Ik heb versie 5.0.18 geïnstalleerd mbt apt-get.
Alles leek goed te gaan, ik heb de hele procedure doorlopen inc. de Unix Post-Installation Procedures, maar loopt tegen het volgende op.
Ik heb mijn root wachtwoord gewijzigd en vervolgens FLUSH PRIVILEGES gedaan. vervolgens ingelogd en dit is gewoon goed gegaan. Daarna heb ik een database aangemaakt en dit is ook gewoon gelukt. Nu wil ik een bepaalde user ALL PRIVILEGES geven, maar dit werkt niet. Deze foutmelding krijg ik steeds:
Ik heb van alles geprobeerd:
- root wachtwoord resetten
- deamon restarten
- debian restarten
- hele procedure nog een keer uitgevoerd
- etc. etc.
Wat ik doe is:
Het enige wat ik kan bedenken is dat het misschien ligt aan de unstable versie die ik draai. Maar dit lijkt me zeer sterk.
Ik heb de search gebruikt maar niemand had hetzelfde probleem (GRANT).
Het vreemde is dat ik wel als root kan inloggen met de nieuwe wachtwoord, dus daar kan het denk ik ook niet aan liggen.
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
Alles leek goed te gaan, ik heb de hele procedure doorlopen inc. de Unix Post-Installation Procedures, maar loopt tegen het volgende op.
Ik heb mijn root wachtwoord gewijzigd en vervolgens FLUSH PRIVILEGES gedaan. vervolgens ingelogd en dit is gewoon goed gegaan. Daarna heb ik een database aangemaakt en dit is ook gewoon gelukt. Nu wil ik een bepaalde user ALL PRIVILEGES geven, maar dit werkt niet. Deze foutmelding krijg ik steeds:
code:
1
| ERROR 1044 (42000): Access denied for user 'root'@'localhost' to database 'newdb' |
Ik heb van alles geprobeerd:
- root wachtwoord resetten
- deamon restarten
- debian restarten
- hele procedure nog een keer uitgevoerd
- etc. etc.
Wat ik doe is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| server01:/usr/bin# mysql -u root -ppassword Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g. Your MySQL connection id is 7 to server version: 5.0.18-Debian_8-log Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer. mysql> CREATE DATABASE newdb; Query OK, 1 row affected (0.00 sec) mysql> GRANT ALL ON newdb.* to webmaster@localhost identified by "newpw"; ERROR 1044 (42000): Access denied for user 'root'@'localhost' to database 'newdb' |
Het enige wat ik kan bedenken is dat het misschien ligt aan de unstable versie die ik draai. Maar dit lijkt me zeer sterk.
Ik heb de search gebruikt maar niemand had hetzelfde probleem (GRANT).
Het vreemde is dat ik wel als root kan inloggen met de nieuwe wachtwoord, dus daar kan het denk ik ook niet aan liggen.
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?