Probleem met ONI

Pagina: 1
Acties:

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben nu dus lekker ONI aan het spelen, maar nu moet ik in level 2 een of andere supercomputer vernietigen door telkens iets uit te schakelen. De eerste keer rond lukt nog wel (4 detectielasertjes), de tweede keer ook nog wel (8 lasertjes), maar de derde keer gaan er zoveel lasertjes rond dat ik daar niet meer onopgemerkt langs kan. Bij de hints stond dat ik voor het uitschakelen van die comp in m'n manuel moest kijken, maar die ben ik kwijt ;).

Heeft iemand tips om toch dat ding uit te schakelen zonder dood te gaan?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hehe, hij is best makkelijk.

Je begint met een rondje die 4 terminals 'aanraken'. Je kunt (ook bij de 3e keer) vrij simpel gewoon rennen. Dat 'afweergeschut' raakt je toch nauwelijks.
Ga veilig achter zo'n poortje staan, wacht tot de lasers voorbij zijn een dash meteen naar het volgende poortje. Dat moet echt werken :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

je moet ook met die stralen MEE lopen en niet tegen in. :) Voor die 3e stralen, die gaan zo hard.. dat haal je met rennen niet. Dan moet je dush 'dashen'..Ff w aan tikken en dan w indrukken. dus w-wwwwwwwwwwwwwwwwww
dan moet je het net halen. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Kaas
  • Niet online
Daar kwam ik inderdaad net achter, ik zat er toch stug elke keer tegen in te lopen |:(

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hmmmmmmm, ik vond het de eerste 2x wel gaaf om er tegen in te lopen en dan steeds onder zo'n straal te duiken, was net zo'n spy movie (Entrapment ;)).

Maar idd, de derde keer moet je meedashen anders haal je 'm niet.

Iemand overigens al voorbij level 11? Ik denk dat ik wat aan m'n vecht skills moet werken, ik blijf stukje bij beetje in elkaar gebeukt worden onderweg.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Kaas
  • Niet online
Krijg je eigenlijk nog wat meer moves? Zoals die moves die sommige tegenspelers doen?

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 23 januari 2001 00:57 schreef Acolyte57 het volgende:
Iemand overigens al voorbij level 11? Ik denk dat ik wat aan m'n vecht skills moet werken, ik blijf stukje bij beetje in elkaar gebeukt worden onderweg.
11, das toch in dat lab met al die vage mannetjes? Ik bedoel, dat je muro als eerste op zijn bek moet slaan?

Ik heb tot nu toe in sommige levels redelijk veel moeite moeten doen om verder te komen. Wat zeker helpt bij de 'eindbazen' is ze in de hoek te slaan... Die ninja in level 10 ben ik bijv zonder 1x geraakt te worden doorgekomen.
Je slaat hem richting een hoek van 2 muren, hij flikkert, jij doet een stapje terug, hij staat op, jij doet METEEN een stap naar voren en ramt hem 3 keer op zijn bek, hij valt etc etc :)..

* IceStorm heeft met 1 mannetje geen moeite maar bij 2 of meer vaak wel.

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb min of meer hetzelfde gedaan, alleen zonder hem in een hoekje te drijven.
Eerst 8 shoten van m'n mercury rifle (speciaal voor de ninja opgepakt :)) erin pompen, en dan continu throws te doen. Staat ie weer op, plop, weer een throw.

Maar daarvoor duurde het me eeuwen om ervoor te zorgen dat ik steeds bij z'n nieuwe teleport plek was :(

Ik heb niet echt problemen met single enemies, alleen dat ze erg vaak evaden (en dat ik dan vaak halverwege een combo ben en dat Konoko dus niet meer stopt met de beweging om zelf te evaden). Met 2 of meer mannetjes wordt het al snel kut omdat er niet zo veel moves zijn die 360' werken, en de camera te dicht op Konoko zit om goed tegen mannetjes achter te kunnen werken, ook al heb je daar gerichte moves voor.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• IceStorm

IceStorm

Hmmm ben nu op het eind van level 12 en het begint nu toch af en toe wel bikkelen te worden....

Wat me overigens opvalt.. Er zijn op meerdere plekken van die traps met lasers... Maar als je gewoon rent en zigzagt wordt je gewoon helemaal niet geraakt...
Is wel handig, scheelt mij een hoop gezeur bij het voorbij komen van die traps maar ok ;)

• AngelEyes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
ja, konoko is lief :*

maar krijg je nog vettere wapens in de volgende levels, na lvl. 4? eigenlijk vind ik toch de hand-to-hand combat roeleren.

Jouw advertentie hier??

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 23 januari 2001 17:03 schreef hansdezwans het volgende:
ja, konoko is lief :*

maar krijg je nog vettere wapens in de volgende levels, na lvl. 4? eigenlijk vind ik toch de hand-to-hand combat roeleren.
Het gaat ook om hand-to-hand combat. De wapens gebruik ik alleen om irritante mannetjes te ontwapenen op afstand ofzo ;)..
Sommige zoals die superball zijn irri maar ja..

Ik moet zeggen dat ik die uzi's nog het meest klote vind omdat je nauwelijks de kogels kunt ontwijken .... ;)

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 23 januari 2001 17:18 schreef IceStorm het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die uzi's nog het meest klote vind omdat je nauwelijks de kogels kunt ontwijken .... ;)
Inderdaad. Ik dacht van de demo dus dat die SMGs waardeloos waren... maar het blijkt dat die je wel flink kunnen afmatten.
En ze zijn ook best aardig voor een close range kill. Dusseh, dash, wapen uit z'n handen raggen, oppakken, en in z'n bewusteloze lichaam blazen :)

• Kaas
  • Niet online
Weet iemand trouwens of er al cheats van Oni zijn?

