[Feat] Grote topics op GOT koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Hi beste ontwikkelaars van GOT,

Ik zoek vaak tussen alle draadjes op GOT en het valt mij op dat als ik het laatste open topic nodig heb van een groot topic, dat ik daar niet in 1x met de zoekfunctie kan komen.
Als ik bijvoorbeeld zoek op: MDA compact, dan vind ik o.a.:
De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [Deel 2]
De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [Deel 4]
Als ik dan zoek op: De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [Deel
dan vind ik ook niet alle topics van Deel 1 t/m Deel 12.

Waarom dit is weet ik niet, maar wat ik mij afvroeg is: is er geen manier om deze grote topics te koppelen. Zodat je bijvoorbeeld in de zoekuitkomsten ziet:
De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [Deel 1]
Overige delen: [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]
Zo ziet iedereen direct dat er van dit grote topic 12 delen zijn en dat deel 12 de laatste is die nog open is.

Het is maar een idee. Ik vind het namelijk echt irritant als ik bij deel 5 ben dat ik heel de tijd op laatste reactie moet klikken om daar een link te gaan zoeken om naar het volgende topic te gaan waar ook alweer een slotje op zit, enz, enz.

Het is maar een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het dan niet beter zo:
De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [Deel 12]
Overige delen: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11]
Zodat het makkelijker is om de laatste te kiezen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is al vaker voorgesteld, zowel in LA als hier. Steeds komt daaruit dat het teveel werk is om die lijsten te onderhouden, aangezien het linken van die topics niet te automatiseren is. Ik geef je niet veel kans in elk geval. :P

In de HK lopen een paar topics met 100+ delen. Ik kan me niet voorstellen dat de HK-mods na elk nieuw deel behoefte hebben om 100 topics aan te gaan passen. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 25-02-2006 12:06 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Al een keer of wat (in andere vormen) gesuggereerd, zie vooral deze topics:Tot nu toe steeds afgeknald omdat het technisch gezien moeilijk te realiseren is :) .
In de HK lopen een paar topics met 100+ delen. Ik kan me niet voorstellen dat de HK-mods na elk nieuw deel behoefte hebben om 100 topics aan te gaan passen. 8)7
Als je een linkend systeem hebt hoeft dat natuurlijk niet, zodra je er een uit de chain te pakken heeft, weet je de rest ook :) .

edit:
Wat ik bedoel is dat het linken dus lijkt me best te automatiseren valt, alleen niet gewenst wordt geacht :) .

[ Voor 39% gewijzigd door JHS op 25-02-2006 12:10 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:05:
Het is al vaker voorgesteld, zowel in LA als hier. Steeds komt daaruit dat het teveel werk is om die lijsten te onderhouden, aangezien het linken van die topics niet te automatiseren is. Ik geef je niet veel kans in elk geval. :P

Linken niet te automatiseren?
Pulldown menu er bij met geef vorige topic, of bij het sluiten van een topic een optie maak nieuw deel aan? Lijkt me niet zo moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Je kan toch als admin een topic locken als het te groot wordt. Wat je dan nog open kan laten is dat je die koppelingen altijd later nog (ook als niet-admin of misschien zelfs nog als niet-TS) links van de andere delen kan toevoegen.

Een ander idee is dat je elk topic koppelt aan een soort topic-inhoudsopgave. Zo kan de TS of admin het nieuwe topic openen in de topic-inhoudsopgave:

1.Topicinhoudsopgave over de.. (bijv. MDA)1.Deel 1
2.Deel 2
2.Deel 3
enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast een klein beetje in de goede richting:

id: Nummer om de twee lijsten te combineren.
topicid: Topic nummer *
deelid: Deel *
titel: Het grote * topic

1. Maak een lijst van alle grote topics (id - topicid - titel)
2. Maak voor elke grote topic een lijst van alle delen (id - deelid - topic id)
3. Zoek een manier om nieuwe delen makkelijk in te voegen in het systeem.

