Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een vraagje en kon in de search niets vinden over dit onderwerp.
Ik weet dat het voor amerikanen mogenlijk is om een sms te sturen via je gmail account.
Je stuurt dan een email naar nummer@provider.bla.... of zo iets dergelijks.
Weet iemand of dit ook mogenlijk is met de nederlandse providers?
En wat de @..... dan moet zijn voor bijv. kpn of telfort

Alvast bedankt en wacht op de reacties!

Martijn

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb gekeken in de opties van Gmail zelf, maar ik kan niets vinden?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
@orange.nl, en die kan je dan op je mobiel via Orange World bekijken.
Maar wat dit met Gmail te maken heeft :X

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37

Coach4All

I'm a Coach 4 All

GMail kan (gratis) forwarden, da's de enige link die ik zie met de providers.

Maar ik zou zeggen, kijk eens bij de good old GIN.
(Vroeger vaak verguisd, tegenwoordig schijnen ze wel intressant te zijn qua kosten en diensten.)

B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Hier wat info in het engels om hetmisschien wat duidelijker te maken.
Het heeftniet zozeer iets met Gmail te maken, meer iets met email naar mobiel in het algemeen...

Well, each phone capable of text-messaging actually has an "email address" to which you can send a message. It is the 10digitphonenumber@service-provider-text-messaging-domain. Each service provider has it's own domain name for this. For example, Verizon's is vtext.com : 10digitphonenumber@Vext.com

Dit kan dus met elk email programma, mijn amerikaanse vrienden hier in Peru doen het allemaal en ik vroeg me af of dit ook met nederlandse providers kan...

Groeten!!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb het wel eens gedaan toen Vodaphone nog gewoon Libertel heette. Het praktisch nut is echter heel beperkt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:02:
Hier wat info in het engels om hetmisschien wat duidelijker te maken.
Het heeftniet zozeer iets met Gmail te maken, meer iets met email naar mobiel in het algemeen...

Well, each phone capable of text-messaging actually has an "email address" to which you can send a message. It is the 10digitphonenumber@service-provider-text-messaging-domain. Each service provider has it's own domain name for this. For example, Verizon's is vtext.com : 10digitphonenumber@Vext.com

Dit kan dus met elk email programma, mijn amerikaanse vrienden hier in Peru doen het allemaal en ik vroeg me af of dit ook met nederlandse providers kan...

Groeten!!
Lees mijn linkje van GIN maar na, die doet dit voor elke NL provider die het niet zelf in 1 of andere vorm zelf aanbiedt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Mr. Liu schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:05:
Ik heb het wel eens gedaan toen Vodaphone nog gewoon Libertel heette. Het praktisch nut is echter heel beperkt.
Ik gebruik het op mijn werk om storingen naar mijn mobiel te krijgen. Stuk goedkoper dan een SMS Gateway bouwen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie niet precies of die email service van GIN nou gratis is ofniet en waar je danwelniet moet aanmelden...

En dan heb ik het over een sms versturen naar een mobiel dus, en of dit geld kost voor de ontvanger...

http://www.gin.nl/nl/main...-diensten/email/verzenden

Thx

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 17:11 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit heeft trouwens helemaal niks met gmail te maken. De vraag is eigenlijk gewoon "hebben mobiele providers in nederland een service waarbij je een email kunt versturen die als sms aan komt" Aangezien sms een behoorlijke cashcow is vermoed ik van niet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Gin werkt prima, alleen kost dat bij mij (icm Tmobile abbo) dus 30 cent per SMS.....

Ik heb inmiddels een goedkopere oplossing: Heb bij Easymobile een simkaart gekocht (prepaid, 6 cent per SMS), en die dmv datakabel aan mn server gehangen. Dat SMSsed een stuk goedkoper ;)

Ik gebruik t puur voor P2000 (brandweer) alarmeringen. Via SMS-IT stuurt ie bij een melding direct een SMSje. Met een pakket als now-SMS kun je een volwaardige gateway maken. Je kan ook zelf eea scripten in PHP oid en dat om de 5min ofzo laten draaien, dat is wat goedkoper dan een now-sms licentie ;)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
In nederland is SMS een goudmijntje, geen enkele provider of andere sms aanbieder zal dus gratis, zonder portal site (waar ze advertenties kunnen tonen) zoiets aanbieden.

Wat wel mogelijk is, tenminste met Orange (als je abo hebt denk ik), is dat je een smsje krijgt als er een email voor jou is. Je krijgt een orange e-mail adres en als iemand daar een mail heen stuurt krijg je daar meteen melding van op je mobiel doormiddel van een SMS-je (alleen de afzender en onderwerp, niet de inhoud). Wat je dan kan doen is alle mail van je gmail account door laten sturen naar dat Orange adres.
Pagina: 1