2x NAT overbodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 13:37
Hoi,

Ik zit met het volgende:
Ik heb een adsl modem/router waar je NAT op in kunt stellen (ZYXEL 623R-T1), maar ik heb daarachter een Wireless Router ( US Robotics 5462) ook met NAT.
Nu moet ik bijvoorbeeld voor Bitcomet een bepaalde poort forwarden naar mijn pc.
Wat ik nu doe is de port forwarden in mijn adsl modem naar het ip-adres van mijn wifi router en vervolgens op de wifi router deze naar mijn pc forwarden.
Dit werkt op zich prima, maar ik zit mij af te vragen of ik op mijn adsl router niet gewoon standaard alle poorten open kan zetten omdat mijn wireless router dit dan wel weer tegenhoudt.

Zo ziet de config van mijn adsl modem er uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige623R-A1/Prestige623R-A14.jpg

Wat voor nadelen kleven aan het forwarden van alle poorten op mijn modem?

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-04 13:20

stefklep

((Stefklepje))

Ofwel van de modem een dmz maken zo dat hij alles forward naar je router.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:15
Als je de DHCP server op je Wireless router uit zet en de verbinding naar je normale router gewoon op een LAN poort in plaats van de WAN poort aansluit maak je van je wireless router in princiepe gewoon een Wireless access point, dan hoef je dus alleen maar in je normale router poorten te mappen.

[ Voor 1% gewijzigd door eXcyle op 25-02-2006 11:57 . Reden: Typo etc ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 12:03
idd dmz in je modem aan en forwarden naar je router ip. en daarna in dat apparaat weer nat gebruiken voor enkele poorten te forwarden of via daar weer kiezen voor DMZ en dan ip van je pc maar dan staan alle poorten naar je pc open. En dan ben je erg vatbaar voor aanvallen/virussen als je geen goede firewall/virusscanner hebt. dus mijn tip dmz en dan gewoon met nat handmatig de poorten naar de pc losgooien

• Don Corleone
  • Laatst online: 16-04 13:37
misschien een stomme vraag hoor, maar eh wat is een DMZ?
verder heb ik het wel begrepen, ik kan dus op mijn modem alle poorten open zetten en het forwarden regelen op mijn wifi router.

• JF_
  • Laatst online: 05-04 11:02

JF_

Modem als bridge instellen, en lekker je wireless router alle translation laten doen. Dat type Zyxel ken ik niet, maar het enige modem waarvan ik weet dat ze alleen als router werken (en nog slecht ook) is een Draytek 2600. Alle Zyxels lijken qua menu op elkaar, dus die van jou zou echt gewoon als bridge moeten kunnen werken. Je ISP kan eventjes dwarsliggen, maar daar moet je gewoon doorheen bluffen.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:15
Dan is het volgens mij nog steeds makelijker om gewoon de Wireless router als Access point te gebruiken. (DHCP uit en met een LAN poort aansluiten op de normale router, in plaats van de WAN poort)
Pagina: 1