Mogelijkheid: De nieuwe grote topics en delen moeten geregistreerd worden.

Veel succes

Zo kan je later eventueel (zoals hierboven vermeld) een ubb tag invoegen waardoor je gemakkelijk alle delen terug kan laten zien [inhoudopgave=id]

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JHS schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:06:
Als je een linkend systeem hebt hoeft dat natuurlijk niet, zodra je er een uit de chain te pakken heeft, weet je de rest ook :) .
True, maar dat vereist wel een grondige aanpassing in de manier waarop het forum momenteel werkt, voor iets wat eigenlijk niet eens zo belangrijk is. De "grote" topics staan 9 van de 10 keer in de active topics van een bepaald subforum, dus die heb je zo te pakken.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:08:
Linken niet te automatiseren?
Pulldown menu er bij met geef vorige topic, of bij het sluiten van een topic een optie maak nieuw deel aan? Lijkt me niet zo moeilijk
Tevens niet zo automatisch. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:20:
Zo kan je later eventueel (zoals hierboven vermeld) een ubb tag invoegen waardoor je gemakkelijk alle delen terug kan laten zien [inhoudopgave=id]
RML-code wordt alleen geparset op het moment dat het weergegeven wordt op het moment dat de versie van je bericht is veranderd, wat doorgaans alleen voorkomt als je het verandert.

[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 25-02-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

-NMe- schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:23:
True, maar dat vereist wel een grondige aanpassing in de manier waarop het forum momenteel werkt, voor iets wat eigenlijk niet eens zo belangrijk is. De "grote" topics staan 9 van de 10 keer in de active topics van een bepaald subforum, dus die heb je zo te pakken.
Toch zie je het behoorlijk vaak gevraagd worden dus is er eigenlijk wel behoefte aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:23:
RML-code wordt alleen geparset op het moment dat het weergegeven wordt op het moment dat de versie van je bericht is veranderd, wat doorgaans alleen voorkomt als je het verandert.
Dan zorg je er toch voor dat de topicstarts pas geparsed worden bij het oproepen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:30:
[...]

Dan zorg je er toch voor dat de topicstarts pas geparsed worden bij het oproepen?
Zal een enorme load worden, denk ik op de servers....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:34:
[...]

Zal een enorme load worden, denk ik op de servers....
Als er een origineel bericht bewaard blijfd (met de tags dus) dan kan je gewoon iets schrijven dat alle delen opnieuw parsed (d/t?) als er een nieuw deel bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:30:
[...]

Als er een origineel bericht bewaard blijfd (met de tags dus) dan kan je gewoon iets schrijven dat alle delen opnieuw parsed (d/t?) als er een nieuw deel bij komt.
Dat niet alleen. Het is namelijk wel handig om te weten als je in Deel 12 ofzo zit waar de delen 1-11 zijn, maar andersom is het nog handiger! Als je via de search een deel 3 vind, dat je gelijk ziet dat er ook nog een deel 1-12 is! Dit moet dus achteraf aan het topic aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Als je dit daadwerkelijk binnen het topic zélf wil laten zien en niet alleen binnen de search dan wordt het al helemaal een onmogelijke opgave, vermoed ik :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Nee dat bedoelde ik niet ;)
Als het bij de search results of in de titel zelf komt te staan ben ik al heeeeel erg blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

En dan wordt ook het "Mods willen zoiets niet steeds bij gaan houden" als argument gegeven. Maar als de optie er was, dan zou er in ieder geval gekeken kunnen worden tot de bereidheid van de diverse moderators in dit stuk.
Sowieso worden de grote "deel XX" topics al met een link naar het nieuwe topic gesloten, dus een extra textbox met een topicid invullen is - vermoed ik - echt niet het grootste probleem.

Maar ik ben geen moddereter. :P

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 25-02-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Los van deze FR, het vinden van het laatste deel van een groot topic is niet zo moeilijk hoor. Gewoon in de search sorteren op 'datum laatste reactie'. Volgens mij negeert een heel groot aantal mensen de sorteeroptie van de search.

