Toon posts:

Goede CPU/GPU temp monitor tool

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet een goede tool die de temperatuur van mijn CPU (Athlon 64 X2 op A8N-E nforce4 ultra) en mijn GPU (GeForce 6800GT) in de gaten houdt. En een waarschuwing geeft als deze te warm wordt. En ook de computer uit kan schakelen. Het hoeft niet gratis te zijn.

Wat zouden overigens goede threshold waardes zijn?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:26:
Wie weet een goede tool die de temperatuur van mijn CPU (Athlon 64 X2 op A8N-E nforce4 ultra) en mijn GPU (GeForce 6800GT) in de gaten houdt. En een waarschuwing geeft als deze te warm wordt. En ook de computer uit kan schakelen. Het hoeft niet gratis te zijn.

Wat zouden overigens goede threshold waardes zijn?
dit kan je waarschijnlijk makkelijk op google vinden, maar ik raad je aan speedfan of de Asus Probe maarja dat kan je voor de rest wel ff googlen

Verwijderd

Topicstarter
NomadTitan schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:29:
[...]

dit kan je waarschijnlijk makkelijk op google vinden, maar ik raad je aan speedfan of de Asus Probe maarja dat kan je voor de rest wel ff googlen
Ik heb al gegoogled.
De Asus Probe, die ik heb tenminste, kan niet de GPU temperatuur zien. En heeft bovendien geen mogelijkheid om de computer uit te schakelen.
Ook bij SpeedFan zie ik geen mogelijkheid om de computer uit te schakelen. Ik weet niet hoe het met de GPU zit, want ik vind het tooltje nogal verwarrend.
Ik heb de user guide van Nvidia nTune doorgelezen, maar daarin zie ik ook geen mogelijkheid tot het uitschakelen van de computer.

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:07
Zit er geen bescherming in de bios dan?

Verwijderd

Topicstarter
moooo schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:39:
Zit er geen bescherming in de bios dan?
Nee.
Bescherming voor de GPU is mij trouwens onbekend in bios.

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 22:27
Als het goed is clocked je GPU zichzelf automatisch omlaag als het te heet onder de voeten wordt.
Dus denk dat je je daar weinig zorgen over hoeft te maken.

PS5 PSN: UnrealKazu

Verwijderd

In BIOS zit ook een ingebouwde sensormeter :)
Oh voor je GPU, hmm als je een ATi kaart had gehad kon ik je doorverwijzen naar ATITool, maar misschien kan dit ook met Nvidia kaarten. Moet je ff kijken.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 02:43 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik gebruik everest, daar mee kan je goed en snel alle temps van je pc uit lezen. Een optie tot uitschakelen zit er (zover ik weet) niet op.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een tool voor beide ken ik zo niet, maar voor m'n CPU gebruik ik Motherboard Monitor en voor m'n GPU Rivatuner.

🖥️ | 🚗

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
http://www.nvidia.com/object/ntune_2.05.15.html

oeps lama ik zie dat je hier al naar heb gekeken :)

[ Voor 93% gewijzigd door kamphuis op 25-02-2006 03:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kazu schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 01:28:
Als het goed is clocked je GPU zichzelf automatisch omlaag als het te heet onder de voeten wordt.
Dus denk dat je je daar weinig zorgen over hoeft te maken.
Helaas heb ik daar juist wel problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik wel wat tools ken die een waarschuwing geven als de temperatuur te hoog wordt, maar dat ze de computer niet uitzetten.
Als ik dan 's nachts de computer aanlaat en de waterkoelingpomp gaat stuk ofzo, dan kan er leuk een waarschuwing op het beeldscherm staan, maar daar heb ik niet zoveel aan.

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 20:34
Bij mij ging m'n pc speaker een piepend geluid maken toen m'n videokaart koeler ermee was opgehouden, en ati catalyst control center zei wat, maar uitzetten deed ie niet :( . En het geeft niet echt een rustig gevoel als je weet dat de koeler er zo weer mee kan ophouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Flasherrr op 25-02-2006 14:17 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:10:
Het probleem is dat ik wel wat tools ken die een waarschuwing geven als de temperatuur te hoog wordt, maar dat ze de computer niet uitzetten.
Als ik dan 's nachts de computer aanlaat en de waterkoelingpomp gaat stuk ofzo, dan kan er leuk een waarschuwing op het beeldscherm staan, maar daar heb ik niet zoveel aan.
Motherboard monitor kan dat bijvoorbeeld wel, op het moment dat de temperatuur boven een ingesteld punt komt kun je een shutdown programma laten starten.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1