Netwerkadapter blijft contact houden na uitzetten pc

Pagina: 1
Acties:
  • 699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bag
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hey,
Ik heb een vraagje. We hebben hier nu drie desktops staan, die via een smc router verbonden zijn en het internet delen. Nu is het zo dat als ik alledrie de desktops uitzet, alleen het lampje van één pc aan blijft staan op de router (betekend dat die pc verbinding heeft met de router). De andere lampjes van de twee andere pc's gaan uit. Nu weet ik wel dat je "Wake up on Lan" kan instellen, en dan zou het lampje aan moeten blijven staan. Maar dat wil ik niet, en heb dat allemaal uitgezet (zowel in windows als in de bios). Maar het lampje blijft aan.
PC1 (waarvan het lampje aan blijft staan): win XP, lan onboard, gygabite mobo, de nieuwste pc van ons, packard bell, AMD 3000+,
PC2: win XP, pci-lan kaart (3COM), asus mobo, pentium III
PC3: win 98, pci-lan kaart (-), packard bell, pentium II
Ik weet niet wat voor specs er nog meer nodig zijn, maar ik kan alles op verzoek geven.
En ikz et hem niet in slaapstand of op standby

[ Voor 4% gewijzigd door Bag op 25-02-2006 12:01 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Als ik mijn pc helemaal uitzet, blijven de lampjes van mn netwerkkaart ook gewoon branden/knipperen. op m'n modem blijft het lampje 'online' gewoon branden. Af en toe blijft ook m'n powerlampje van de pc branden. Waarschijnlijk ligt het bij mij aan de combinatie Tagan 480 voeding en Asus A8N-Sli mobo. deze werken blijkbaar niet goed samen.

[ Voor 6% gewijzigd door KneppaH op 25-02-2006 11:53 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:09
is bij mij ook zo komt het niet gewoon doordat het moederbord in standby staat? want stroom ledje op me moederbord blijft ook branden. Behalve als ik natuurlijk de voeding uitschakel

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Same here, 3COM Etherlink PCI kaart, blijft ook "aan" als mn PC uit staat (Asus P4P800).
Op mn switch die brandt dan ook het lampje.

Op mn vriendin dr PC precies hetzelfde, Realtek kaartje op een Epox 8RDAE. Ook ledje op de switch dat aan blijft.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat dit doodnormaal is :). De netwerkkaart gaat in rusttoestand (zoals alle onderdelen van je pc - er brandt bijvoorbeeld meestal ook wel een lampje op je moederbord - want anders zouden functies zoals wake on LAN totaal niet werken ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Bag
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:12:
Ik denk dat dit doodnormaal is :). De netwerkkaart gaat in rusttoestand (zoals alle onderdelen van je pc - er brandt bijvoorbeeld meestal ook wel een lampje op je moederbord - want anders zouden functies zoals wake on LAN totaal niet werken ;).
Ja, maar dat zou je toch uit moeten kunnen zetten, want lang niet iedereen gebruikt WOL.

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ja, maar dat zou je toch uit moeten kunnen zetten, want lang niet iedereen gebruikt WOL.
dat moet ook kunnen, in de BIOS als het goed is

• Bag
  • Niet online
harry1001 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:31:
[...]

dat moet ook kunnen, in de BIOS als het goed is
Ja dat dacht ik ook, maar ook al zet ik alle wake-up on ... op disable, toch houd hij contact..

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
vlgs mij dat ledje is een indicator dat er een netwerkkabel is aangesloten...
en krijgt hij voeding van de netwerkkabel,dus kan je hem niet afzetten.

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Nope, heeft allemaal te maken met de 5V Standby spanning die er op je moederbord blijft staan, hiervan word oa de netwerkkaart op standby gehouden om functies als WOL mogelijk te maken, dit wil niet zeggen dat als je WOL uitzet je stanby ook van je netwerkkaart afgaat.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Precies zoals hierboven staat...

Gigabyte heeft ervoor gekozen om bij een uitstaande computer de stroomvoorziening van USB/PS2/LAN aan te laten, om bv een draadloze-usbmuis op te laden.
Hier is weinig aan te doen, misschien vind je het in je BIOS, maar anders is de enige oplossing een stekkerdoos te kopen met losse schakelaar, en deze steeds uit te zetten.

Het kan overigens helemaal geen kwaad dat het lampje blijft branden, want de netwerkkaart blijft gewoon de link vasthouden omdat hij stroom blijft krijgen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Bij sommige biossen kan je het uitzetten dat er 5v standby op blijft staan.
Bij mijn vorige pc (volgensmij asus mobo) kon ik het wel uitzetten.

Maar ik vind het heel erg handig, want anders moet ik iedere keer m'n wireless muis reconnecten met m'n ontvanger...

• Bag
  • Niet online
Erg bedankt voor de reacties, ik heb er veel aan gehad (vooral aan de laatste paar) en weet nu voorlopig genoeg :P
Pagina: 1