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 26-02-2006 21:30 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Dat is op zich wel zo, maar als je dan 1 deel van het topic in duikt moet je weer terug naar de search, de search aanpassen opnieuw zoeken en dan het (als het goed is) juiste deel eruit zoeken.
Gemak dient de mens en het lijkt mij een logische en gemakkelijke optie, vandaar dat ik de feature hier opper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
waarom niet de mogelijkheid:
'dit topic volgt op topic nr' en dan een invulveld waar je een topicid of linkje oid kan invullen bij het maken van een nieuw topic?
dan kan de TS zelf aangeven hoe/wat en hoeft het slechts gemodereerd te worden als het niet klopt.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is het geen idee om in plaats van een topic( bij reactie 1000) een slotje toe te kennen deze gewoon te mergen met deel een voorgaand deel?

Dan heb je altijd een actief chattopic (deel2) dat overzichtelijk blijft en de voorgaande berichten zijn allemaal opgeslagen in een deel1 (dat wel een megagroot topic kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

Ecteinascidin schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:27:
Is het geen idee om in plaats van een topic( bij reactie 1000) een slotje toe te kennen deze gewoon te mergen met deel een voorgaand deel?

Dan heb je altijd een actief chattopic (deel2) dat overzichtelijk blijft en de voorgaande berichten zijn allemaal opgeslagen in een deel1 (dat wel een megagroot topic kan worden).
Als een nieuw deel dan een uitgebreidere topicstart heeft is het lastiger om die topic start weer terug te vinden. Immers moet je dan naar post 1001 om de derde TS terug te vinden.

Sommige TS'en veranderen dan niet zoveel, sommige wel weer :)

Het zou eigenlijk altijd zo moeten zijn om aan het einde van elk oude deel een link naar het nieuwe deel te zetten. Als ik zie dat dit niet gebeurd is (99 v.d. 100 keer gebeurd het wel O+ ) dan schop ik een moderator of bij gebrek aan contact met moderators zou men een TR kunnen maken in het lopende topic met de melding dat het vorige topic geen link heeft ;)
Tenminste, zo vind ik het wel handig :)

Het idee van de TS lijkt mij een goede feature.
Als zoiets gemaakt kan worden zou dat erg handig zijn :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24
Als we nu gewoon het delen van grote topics afschaffen dan is dit hele probleem opgelost. In de index staat dan niet helemaal pagina 1 tm 100 maar meer iets als 1.2.3.4......94.95.96 zoals ook met urls wel een afgekort wordt. Wat je dan doet bij een groot topic is een modje vragen de [groot topic] vink te zetten, wat ervoor zorgt dat de TS bovenaan iedere pagina komt te staan, ongeacht je ppp instelling. Dan is eht argument, ja maar de TS dan ook niet meer geldig. Eind goed al goed :) (dat ik eht wat popi jopi schrijf wil niet zeggen dat dit geen serieus idee is overigens)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Het nadeel daarvan is dat als de topicstarter verdwijnt / zich niet meer met het topic wil bemoeien de moderatoren de topicstart steeds moeten gaan aanpassen voor iemand anders. En algemene / specifiek uit te delen editrechten voor een TS wil men niet aan, dacht ik.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
JHS schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:45:
Het nadeel daarvan is dat als de topicstarter verdwijnt / zich niet meer met het topic wil bemoeien de moderatoren de topicstart steeds moeten gaan aanpassen voor iemand anders. En algemene / specifiek uit te delen editrechten voor een TS wil men niet aan, dacht ik.
Dan zou je evt een andere post als TS kunnen aanvinken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
JHS schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:45:
Maar er is toch altijd nog die Mod die het slotje erop gooit. Kleine moete lijkt me om een linkje van het volgende topic in de vorige te zetten?

Mss is er wel een systeem te bedenken dat er in een DIV een aparte serie komt met het vorige topicnr/volgende topicnr. zo kan je iig sneller doorklikken.

