Is het mogelijk om Windows XP Tablet edition te installeren op een Tablet PC zonder discdrive? Ik heb nl. een Fujitsu Stylistic ST3500 met Windows 2000 erop, nu wil ik upgraden maar de Tablet heeft geen discdrive, ook heb ik geen externe discdrive via USB o.i.d. Is het bijvoorbeeld mogelijk om hem via een netwerkverbinding te installeren met de CD drive van een andere PC?
Verwijderd
Je kunt gewoon de Windows CD via het netwerk op de TPC zetten en de setup starten.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 23:29 ]
Dus gewoon de losse setupbestanden in een map op de HD van de TPC zetten de dan runnen vanuit Windows 2000?
Dat betekend wel dat ik de HD van de TPC niet kan formateren.
Dat kan, maar wil je een schone installatie? (lees: formateren)Ward5x5 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:30:
Dus gewoon de losse setupbestanden in een map op de HD van de TPC zetten de dan runnen vanuit Windows 2000?
Want dan zou ik 2 partities aanmaken. Zeg C: en D:
Op D: zet je je setupbestanden. Die start je inderdaad vanuit windows 2000 op. Tijdens het installeren kies je ervoor om C: te formateren. Dit zou moeten werken.
Maar als ik de partities ga veranderen wordt toch ook Windows 2000 weggepartitioneerd?
Welnee, je speelt alleen met de vrije harde schijf ruimte. Hij 'knipt' als het ware een stuk van je vrije ruimte af en maakt daar een nieuwe partitie van. Dus je windows 2000 partitie blijft intact maar met minder vrije ruimte.Ward5x5 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:44:
Maar als ik de partities ga veranderen wordt toch ook Windows 2000 weggepartitioneerd?
Verwijderd
Je kunt met windows zelf geen partitions resizen hiervoor heb je bv. partitionmagic nodig die kun je zo vanaf een floppy starten.
Klopt, Partitionmagic heb je hiervoor nodig.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:01:
Je kunt met windows zelf geen partitions resizen hiervoor heb je bv. partitionmagic nodig die kun je zo vanaf een floppy starten.
Voor partitionmagic heb je toch geen floppy drive nodig? Die zijn alleen nodig voor het aanmaken van de zogenaamde "rescue diskettes". Je kan het programma gewoon in windows opstarten, instellen dat hij nieuwe partitie moet aanmaken en bij het herstarten gaat hij de taken uitvoeren.
Als je een server hebt, kan je gebruik maken van RIS installatie. Maar dan moet je tablet pc wel PXE-compliant zijn (vanaf het netwerk kunnen booten)
Het is gelukt met Partition Magic, bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1