cyclische redundantiecontrole

Pagina: 1
Acties:
  • 5.407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
Hoi forummers ...
het is weer zover ... mijn pc doet weer eens raar ;o)

ik heb een dual pII 450 mhz met 256mb pc133 geheugen (de machine draait wel 100mhz!!)
daarin zitten een ibm scsi van 4,3bg aan de interne controller op het p2b-ds van asus(mainboard), een 3,2 gb fireball aan de interne ide, alsmede een interne zip en cdrom. aan de abit hotrod hangt een 20,4gb maxtor 7200rm ata66 schijf ....

nu krijg ik als ik van de fireball naar een andere hdd wil kopieren een foutmelding nl. "cyclische redundantiecontrole"

wat betekend dit?? Ik krijg nu bijna niets van die schijf afgekopieerd ...
er naar toe kopieren lukt wel .. .ook het afspelen van mp3 bestanden "doet" het ook niet ....

wat is er fout???

bvd johan

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:55
heb je alledrie de hdd's onder elkaar zitten.
zo ja dan wordt 1 of meerdere hdd's door elkaar aan het trillen gebracht dit heet redunantie oftewel resoneren dit zou het probleem kunnen zijn de oplossing is de hdd's
verder uit elkaar plaatsen.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op maandag 22 januari 2001 21:13 schreef eppo666 het volgende:
heb je alledrie de hdd's onder elkaar zitten.
zo ja dan wordt 1 of meerdere hdd's door elkaar aan het trillen gebracht dit heet redunantie oftewel resoneren dit zou het probleem kunnen zijn de oplossing is de hdd's
verder uit elkaar plaatsen.
Ja ehh leuk verhaaltje... maar niet helemaal correct hoor |:(
Cyclic Redundancy Check (CRC) is een bepaald algoritme (stelsel van formules enzo) om de overdacht van gegevens te controleren.
Kijk maar eens naar een zip-file. Als je deze unzipped, en dit gaat goed, dan krijg je de melding "CRC ok", wat betekend dat de bestanden succesvol uitgepakt zijn, en er hetzelfde uitzien als voordat ze ingepakt werden (en dus geen verwisselde bits enzo). Hoe het rekenwerk precies gaat is wat ingewikkeld, maar het heeft in elk geval te makken met controle van gegevensoverdracht.
Meer lees je op http://whatis.techtarget.com/WhatIs_Search_Results_Exact/1,282033,,00.html?query=crc

Wat eppo666 bedoelt is, denk ik, resonantie.

Maar het zit dus ergens in de overdracht van bestanden, misschien een kabelbreuk ofzo?!?

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
Ik weet niet wat er wel fout is, maar wil wel even reageren op de reply van EPO666. cyclische redundantiecontrole (Ookwel CRC) is een methode om checksums te berekenen over gegevens. Er wordt een waarde berekend en deze waarde verandert wanneer er 'een bitje omvalt' over het gebied waar deze waarde over is berekend. Waar EPO666 het over heet heet resonantie. Of dat iets met je probleem te maken heeft weet ik niet, maar het duidt in ieder geval niet op je foutmelding :)

Succes ermee.,

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Wattus :?
Volgens mij ben je in de war met resonantie :)
Die "cyclische redunantiecontrole" houdt in dat er wat bitjes zijn omgevallen.
Meestal als gevolg van een rotte cluster of driver.

Mnja... ik typ niet zo snel ;)

Powered bij meergranenbrood.

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:55
dank u voor de correctie heren en sorry voor het door elkaar halen ik had het moeten weten als fervent ghost gebruiker die gebruikt het ook om een image file te checken.
Pagina: 1