Wat ook een optie is om de search (op de 1 of andere manier, want ik weet niet hoe searches werken) aan te passen dat als je op een topictitel zoekt die je hebt gecopy-paste, dat je dan wel de directe delen 1,2,3, enz. als 1e zoekuitkomst onder elkaar ziet.
Als ik nu een topictitel letterlijk copy-past in de search functie, dan krijg ik alles nog steeds door elkaar. Behoorlijk irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

Maverick schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:27:
[...]

Dan zou je evt een andere post als TS kunnen aanvinken. :)
Maar die moet dan wel als eerste post komen te staan. Daarvoor moet men reacties gaan verwijderen zodat die éne post bovenaan staat. En dan nog staat er dat iemand anders een topic heeft aangemaakt met een door iemand anders geposts TS erboven ;)

Zoals dit AMD Sempron K7 overklok topic topic. Gemaakt door Mister_X met mijn startpost/topic erboven :o

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Thandor schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:00:
[...]

Maar die moet dan wel als eerste post komen te staan. Daarvoor moet men reacties gaan verwijderen zodat die éne post bovenaan staat. En dan nog staat er dat iemand anders een topic heeft aangemaakt met een door iemand anders geposts TS erboven ;)

Zoals dit AMD Sempron K7 overklok topic topic. Gemaakt door Mister_X met mijn startpost/topic erboven :o
Als je een vinkje zou kunnen zetten bij de post die altijd bovenaan moet staan heb je nooit last van het moeten verwijderen van posts.

Een handige feature zou dan zijn dat de paginanummers dan linken naar http://gaherin.....net/forum/3243242/#afterfirstpost zodat je gewoon door kan lezen als je naar de volgende pagina gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Laatst online: 05-09 23:20
Even een schopje naar aanleiding van [rml][ suggestie] vervolg-topics koppelen[/rml], waarin ik in pricipe gelijk krijg, maar met de kanttekening dat het technisch gezien te gecompliceerd is om te maken, toch nog even een reactie:

Ik begrijp dat je dit (het koppelen van topics) niet in 5 minuten maakt, maar het is te doen zonder dat je daarvoor de tabelstructuur hoeft aan te passen van het huidige systeem.

Een nieuwe koppeltabel zou voldoende zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
JozyDaPozy schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:15:
Even een schopje naar aanleiding van [rml][ suggestie] vervolg-topics koppelen[/rml], waarin ik in pricipe gelijk krijg, maar met de kanttekening dat het technisch gezien te gecompliceerd is om te maken, toch nog even een reactie:

Ik begrijp dat je dit (het koppelen van topics) niet in 5 minuten maakt, maar het is te doen zonder dat je daarvoor de tabelstructuur hoeft aan te passen van het huidige systeem.

niet mee eens, een extra kolom in een topic tabel zou beter zijn, deze verwijst naar het vorige topic. (of juist volgende)

anyway, ik denk niet dat technisch het een probleem is, maar eerder de toepassing ervan

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JozyDaPozy schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:15:

Hoe kun je een tabel erbij maken zonder de structuur aan te passen? ;)

Verder heeft het koppelen van topics voor moderators gewoon teveel nadelen. Zodra het ingevoerd wordt, moet van elk groot topic dat nu nog loopt elk deel gekoppeld worden, anders heeft de hele feature geen nut. Als je dan bekijkt dat er van een aantal topics onderhand al een deel 100 aankomt, denk ik dat je je wel kan voorstellen dat een mod daar weinig zin in heeft. ;)

Sowieso moet je zo'n topic prima kunnen vinden met de search. Zoeken op topictitel, sorteren op datum topicstart, klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Laatst online: 05-09 23:20
database-structuur is wat anders dan tabel-structuur :)

Maar goed, ik zal niet meer zeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

Cyphax

Moderator LNX
-NMe- schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:23:
Zodra het ingevoerd wordt, moet van elk groot topic dat nu nog loopt elk deel gekoppeld worden, anders heeft de hele feature geen nut.
Is dat wel zo? Je kunt in principe toch een feature nu in laten gaan en dan de oude topics met rust laten: dat is niet anders dan. Er komen toch wel nieuwe "grote" topics? :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
-NMe- schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:23:
[...]

