Toon posts:

Een nieuwe versterker, maar welke? onder de 600

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik volg dit forum nu al een tijdje, maar ik ben er nog steeds niet achter wat ik moet doen.
situatie:
ik heb een iets van 20 jaar oude sony (ta -1055) versterker van 165W. Met aansluitingen voor tape1 en 2, aux, tuner, phono en mic.
En ik heb een budget van 600 gulden.

gevraagd:

Zouden jullie mij misschien kunnen helpen met het vinden van een versterker die wat beter is? (hoge/lage tonen) en die harder gaat?
Het maakt verder niet uit of ie 2e hands is of nieuw, zolang ut maar een goed merk is en ik er echt wat aan heb.

BTW. ik heb thuis al 4 mission boxen staan (echt goeie) dus misschien is het evt een optie om een dolbysurround-versterker te kopen en een subwoofer daarbij?

Ik hoop dat julie mij een stuk wijzer kunnen maken, en me kunnen helpen met mijn keuze!

alvast bedankt!

Verwijderd

Gaat je niet echt lukken denk ik, of je moet het al hebben van opruimingen enzo..
Pioneer enzo vind IK over het algemeen wel aardig.
Maar zoals ik het al zei wordt het moeilijk omdat, je al 165 watt hebt.
Is die 165 rms?
Bij de www.dewinkel.nl hebben ze wel versterkers staan onder de 600

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, enne ja ik heb werkelijk geen idee of het rms is ofnie...
Het is zo'n oude sony met zilveren voorkant en voor de rest hout. Toendertijd was ie heel duur..
MAAR ik heb bij een winkel in ons dorp een marantz versterker gezien voor 600 piek. Was 4 jaar oud en kostte nieuw 3000, is dit mischien wat?

Verwijderd

Greetz

Keb laatst bij Correct een Marantz 8-) (sr490) dolby pro logic receiver (5.1 voorbereid) gekocht voor 400 piek in de koopjeskelder. M'n beste koop sinds lange tijd. :o Kan Marantz zeker aanbevelen. Nu nog een dvd spelertje erbij (met 5.1) en yeah baby relaxx :7

See Ya

Verwijderd

ik heb ook zo'n ding..met een paar goeie boxen is hij pefect!!ik heb niet veel betere nieuwe versterkers gehoord..

Verwijderd

Hi,

Wat beter en harder gaan zijn erg verschillend. Wil je kwaliteit of kwantiteit?

"Hard gaan" wordt bepaald door de gevoeligheid van je speakers, en het aantal watt dat je versterker produceerd bij de weerstand (ohm) van je speakers. Dus als je speakers 90db bij 1 W/m zijn, en de impedantie 4 ohm, en je versterker leverd bij 4 ohm continu tussen 20Hz en 20KHz een vermogen van 60 watt, zal je set 90db (je speakers) + 3db voor elke verdubbeling van vermogen zijn. In dit voorbeeld dus 90db + 3 (1+1=2watt) + 3db (2+2=4watt) + 3db (4+4=8watt) + 3db (8+8=16watt) + 3db (16+16=32watt) + ongeveer 2,8db (32+32=>60watt dus 107,8 db herrie maximaal in theorie.

"Kwaliteit" is geluidskwaliteit, stabiliteit, bouw en componenten. En dat is duur. En een dolbysurround-kwaliteitsversterker is zeer duur evenals een goede sub.

Maar voor die f 600,- gulden zou ik kijken naar een geïntregeerde versterker van bijv. Pioneer als je veel watt's wilt en goede kwaliteit. Of voor meer kwaliteit maar minder watt's kijk eens bij Marantz, NAD, Creek of Rotel.

Succes en veel luisterplezier!
Pierre

Verwijderd

Topicstarter
Fijn jongens bedankt voor de tips!

Ja ik heb nu vna die mission boxen staan van 400 p stuk, en als m'n versterker op en laag volume staat valt ut geluid soms weg endat ligt dus echt NIET aan mijn boxen...
Daarom wilde ik een nieuwe, warbij ut geluid mooi 'vol' klinkt....
Maar jullie denken dus wel dat ik iets moois moet kunnen vinden?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

zibtik : welk model van Marantz ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik krijg een Marantz versterker van een vriend. Het nadeel is dattie superoud is, 15 jaar :9

Verwijderd

Als die Sony een ES serie is, dan moet je em vooral niet wegdoen, of anders aan mij. Als je een betere zou willen, dan moet je toch al snel aan de 5000,- gulden gaan denken. Dit is namelijk echt een goed ding!

Verwijderd

Topicstarter
lexje--> nee het is een ta-serie is dat ook ok?

JT--> ik zou het werkelijk niet weten. Het is trouwens een andere: een 5 jaar oude marantz, nieuwprijs 1700, ik kan em kopen voor 400. het is een topmodel uit die prijsklasse schijnt het en heeft 5á 6 jaar in het assortiment gezeten. Is dit wat?

