Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ziekenfonds premie terugkrijgen als student?

Pagina: 1
Acties:

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 22:56
ik ben zelf student en heb een bijbaantje van een paar uurtjes in de week.
Nu heb ik over het afgelopen jaar zo'n 177€ ziekenfonds premie betaald (ingehouden op mn salaris, dus niet de gewone premie).

Nu heb ik via iemand gehoord dat je dit bedrag zou kunnen terugkrijgen via een restitutieformulier bij je zorgverzekeraar? ik ben zelf verzekerd bij vgz, is iemand hiermee bekend en/of kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

nou hier voor moet je bij de belastingdienst zijn via een IB 2005 formulier, kijk ff op hun site

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar als dat zo is kan ik nog wel wat terug krijgen! (En heb ik de afgelopen 4 jaar nogal wat gemist.... :()

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Je kunt bij je particuliere verzekerings maatschappij een forumlier voor premie restitutie aanvragen. Over de periode waarin je "dubbel" verzekerd was krijg je particuliere premie terug, hier wordt echter nog wel een nominale ziekenfonds premie op ingehouden. Echt veel krijg je dus niet terug. Ik zou ook liever al mijn ziekenfondspremie terug krijgen maar tot op heden is mij dat nog niet gelukt.

@StuiTeR: Dit heeft helemaal niets met de belastingdienst te maken, dit gaat over betaalde verzekeringspremies.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

argro schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:38:
Je kunt bij je particuliere verzekerings maatschappij een forumlier voor premie restitutie aanvragen. Over de periode waarin je "dubbel" verzekerd was krijg je particuliere premie terug, hier wordt echter nog wel een nominale ziekenfonds premie op ingehouden. Echt veel krijg je dus niet terug. Ik zou ook liever al mijn ziekenfondspremie terug krijgen maar tot op heden is mij dat nog niet gelukt.

@StuiTeR: Dit heeft helemaal niets met de belastingdienst te maken, dit gaat over betaalde verzekeringspremies.
uuuh wellicht ben ik al weer een paar jaar geen student meer :) maarre hij zegt toch

Nu heb ik over het afgelopen jaar zo'n 177€ ziekenfonds premie betaald (ingehouden op mn salaris, dus niet de gewone premie).

of ben ik nu in de war met loonbelasting ?????? ivm ib aangifte ?

• argro
Dit heeft niets tot weinig te maken met het student zijn of niet. Je betaald via je loon (mits onder een bepaalde grens) automatisch ziekenfonds premie (werknemers- en werkgeversdeel). Wanneer dit onterecht betaald blijkt te zijn en je kunt het terugvragen dan moet je bij de instantie zijn waar dat geld naar toe gaat, de ziektekostenverzekering dus. Misschien dat jij in de war bent met volksverzekeringen (AOW, Anw, AWBZ)/loonbelasting, dat gaat inderdaad via de belastingdienst. De betaalde premies aan ziektekostenverzekeringen zijn overigens wel aftrekbaar bij de belastingdienst.

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Yep klopt, even zo'n restitutie formuliertje opvragen. Ik doe het elk jaar en krijg elke keer weer een paar honderd euro terug.
(je krijgt inderdaad niet alles terug wat er op je jaaropgaaf staat)

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
Je vraagt bij je verzekeraar een premierestitutie formulier op. Die vul je in per kwartaal en stuur je terug Daarnaast heb je vaak originele kvco verklaringen nodig van je werkgever. Deze moet je dan ook meesturen. Althans zo gaat het bij het CZ.
Succes

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 22:56
als ik dus vgz bel met de vraag of ze me een restitutieformulier opschrijven weten ze meteen waar ik het over heb, er zijn niet toevallig 100 van dat soort vergelijkbare formulieren

• argro
Waarom maak je het VGZ niet makkelijk en leg je de situatie kort uit? Stel dat ze 100 van dat soort forumulieren hebben dan kunnen ze alsnog de goede opsturen.

Hallo, u spreekt met X, ik heb het afgelopen jaar een bijbaantje gehad en heb daar ZFW premie betaald, ik was echter bij uw toko particulier verzekerd en zou graag een premie-restutitue-formulier aan willen vragen.

Kan niet mis gaan toch?

Pagina: 1