Verder heeft het koppelen van topics voor moderators gewoon teveel nadelen. Zodra het ingevoerd wordt, moet van elk groot topic dat nu nog loopt elk deel gekoppeld worden, anders heeft de hele feature geen nut. Als je dan bekijkt dat er van een aantal topics onderhand al een deel 100 aankomt, denk ik dat je je wel kan voorstellen dat een mod daar weinig zin in heeft. ;)

Sowieso moet je zo'n topic prima kunnen vinden met de search. Zoeken op topictitel, sorteren op datum topicstart, klaar. :)
als je ze prima allemaal kunt vinden met de search moet dat koppelen dus een eitje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maverick schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:44:
als je ze prima allemaal kunt vinden met de search moet dat koppelen dus een eitje zijn.
Het valt niet te automatiseren omdat er natuurlijk altijd andere topics naar voren zouden kunnen komen. Een mod zal het dus moeten linken. Voor één topicserie is dat wel te doen, maar als je bekijkt dat in sommige subfora vrijwel alleen maar grote topics geopend worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

Cyphax

Moderator LNX
-NMe- schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:46:
[...]

Het valt niet te automatiseren omdat er natuurlijk altijd andere topics naar voren zouden kunnen komen. Een mod zal het dus moeten linken. Voor één topicserie is dat wel te doen, maar als je bekijkt dat in sommige subfora vrijwel alleen maar grote topics geopend worden... :)
Wijs een paar vrijwilligers aan en laat die even helpen. :P
Ik vind het geen sterk argument om er niet aan te beginnen in ieder geval. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er zit in React-1.9.4 een prima feature (met verschillende implementaties) om topics te koppelen; dus die kunnen we op GoT wellicht ook aan de praat krijgen ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Spider.007 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:59:
Er zit in React-1.9.4 een prima feature (met verschillende implementaties) om topics te koppelen; dus die kunnen we op GoT wellicht ook aan de praat krijgen ;)
Da's mooi om te horen, ik weet niet hoer het gaat werken/eruit gaat zien, maar mochten de topics worden geparsed zoals Crisp zei, worden dan ook de juiste delen opgezocht dan, zoals de mensen dat graag zouden zien...? :P..

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De genoemde 1.9.4 feature maakt gebruik van dit soort resultaten of ingevoerde keywords bij bepaalde topics :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

Da's heel fijn, maar laten we eerst de basis-functionaliteit van React 1.9.4 maar eens goed werkend krijgen voordat we aan nieuwe features gaan denken ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het lijkt me dat in ieder geval die morelike wel vrij makkelijk is toe te voegen aan het zoekscherm?
Want ik ben met je eens dat die ingevulde keywords niet bepaald ideaal zijn om bij te houden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Morelike is al ingebouwd bij de zoekresultaten onder het linkje "Soortgelijke onderwerpen".

Je zou in de quicksearch eventueel nog een optie "Gelijke topics" kunnen opnemen die een morelike query doet op basis van de keywords van het huidige topic.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:58:
Morelike is al ingebouwd bij de zoekresultaten onder het linkje "Soortgelijke onderwerpen".

