[printers] Printen zonder witrand

Pagina: 1
Acties:

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 11:03

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een inktjet printer die kan printen zonder witrand op A4 omdat ik wil kijken of ik briefpapier met overloop op deze manier zelf kan afdrukken en of ik dan eventueel goedkoper uit ben dan wanneer ik het laat drukken in een drukkerij. Het briefpapier zelf wil ik vervolgens met een laserprinter beprinten.

Ik heb het internet redelijk afgezocht en een printer als de Canon Pixma iP4200 leek mij in eerste instantie een prima keuze maar als ik dan de specificaties bekijk zie ik dat printen zonder witrand alleen maar beschikbaar is bij speciaal (en waarschijnlijk duur) foto papier. Ik wil eigenlijk gewoon 80 of 90 grams A4 papier gebruiken en ik weet dus niet of dit gaat werken of dat het uberhaupt mogelijk is.

Mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met printen zonder witrand op normaal A4 papier, of het uberhaupt mogelijk is en wat de resultaten dan zijn; of het een redelijk alternatief is voor een drukkerij.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 16:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb een IP5000 en kan daarmee inderdaad zonder kantlijn printen, ook op gewoon papier
echter het wordt aangeraden om dit minimaal op Paper Pro te doen voor de kwaliteit maar dit
kan je ook gewoon niet doen. Dus wel Paper Pro selecteren maar voor het printen papiersoort
weer veranderen in gewoon papier.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Ik heb gewoon een HP Deskjet 5150, kan ook zonder witrand printen, wel even een betere papiersoort kiezen.. ziet er goed uit iig :D

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 11:03

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Je kunt dus met die canon PiXMA op normaal 80 of 90 grams papier helemaal tot de rand printen, geen mm witruimte?! en zijn de resultaten dan acceptabel voor (bedrijfs)briefpapier, ik neem aan dat het niet de kwaliteit van een drukkerij haalt maar als het redelijk in de buurt komt zou ik tevreden zijn!

Ik snap trouwens het verschil tussen de canon PIXMA iP5200 en 4200 ook niet helemaal, is de ip5200 alleen sneller en doet hij langer met hetzelfde type inktpatroon of gebruikt hij andere? Als snelheid niet boeit waarom zou ik hem dan nemen (behalve dat hij er iets strakker uit ziet)?

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

De PIXMA 5000 en 5200 heeft een kleinere inkt-spuitmondjes en kan daardoor kleinere inkt-druppels produceren namelijk 1 pictoliter.

De 4200 (en ook andere canon printers) hebben spuitmondjes die 2 pictoliter druppels produceren. M.a.w. theoretisch gezien vergroot het je resolutie. (Ik kon geenv erschil ontdekken)

De 4200 is trouwens een van de meest zuinige printers (dus ook goedkoper in gebruik als een 5200)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Twisted schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:15:
De PIXMA 5000 en 5200 heeft een kleinere inkt-spuitmondjes en kan daardoor kleinere inkt-druppels produceren namelijk 1 pictoliter.

De 4200 (en ook andere canon printers) hebben spuitmondjes die 2 pictoliter druppels produceren. M.a.w. theoretisch gezien vergroot het je resolutie. (Ik kon geenv erschil ontdekken)

De 4200 is trouwens een van de meest zuinige printers (dus ook goedkoper in gebruik als een 5200)
Dat van die picoliter klopt niet helemaal: de PIXMA iP4200 heeft ook druppeltjes van 1 picoliter. Zie hier (ik link naar de Engelse Canon-site, omdat de Belgische en Nederlandse momenteel blijkbaar even offline zijn). Als ik me niet vergis, was er wél een verschil tussen de iP4000 (2 pl) en de iP5000 (1 pl). De enige (noemenswaardige) verschillen tussen de iP4200 en iP5200 zijn de printsnelheid en het design van het toestel.

Ook qua verbruik zijn ze m.a.w. zo goed als identiek: zie hier.

Edit: paar typfoutjes.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:53:
[...]

Dat van die picoliter klopt niet helemaal: de PIXMA iP4200 heeft ook druppeltjes van 1 picoliter. Zie hier (ik link naar de Engelse Canon-site, omdat de Belgische en Nederlandse momenteel blijkbaar even offline zijn). Als ik me niet verschil, was er wél een verschil tussen de iP4000 (2 pl) en de iP5200 (1 pl). De enige (noemenswaardige) verschillen tussen de iP4200 en iP5200 zijn de printsnelheid en het design van het toestel.

Qua verbruik zijn ze m.a.w. zo goed als identiek: zie hier.
Heh, ik baseerde me op de gegevens van de 5000 en 4000 series. Schijnbaar is er het nodige veranderd :P

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Pagina: 1