Ik probeer mijn op dit moment mijn muis, een logitech mx700 aan de praat te krijgen onder Ubuntu 5.10.
Wat werkt er op dit moment wel, eigenlijk standaard out-of-the-box.
Wat heb ik gedaan:
mijn xorg config als volgt aangepast:
En in de homedir van de user een bestand .Xmodmap aangemaakt met daarin weer: pointer = 1 2 3 6 7 4 5
X restarten maar zonder resultaat. Alles werkt nog steeds zoals daarvoor.
Ik heb ook al eens de waarde van Buttons naar 10 verhoogd en uiteraard Xmodmap hierop aangepast maar steeds blijft alles werken zoals voor de wijziging.
ZAxisMapping al eens naar 4 5 gezet maar niets positiefs.
Google leverd me verder dus ook niets op aangezien ik iedere keer weer dezelfde code te zien krijg.
Wat werkt er op dit moment wel, eigenlijk standaard out-of-the-box.
- Beide muisknoppen
- Scrollwiel
- beide scrolltoetsen, echter doet de toets voor het naar onder scrollen soms een regel selecteren. De toets om naar boven te scrollen heeft dit dan weer niet.
- Vorige en volgende toets
- Applicatie selectie toets
Wat heb ik gedaan:
mijn xorg config als volgt aangepast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ImPS/2" Option "Emulate3Buttons" "true" Option "Buttons" "7" Option "ZAxisMapping" "6 7" |
En in de homedir van de user een bestand .Xmodmap aangemaakt met daarin weer: pointer = 1 2 3 6 7 4 5
X restarten maar zonder resultaat. Alles werkt nog steeds zoals daarvoor.
Ik heb ook al eens de waarde van Buttons naar 10 verhoogd en uiteraard Xmodmap hierop aangepast maar steeds blijft alles werken zoals voor de wijziging.
ZAxisMapping al eens naar 4 5 gezet maar niets positiefs.
Google leverd me verder dus ook niets op aangezien ik iedere keer weer dezelfde code te zien krijg.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!