Je zou in de quicksearch eventueel nog een optie "Gelijke topics" kunnen opnemen die een morelike query doet op basis van de keywords van het huidige topic.
En dat is dus precies wat we onderaan een topic als similar_topics teruggeven ;) Je krijgt dan dus onderaan je topic een lijst met gerelateerde topics op basis van keywords dan wel morelike. Maargoed; eerste react194 an sich introduceren is wellicht een goed idee voor we allemaal vette features gaan toevoegen

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Spider.007 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:53:
En dat is dus precies wat we onderaan een topic als similar_topics teruggeven ;) Je krijgt dan dus onderaan je topic een lijst met gerelateerde topics op basis van keywords dan wel morelike.
En die feature hebben we dus uitgezet omdat ie dusdanig verzwarend werkte op de standaard topicweergave dat het niet leuk meer was. Nu met een nieuwe searchmachine zal het vast wel wat minder erg zijn, maar aangezien een standaard zoekopdracht al gauw 0.5sec in totaal kost lijkt het me geen goed idee dat standaard voor elke topicpagina aan te zetten. En door al die extra zoekopdrachtjes zal die 0.5s ook nog wel wat toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:58:
Nou, dat is triviaal in te bouwen. Maar helaas werkt het niet enorm goed, bekijk maar es de resultaten van morelike "htc magician topic deel 12" en zoals je ziet is dat ook nog eens trager dan een normale zoekopdracht.

Wat beter zal werken is een zoekopdracht uitvoeren met OR op de woorden in de titel (AND gaat niet werken, want dan mis je deel 1 t/m 6 oid en bij deel 1 t/m 9 oid vind je de volgende paar niet), op de titel van topics in hetzelfde forum.
Dus dat je effectief krijgt: title:(De OR HTC OR Magician OR i-mate OR JAM OR Qtek OR S100 OR MDA OR Compact) of gewoon defaultop=OR natuurlijk ;) Maar ook dan vind je nog 468 topics.

De beste zoekopdract zou in dit specifieke geval trouwens zoiets zijn:
title:("HTC Magician" AND i-mate AND JAM AND Qtek AND S100 AND "MDA Compact") als je dat in PSGG, gesorteerd op topicstart doet krijg je precies het goede lijstje terug.

Maar zoals je kan zien heb ik dan wel het woordje 'de' weggelaten en in de latere delen is er nog M500 als term in de titel bij gekomen... Oftewel aan geen van de titelvarianten kan je precies de hele reeks terughalen, tenzij de titels van oudere delen bijgewerkt wordt.

Als dat titel-editten voor lief genomen wordt (kwestie van door de gebruiker een moderator aanspreken) zou je evt zelfs in de template kunnen testen of er 'deel\s*[0-9]+' in de titel staat en vervolgens de titel zonder dat 'deel' als string-match als zoekopdracht kunnen opgeven, dit dus:
title:("HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500)") en dan evt nog in forum PSGG en gesorteerd op datum topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ACM schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:01:
[...]

En die feature hebben we dus uitgezet omdat ie dusdanig verzwarend werkte op de standaard topicweergave dat het niet leuk meer was. Nu met een nieuwe searchmachine zal het vast wel wat minder erg zijn, maar aangezien een standaard zoekopdracht al gauw 0.5sec in totaal kost lijkt het me geen goed idee dat standaard voor elke topicpagina aan te zetten. En door al die extra zoekopdrachtjes zal die 0.5s ook nog wel wat toenemen.
Daar was ik inderdaad al bang voor toen ik die morelike link eens uitprobeerde. Wellicht is het enablen van de keywords dan performancewise een beter idee? Of kun je Omega instrueeren stricter (sneller) bijvoorbeeld maximaal 10 topictitels te matchen, inplaats van 100 fulltext matches?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Spider.007 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:44:
Daar was ik inderdaad al bang voor toen ik die morelike link eens uitprobeerde. Wellicht is het enablen van de keywords dan performancewise een beter idee? Of kun je Omega instrueeren stricter (sneller) bijvoorbeeld maximaal 10 topictitels te matchen, inplaats van 100 fulltext matches?
De morelike-operator werkt door via het docid eerst de meest relevante termen op te zoeken, dat is al een reden waarom het wat trager is. Vervolgens groepeert ie die termen tot een verder normale (OR zo te zien) zoekopdracht. Je kan daarbij uiteraard instellen dat ie er maar 10 moet pakken, ipv 100. Maar door sortering (in dit geval matchen 260k topic oid) zal dat relatief weinig uitmaken voor de tijd.