• JT

JT

VETAK y0

zibtik : luister en vergelijkt en zij zult opgehelderd worden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
JT--> moogt gij eeuwig dank ontvangen voor het advies...

Hehe morgen ff die winkel op z'n kop zetten met m'n slipknot en korn cd'tjes. Ik kan nie wachten....
En het lullige is: die winkel heeft ook geen luisterruimte, of hoe dat ook heet >:)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Op maandag 22 januari 2001 22:28 schreef Zibtik het volgende:
Thnx, enne ja ik heb werkelijk geen idee of het rms is ofnie...
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het wel eens pmpo zou kunnen zijn, 165 watt rms is wel heel erg veel.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

nieuwe situatie:

ik kan een marantz rm4000 kopen voor 600 gulden of een sony ta.....QS voor 700

was het slimst om te doen?
ik zou ut graag voor 7 uur willen weten

• JT

JT

VETAK y0

Sorry, kon niet eerder reageren, moest werken. Bedoel je de PM4000 ?
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/product/hifi/large/pm4000.jpg
Als dat die is voor 600 piek word je zwaar opgelicht...die sony weet ik niet.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Hey thnx,
ja die bedoelde ik en de sony is de ta-fb920r-QS voor 700, is dat wel een goeie prijs?

en in ieder geval zeer bedankt voor de tip!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand me ff helpen plz?

• JT

JT

VETAK y0

Zibtik : als je die Marantz voor 600 piek kan krijgen, word je opgelicht. Als je hem voor 500 kan krijgen zit je gebakken. En volgens mij is de prijs voor die sony iets te duur ook, maar dat weet ik niet zeker.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
in de VS kost die sony 1060 piek en het is wel het topmodel van Sony...

• JT

JT

VETAK y0

Zoals ik al zei, ik weet het niet zeker....je moet dan ff gaan vergelijken met andere winkels (winkels opbellen, bezoeken).

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
heyb ik ook al gedaan en bij de correct kost ie 1000...
dus ist een goeie koop dan denk je?

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 20:46 schreef Zibtik het volgende:
Hallo,

ik volg dit forum nu al een tijdje, maar ik ben er nog steeds niet achter wat ik moet doen.
situatie:
ik heb een iets van 20 jaar oude sony (ta -1055) versterker van 165W. Met aansluitingen voor tape1 en 2, aux, tuner, phono en mic.
En ik heb een budget van 600 gulden.

gevraagd:

Zouden jullie mij misschien kunnen helpen met het vinden van een versterker die wat beter is? (hoge/lage tonen) en die harder gaat?
Het maakt verder niet uit of ie 2e hands is of nieuw, zolang ut maar een goed merk is en ik er echt wat aan heb.

BTW. ik heb thuis al 4 mission boxen staan (echt goeie) dus misschien is het evt een optie om een dolbysurround-versterker te kopen en een subwoofer daarbij?

Ik hoop dat julie mij een stuk wijzer kunnen maken, en me kunnen helpen met mijn keuze!

alvast bedankt!
houden die versterker ik heb de zony ta2650 400watt :9~ maar die van jou is ook lekker dus houden zo

Verwijderd

Je moet echt niet zomaar wat kopen omdat je denkt dat het beter is je moet eerst eens rustig gaan kijken en vooral ook luister , er zit zoveel verschil in merken.. en modellen... kijk ook eens op www.hifi.nl daar zit iedereen alleen maar over hifi etc... te lullen en daar weten de meeste wel waar ze over praten...alleen zijn ze daar meestel weer een beetje aan de overdreve dure audio gewend.

• JT

JT

VETAK y0

Zibtik: ga naar die winkel en neem die versterker. Neem nog een stuk of 3 andere versterkers van ongeveer dezelfde prijs, en ga ze beluisteren. Ik raad je NAD, Marantz en Yamaha aan. Zet die 4 naast elkaar, en die het best klinkt die koop je.

EDIT : doe dit wel met je eigen speakers.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal, ik heb JT's advies opgevold en de marantz, de sony en een technics thuisstaan nou op dit moment. En de Sony klinkt ut best. I kheb ut idee dat de Marantz "underpowered" is. En de technics klinkt gewoon nie.
Dsu het wordt de Sony, iedereen heel hartelijk bedankt voor de tips!!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Nou, dat heb je goed geregeld :).

Jag

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:18
HET beste wat je kan doen is naar de koopjes kelder bij Correct te gaan en zoek bijv. een Techincs of Harmon Kardon. Die zijn allebei 'Klas A' kwaliteit en dat is het beste. en wel opletten want die die merken geven het continue wattage aan en niet het piek vermogen ( die ligt dan natuurlijk hoger)
Pagina: 1