• IceStorm

IceStorm

Ok, nu heb ik dus een probleempje ;)..

Op het eind van level 12 (nou ja.. eind, dat gok ik ;)) moet ik voorbij dat ding met Shinatama erin komen. Heleboel van die lasertjes etc etc.
Nou kan ik een poort links en rechts van me 'omzetten' (er gebeurt niks) en dan uhm ja.. dan weet ik het dus niet ;)

Iemand?

• AngelEyes
nee geen id, maar konoko is wel lief :* duz doe een beetje voorzichtig ja :)

edit: nee sorry, ik kan je niet helpen ;)

Jouw advertentie hier??

• Kaas
  • Niet online
Heeft iemand hier verstand van HEX editen? Om te kunnen cheaten bij Oni moet je eerst een filetje editen, maar ik heb daar geen verstand van. Kan iemand mij daar mee helpen?

dit is wat ik moet doen:

Cheat Mode Enable
In order to enable cheat mode in Oni, hex editing must be done. This is an
intermediate to advanced technique of editing a file. Always make a
backup before editing any file in this way.

Open up the "persist.dat" file with your Hex Editor. Go to location 0x44
and change the value there to 07. Once that is done, to run the cheat
codes press [F1] while in the game to open the menu and type in the
cheats you want to use.

• IceStorm

IceStorm

Pfff... leveltje 14 wordt er niet makkelijker op zullen we maar zeggen :)..

Dat vage laser ding in 13 heb ik maar gewoon opgelost door door die laser heen te lopen en gewoon een beetje snel zijn (had toch nog 6 hypo's ;))

• Kaas
  • Niet online
Heeft iemand em trouwens al uitgespeeld?

• Acolyte57

Acolyte57

Ik niet, een van m'n vrienden wel. Schijnt dat het einde supersimpel is zolang je maar dat ranzige groene volg-ding wapen gebruikt waar ik de naam even van kwijt ben :)

Verwijderd

Cheats zijn er inderdaad. Tooltje hiervoor en de cheats kun je hier vinden.
Cheat

• Kaas
  • Niet online
Ik kom nu ergens weer niet verder...
Ik zit nu in level 8 in het 3e deel, daarvoor moest ik een paar van die robotjes uitschakelen en van die halve cirkels met elektriceit ontwijken. Klinkt het al een beetje bekend? Nu kom ik dus het derde deel binnenlopen met de helft van m'n health en geen hypo's. Als ik ook maar iets te ver doorloop komt er meteen zo'n gast met een rocketlauncher en een andere gast met een uzi, dan staat er ook nog zo'n aapmannetje en nog een rood mannetje. Hoe zorg ik nu dat ik ze gewoon 1 voor 1 uit kan schakelen, want 4 tegen 1 red ik niet echt.

• Kaas
  • Niet online
Laat maar, ik ben daar nu vorbij, zit nu bij die Ninja. Ik ben gewoon als een gek helemaal naar boven gerend, wat knoppies ingedrukt en wegwezen maar. :)

• AngelEyes
mietje :)

Jouw advertentie hier??

• Kaas
  • Niet online
Ik weet het :)
Maar ik ben later ook verder gegaan met cheats, omdat ik iets te vaak in elkaar gebeukt werd. Ik zal niks verraden, maar je moet wel goed 'kiezen'...

• IceStorm

IceStorm

Hoeveel levels zijn er eigenlijk? Ik ben nu bij 14 en als de stijgende lijn zich doorzet dan haal ik denk ik hooguit 15 en 16 ;)..

* IceStorm gokt dat 14 ook een van de laatste levels is.. kwa verhaallijn bekijken [img=15,15]i/s/wink.gif[/img]

• Acolyte57

Acolyte57

14 is de laatste.

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 24 januari 2001 16:55 schreef Acolyte57 het volgende:
14 is de laatste.
Mooi... dan ga ik nu nog even spelen :)..

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Heb em al een tijdje uitgespeeld.
Einde viel enigszins tegen.. Muro was echt easy. Alleen die mannetjes om hem heen wilden me af en toe stunnen :(

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je kan hem op 2 manieren uitspelen. Als je ergens eerder die ene gast om zeep helpt dan wordt Muro een soort van super figuur... laat je die knakker heel dan blijft ie normaal met alleen wat extra ventjes.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik heb hem sinds gisteren, en hij is echt TOF!! Als je echt cool wil spelen, moet je met cheats de shapeshifter-cheat gebruiken. Als je dan op F8 drukt, verander je in ieder charcter in dat level, en neem je zijn moves en combo's over!! Ik raad je aan Muro (als 'ie in het level zit) te pakken, want die heeft echt WREDE moves!!
(tip: ga met Muro voor iemand staan en druk op slaan en pijltje omhoog tegelijk >:)!!)

• IceStorm

IceStorm

Hmmm, ik begin een beetje moe te worden van level 14... Schiet niet op ;)..

Ik wil Muro!

• Acolyte57

Acolyte57

Tip: Spel eerst normaal uitspelen, dan pas cheaten. Anders is er geen flikker aan.

• IceStorm

IceStorm

ARGH!!!! Ga ik net vanaf mijn 3e savepoint in level 14 zwaar lekker.. wordt ik door zo'n kutjanus van 6 hoog naar beneden gegooid.. zeg maar dag met je 5 hypo's... :( Bah..

• IceStorm

IceStorm

Net uit pure frustratie maar gaan spelen...

EN in trance uitgespeeld... Irrelevant... vaarwel :'(
Pagina: 1