Wellicht dat er nog wel wat getweaked kan worden aan welke keywords ie denkt nuttig te vinden.

De stemmed versies krijg je in het zoekstring-boxje en als je daarna een OR-search doet (gewoon operator op OR zetten en op enter rammen) krijg je dit lijstje:
s100.: 383, m500.: 318, qtek.: 665, bluetooth.: 5880, orang.: 4696, pocket.: 3321, magician.: 923, compact.: 7029, mobil.: 9508, activesync.: 747, 2006.: 21409, tomtom.: 1578, gprs.: 3188, smsjes.: 2020, headset.: 3399, reset.: 30840, toestel.: 9503, maupgradeut.: 12, m3000.: 87, telefon.: 32481, soft.: 7827, 2005.: 67488, s110.: 39, mikeyman.: 529, schermpj.: 13467, connect.: 27733, stylus.: 1067, mellievillie.: 2, dword.: 1821, veripart.: 11, phonepad.: 15, world.: 15913, imat.: 124, stack.: 4290, november.: 61549, verbind.: 81468, storag.: 6884, december.: 65405, camera.: 24508, brando.: 167

Alle woorden met meer dan 50k documenten zijn natuurlijk niet zo best om op te nemen, helemaal niet in een zo grote OR-zoekopdracht. Ook alleen de morelike-termen over het PSGG-forum uitvoeren helpt al aardig voor dit specifiek geval.
Ik zal eens op de mailinglist navragen of daar nog wat meer aan te tweaken valt.

Desalniettemin geef ik je voor het samenpakken van gedeelde topics meer kans met de title-searches die ik eerder noemde. Die zoekopdracht is zelfs in het OR-geval nog een stuk sneller dan deze morelike.

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 04-05-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ACM schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:12:
[...]

De morelike-operator werkt door via het docid eerst de meest relevante termen op te zoeken, dat is al een reden waarom het wat trager is. Vervolgens groepeert ie die termen tot een verder normale (OR zo te zien) zoekopdracht. Je kan daarbij uiteraard instellen dat ie er maar 10 moet pakken, ipv 100. Maar door sortering (in dit geval matchen 260k topic oid) zal dat relatief weinig uitmaken voor de tijd.

[...]

Desalniettemin geef ik je voor het samenpakken van gedeelde topics meer kans met de title-searches die ik eerder noemde. Die zoekopdracht is zelfs in het OR-geval nog een stuk sneller dan deze morelike.
Dat viel me inderdaad ook op; als je dan ook nog een 'topic-status: Closed' toevoegd aan je query kom je onder de 0.05s; (1e hit al) wat goede tijden zijn wmb. Zie bijvoorbeeld title:htc AND title:magician AND title:deel

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Spider.007 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:52:
Dat viel me inderdaad ook op; als je dan ook nog een 'topic-status: Closed' toevoegd aan je query kom je onder de 0.05s; (1e hit al) wat goede tijden zijn wmb. Zie bijvoorbeeld title:htc AND title:magician AND title:deel
Maar dan vind je het meest recente en het eerste deel weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Waarom niet gewoon een custom veld toevoegen net zoals met de Topic Waarschuwing gedaan is en vervolgens die topics linken via de search engine?

Een moderator kan dan zelf kiezen om het volgende topicid in te vullen, als niemand daar zin in heeft is het pech, maar dan is het in ieder geval geen technische beperking meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

elevator schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:23:
Waarom niet gewoon een custom veld toevoegen net zoals met de Topic Waarschuwing gedaan is en vervolgens die topics linken via de search engine?

