Toon posts:

Speakers of draadloze hoofdtelefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
MOI,
ik heb ff een vraag. De TRUST Dynamic Soundwave 30 (jajaaahhh) :P speakers die nu aan mijn SB Live Value hangen zijn nou niet echt je van het. Ze beginnen soms te kraken (ik lig dus in me bed, klap ik recht overeind omdat die dingen gaan zoemen).
Tijd voor iets anders dus :) Nou kan ik 2 dingen doen -> OF andere speakers kopen, OF een draadloze hoofdtelefoon. Ik ga denk ik voor de draadloze hoofdtelefoon, omdat het erg handig werkt (helemaal op LAN's) en ik geen gezeik heb dat m'n muziek te hard staat (nogal gehorig huis ;). Hebben jullie enig advies wat voor 1 te kopen, of een argument waarom ik toch speakers moet nemen?
Geen reacties als 'Koop een 2dehands versterker blablabla' plz. Alvast bedankt, hATEway

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ik zou voor de koptelefoon gaan. Liefst geen draadloze (maar als je echt niet anders wil, moet je het zeker doen), want de kwaliteit van een draadphone is meestal toch beter.
Zelf heb ik een Sennheiser HD570... :P Die is gewoon super!! De draadloze versie heeft ook vaak een minder frequentiebereik.

Suc6

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

Ik heb net de DTT2500 gekocht....maar goed als je een gehorig huis hebt is dat misschien niet de beste oplossing. Een hoofdtelefoon is zeker wel cool al mis je wel een beetje de bas. Sennheiser heeft een hoofdtelefoon die ook Dolbysurround ondersteund! das wel erg cool natuurlijk. Al is die hoofdtelefoon niet goedkoop! En dat een draadloze hoofdtelefoon mindere kwaliteit zou zijn: hoeft niet waar te zijn. koop je een draadloze telefoon voor de prijs van een draadphone, dan is de draadphone natuurlijk beter, echter je moet er gewoon wat extra's voor uit geven. En de draadloze hoofdtelefoons van Sennheiser zijn over het algemeen perfecte kwaliteit als.
mzzl

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

ELKE koptelefoon gaat irriteren,
't wordt weer warm weer, voel jij er veel voor om met zweterige oren te zitten gamen???

Verwijderd

Ik zou niet kunnen kiezen tussen speakerset en (draadloze)koptelefoon. Ik moet zeggen dat ik wel de speakerset het meeste gebruik.

Ik heb dus beide. Toen ik voor een koptelefoon ging heb ik veel dingen uitgezocht en uitgeprobeerd(ga eens naar een echte HIFI zaak!).
Uiteindelijk is het een AKG K455 AFC geworden. http://www.akg-acoustics.com/english/headphones/index.html

Een koptelefoon met draad heeft een betere prijs/geluid verhouding. Bij een draadloze heb je snel last van een hinderlijke bromtoon als je geluid laag staat. Bij een goede draadloze heb je dat uiteraard niet! Daarnaast is autofrequency erg handig.
En naast perfect geluid is draagcomfort net zo belangrijk! Schelpen OVER je oren ipv erop.

En uit mijn ervaring bleek dat een Sennheiser met draad beter dan AKG, maar een draadloze AKG is weer beter dan een draadloze Sennheiser. En ook AKG heeft uiteraard draadloze Surround Koptelefoons.

En dan heb je nog de prijs.....

Moeilijke keuze. Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor alle info so far...

Verwijderd

Met een hoofdtelefoon heb je zo wie zo beter geluid dan die zogenaamde 240 watt speakers van plastic. Die zuigen allemaal even hard!!!

Wat betreft prijs kwaliteit verhouding is Sony over het algemeen beter dan Sennheiser.

Maar smaken verschillen, en bij de betere geluidszaak kan jezelf testen alleen betaal je daar ook een stuk meer.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:37

Jag

Ik ben zelf niet zo'n koptelefoon freak. Het stereo beeld is zwaar over the top omdat je het rechterkanaal ook echt alleen maar rechts hoort, erg irritant. Verder hebben veel koptelefoons de neiging om nogal te pieken in de middentonen, wat een heel onecht geluid geeft. Maar een koptelefoon geeft wel een relatief goed geluid voor weinig geld (vergeleken met speakers) en het geeft gewoon geen overlast.
Maar speakers zijn gewoon veel relaxter in gebruik, en klinken naar mijn mening beter.
Daarom zou ik een niet als te dure koptelefoon (met draad) kopen en een set speakers (en ik zal maar niet beginnen over het feit dat je een set HiFi speakers moet kopen, en geen computerspeakers).

Jag
Pagina: 1