Toon posts:

Lego / Portrait poppetjes tekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gaan proberen om Lego-poppetjes te gaan tekenen. Grafisch kan ik wat leuke dingen, maar het kan altijd beter :)

Ik ben altijd redelijk gecharmeerd geweest van poppetjes zoals bij OXXIOgebruikt worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.energeia.nl/foto/oxxio_mannetjes.jpg

Er zijn wel meerdere voorbeelden van te vinden overigens. Vroeger had je dat soort tekeningen ook wel maar dan "moderner" op een schoolagenda serie, ik weet alleen niet meer welke |:(

Goed voorbeeld is ook denk ik wel het mannetje van 7UP (helaas geen paatje van te vinden).

Alle twee voorbeelden van iets dat wat uitstraalt en naar mijn mening "simpel" getekend is.

Uiteraard vind ik dit niet simpel en wil dit gaan leren. Een idee was om te kijken of er programma's zijn of PhotoShop modules die een foto deels om kunnen zetten naar een modus zoals waar deze plaatjes zich in verkeren.

Nee, ik wil er niet makkelijk vanaf komen en snel scoren, maar ik wil graag zelf voorbeelden kunnen maken zodat ik een redelijk eindresultaat kan zien en het dan uit eigen hand gaan proberen te tekenen. Hierna mijn eind resultaat vergelijken met die PhotoShop of andere bewerking.

Natuurlijk zijn die programma's niet zaligmakend maar een begin. Ik kan geen handleidingen vinden hoe dit te leren dus zoek ik een alternatief.

Hoe ga ik beginnen om dit soort poppetjes op een PC te kunnen maken ?

Heb ik een tekentablet nodig ? Speciale programma's ?

En natuurlijk veel oefenen en proberen :D

Ik hoop dat dit een beetje serieus genomen wordt want ik ben niet zogoed in grafische termen dus kan hier ook niet met mooie woorden gaan smijten om serieus over te komen :) Mijn excuses hiervoor

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Je zou zelfs kunnen beginnen met paint aangezien dit pixel tekeningen zijn. Dit moet je gewoon maken. Er was een keer ene tutorial hier over hoe je dit soort mensen maakte, maar photoshop is daarbij echt een extra die niet nodig is :P

Dit is gewoon klooien met de pixel tot je hebt wat je wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door disjfa op 25-02-2006 02:51 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Toch wel ? Ik deed dit soort dingen vaak wel met Paint omdat die pen daar zo lekker werkt >:)

Het is dus gewoon een kwestie van goed met die kleuren en tinten werken denk ik om een goed resultaat te krijgen ?

Mocht je die tut eens tegenkomen, lijkt me leuk om te lezen

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

goed voorbeeld is ook denk ik wel het mannetje van 7UP (helaas geen paatje van te vinden).
offtopic:
het is fido dido ;)

Maar zoals disjfa zegt het zijn pixel tekeningen :) Paint opstarten -> beeld -> In/-uitzoomen -> groot formaat en tekenen maar :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 02:59:
[...]

offtopic:
het is fido dido ;)

Maar zoals disjfa zegt het zijn pixel tekeningen :) Paint opstarten -> beeld -> In/-uitzoomen -> groot formaat en tekenen maar :P
Oja, ik drink het nooit meer :+

OK, dan deed ik dat dus redelijk goed :) En niet eens zo vreselijk tijdrovend :)

Verwijderd

Ik twijfel er aan of het wel een pixel tekening is. Ik zou voor zoiets eerder naar Illustrator grijpen.
Dat ze er vervolgens voor kiezen om de lijnen niet te anti-aliasen is een tweede.

Maar ja, wilde gok natuurlijk...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 03:20 . Reden: anti-aliasen natuurlijk. ]

Verwijderd

Het zal inderdaad in Illustrator of een ander op vectoren gebaseerd programma gemaakt zijn, zo is het ook in de flash animaties geplaatst:

http://www.oxxio.nl/gratisstroom/images/spokesman.swf

Soms zal dit meer werk zijn dan werken in paint, maar het heeft natuurlijk veel voordelen. Anders probeer je eerst Inkscape eens.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Het 7Up mannetje heette Fido Dido, hieronder een plaatje :)
edit: Stond al hierboven dus, maar toch nog een plaatje gevonden O-)
Afbeeldingslocatie: http://qclab.korea.ac.kr/~choims/AboutMe/FidoDido.jpg

Toch denk ik niet dat dit echt in dezelfde stijl valt als de oxxio-poppetjes...

[ Voor 15% gewijzigd door DarthPlastic op 25-02-2006 14:08 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

In photoshop zitten wel een paar filters waarmee je een foto van een persoon om kan zetten naar grote pixels, die zou je dan kunnen bijwerken....

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ik wou al zeggen, hoe komen jullie er nou bij dat dit pixeltekeningen zouden zijn... in die reclame is het ook gewoon puur vector...

illustrator, flash, photoshop, freehand zijn allemaal programma's die goed in staat zijn om tot dit resultaat te komen...

maar als ik jou was zou ik eerst een foto pakken en daar de karakteristieke punten uit te pikken om die vervolgens in een versimpeld model te tekenen... begin anders als basis met die "lego-poppetjes-vorm" en vanuit daar verder werken...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je hebt geen tekentablet, moeilijke filters of dure programma's nodig, je hebt een goed boek over striptekenen en een hoop geduld en wilskracht nodig.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De eerste voorbeelden zijn inderdaad vector tekeningen ,waarschijnlijk idd direkt met Illustrator gemaakt en de standaard Objecten (vooral veel ronde vormen) en dan met Pathfinder deze samengevoegd of juist uitgesneden ....

als je zulke poppetjes maakt is het gewoon belangrijk een gevoel voor 'verhoudingen' te ontwikkelen en slim kleurgebruik maakt ook enorm veel uit ...

Kijk niet tezeer naar de 'programma's, maar het belangrijkste is gewoon het zelf leren Kijken en afwegen ... eigenlijk puur zelf tekenen is dan de beste oefening, geen automatische 'filtertjes' oid, maar puur je eigen tekentalent een beetje scherpen ...

Het leuke aan zulke simpele poppetjes is dat ze in essentie erg eenvoudig zijn, maar de maker de tijd genomen heeft en tot in details uitgewerkt (dat detailleren is niet enkel 'méér' en 'priegeliger' werken, maar vooral ook goed afwegen en de overbodige zaken 'weglaten')

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1