Een moderator kan dan zelf kiezen om het volgende topicid in te vullen, als niemand daar zin in heeft is het pech, maar dan is het in ieder geval geen technische beperking meer :)
Als handwerk geen probleem is dan kunnen we beter gewoon de keywords aanzetten die zijn snel en hiervoor gemaakt. De complete functionaliteit hiervoor via de keywords zit al ingebakken in React :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan er niet doorgeteld worden tot 100-200pagina's ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Die discussie wil ik hier niet voeren; zoek even in LA als je dat wilt weten ;) Het is meer dan vaak genoeg voorbij gekomen namelijk

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Spider.007 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:37:
Als handwerk geen probleem is dan kunnen we beter gewoon de keywords aanzetten die zijn snel en hiervoor gemaakt. De complete functionaliteit hiervoor via de keywords zit al ingebakken in React :)
Maar dat met die keywords moet dan alsnog via de search dan, of kan je daadwerkelijk een pull down toveren met "Vorige delen:" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

elevator schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:16:
[...]

Maar dat met die keywords moet dan alsnog via de search dan, of kan je daadwerkelijk een pull down toveren met "Vorige delen:" ?
Als het alsnog met de search moet zou ik het geen complete functionaliteit durven noemen. React geeft een lijst terug als onderdeel van het topic waardoor je onderaan je topic direct een lijst hebt met gerelateerde topics; of dat nou via de keywords; of via omega wordt bepaald :)

Afbeeldingslocatie: http://spider007.net/GoT/react_related-topics_example

[ Voor 12% gewijzigd door Spider.007 op 04-05-2006 20:36 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Spider.007 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:25:
Als het alsnog met de search moet zou ik het geen complete functionaliteit durven noemen. React geeft een lijst terug als onderdeel van het topic waardoor je onderaan je topic direct een lijst hebt met gerelateerde topics; of dat nou via de keywords; of via omega wordt bepaald :)
Maar dat is dus wel degelijk via een search opdracht of niet? Oftewel - wordt elke pageview dan 0,5 seconden trager of is het - ook voor GoT - een lichte feature en eentje die niet via een Omega DB loopt die maar een keer per dag geupdate wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

elevator schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:52:
[...]

Maar dat is dus wel degelijk via een search opdracht of niet? Oftewel - wordt elke pageview dan 0,5 seconden trager of is het - ook voor GoT - een lichte feature en eentje die niet via een Omega DB loopt die maar een keer per dag geupdate wordt? :)
Denk je dat we dit aan zouden zetten als we .5 sec zouden verliezen op een list_messages actie?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik heb wel gekkere dingen gezien de afgelopen 5 beta-maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
-NMe- schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:46:
[...]

Waarom een mod? Als je bij je topicstart het ID van het voorgaande topic op kunt geven zou het volgens mij voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Totdat er iemand voorbij komt die ofwel niet begrijpt wat ie daar in moet vullen en dus maar wat doet, ofwel het zaakje moedwillig zit te zieken. Vanaf dat moment heeft de hele feature geen nut meer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
-NMe- schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:16:
Totdat er iemand voorbij komt die ofwel niet begrijpt wat ie daar in moet vullen en dus maar wat doet,
Het zijn hier tweakers he ;). En daarbij, een uitleg kan er altijd nog bij.
ofwel het zaakje moedwillig zit te zieken. Vanaf dat moment heeft de hele feature geen nut meer? :P
Topic sluiten is toch de standaard maatregel als er geziekt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PrisonerOfPain schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:19:
Het zijn hier tweakers he ;). En daarbij, een uitleg kan er altijd nog bij.
Het zou je verbazen wat er af en toe geprutst wordt. :+ Ter indicatie: er zijn mensen die code posten tussen [table][tr][td][/td][/tr][/table]-tags, terwijl [code][/code] niet in ze opkomt. :P
Topic sluiten is toch de standaard maatregel als er geziekt word?
Het probleem is dat erop gecontroleerd zal moeten worden door moderators, wat in feite evenveel werk (zo niet meer) zou zijn als het handmatig linken door mods. Wat dat betreft zou ik de verantwoordelijkheid liever bij de forumcrew houden als een dergelijke feature er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hier komt binnenkort een mooie oplossing voor online :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.