter moeten anders hebben we echt een probleem want op deze manier is telefoneren geen pretje. Zijn er meer mensen die problemen hebben /hadden met het telefoneren? Wat kan hier nog aan worden gedaan. Firmware modem? Instellingen Modem?

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

KPN heeft mega fouten gemaakt bij onze hop, duurt nog 2 tot 3 werkdagen dus met mazzel hebben we vrijdag na 1,5 week geen dsl weer internet....

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb overigens een prangende vraag voor degene met een 1616-2p modem ; kunnen jullie bij de sip gegevens!? Zijn deze daar ook gelockt? Als jullie erbij kunnen, kunnen jullie de gegevens dan hier posten, en de syntax van de username. (bv; <username>@sip.pilmo.nl ofzo).

Dan kan ik misschien eindelijk gebruik maken van het sip gedeelte in m'n fritz!box, waar ik heel tevreden over ben :)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:00:
Als je de inkomende pstn telefoon lijn (via de splitter) fysiek op de pstn (backup-poort) poort van de voicefinder zet, werkt het dan wel? Wij kunnen nog steeds zowel ons kpn-nummer als pilmo-nummer gebruiken namelijk. Als we bellen via ons originele kpn nummer, komt het gewoon over pstn binnen, als ik bel via het pilmo nr komt het ook netjes binnen via pilmo.

Alleen raar dat het nog steeds niet is overgezet... had het volgens mij wel aangegeven. Op zich ben ik er alleen maar blij mee dat ze ff gewacht hebben met overzetten kpn-pilmo vanwege network-changes enzo, maar nou mag het wel een keer komen :P

@fast-server ; onze 816-2p is ook naar de ballen gegaan :X mijn god wat werd dat ding warm, en stinken, zelfs de adapter werd knetterwarm. Zal dan ook wel wat stroom vreten met al dat verlies 8)7 Ik heb maar geen garantie geclaimed, wil zo'n boutding niet weer hebben als modem. Nu heb ik 2de hands een fritz!box kunnen aanschaffen, perfecte dingetjes!

De personen met problemen, kunnen jullie erbij vermelden of jullie de ;
1.) copperjet 816-2p <-> addpac voicefinder
2.) copperjet 1616-2p

configuratie hebben ? :)

Verwijderd

Barthjuh:
Ik heb de copperjet 1616-2p. Werkt de telfonie bij jou wel goed?

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:18:
Barthjuh:
Ik heb de copperjet 1616-2p. Werkt de telfonie bij jou wel goed?
Ja, wel aardig. Soms merk je wel wat verschil met kpn... maar de gespreken gaan verder goed. Geen rare storingen.

Ik heb btw een fritz!box (eigen ding) <-> addpac voicefinder configuratie.

Verwijderd

Nou Bartjuh hier volgen mijn SIP settings
SIP Settings
Send Transport: udp
SIP Registrar/Proxy: sip.ritstele.com
SIP User Domain: sip.ritstele.com
SIP Silence Suppression: Disabled

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:39:
Nou Bartjuh hier volgen mijn SIP settings
code:
1
2
3
4
5
SIP Settings
Send Transport:     udp     
SIP Registrar/Proxy:    sip.ritstele.com        
SIP User Domain:    sip.ritstele.com        
SIP Silence Suppression:     Disabled
Bedankt! _/-\o_
Toch nog een vraagje; hoe ziet de syntax van de username eruit?
zo ; "<username>.sip.ritstele.com" ?

Paswoord is gewoon standaard account-paswoord?

Verwijderd

Waar moet ik dat zoeken?

• MVC

MVC

Helaas heb ik ook last van slechte gesprekskwaliteit tijdens het bellen met Pilmo, nu wordt er aan het begin van deze post over een Voicefiner gesproken. Een kastje wat bandbreette zou reserveren wanneer er gebeld wordt. Zou zo'n kastje de geluidskwaliteit echt verbeteren ?

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MVC schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:41:
Helaas heb ik ook last van slechte gesprekskwaliteit tijdens het bellen met Pilmo, nu wordt er aan het begin van deze post over een Voicefiner gesproken. Een kastje wat bandbreette zou reserveren wanneer er gebeld wordt. Zou zo'n kastje de geluidskwaliteit echt verbeteren ?
De voicefinder is een apart voip-modem-ata. Die zorgt ervoor dat je over internet kan bellen met je gewone telefoon. Oude klanten (> 1maand ? ) hebben een copperjet1616 met een voip-ata ingebouwd.

Situatie vroeger ;
Copperjet 816-2p (bagger modem overigens) => Addpac Voicefinder => Router / pc

Situatie nu ;
Copperject 1616-2p => Router / pc

De voicefinder reserveert idd bandbreedte, dat kan hij omdat hij tussen het modem en de router staat en als bridge werkt.
Geen idee. Maar een vriend van mij heeft ook pilmo nu, met een copperject 1616-2p. Dan check ik bij hem wel even de settings :) maar toch bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Ok dan! Het ziet er naar uit dat Pilmo nu eindelijk ook glasvezel in Amsterdam gaat leveren! (zie homepage Pilmo - www.pilmo.nl). Joehoeeeeee!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Ik heb Pilmo voor mijn moeder aangevraagd (vanaf 1 juli). Over de kwaliteit van de dienst kan ik dus nog niks zeggen.

Ik heb wel al contact gehad met de helpdesk en het lijkt wel dat er zeer strenge eisen gesteld worden aan de medewerkers. Ik geloof namelijk dat je maximaal een iq van 80 mag hebben wil je daar mogen werken. Kerel wou me gewoon niet begrijpen :(

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Ik ben net een nieuw Pilmo topic gestart met een zelfgemaakte startpost! 8)7

Wil iedereen aub op het nieuwe topic doorgaan? Thanks!
Pagina: 1