Bonjour/Rendezvous configureren

Pagina: 1
Acties:

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de locatie van de configuratie voor Rendezvous (heb OS X 10.3) en dan specifiek naar de mogelijkheden om services die worden announced te wijzigen.

Er zijn op internet genoeg documenten te vinden hoe dit onder Linux kan (bestandje in /etc/avahi/services zetten, /etc/mdnsresponder.conf schrijven), maar nergens gaat het over hoe dit in OS X moet.

Het punt is namelijk dat in Panther geen SFTP (_sftp-ssh._tcp) wordt announced, maar dat wil Nautilus op m'n laptop wel graag zien om deze in de Network places te tonen. Ik heb niet helemaal kunnen ontdekken wie er nou voor zorgt dat het announced wordt, sshd zelf of xinetd en informatie hierover is ook nergens te vinden.

Ik hoop dat iemand hier me wel iets kan zeggen hierover...

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Chatslet
  • Laatst online: 29-01 17:20
Even op de Apple developers site kijken en dan op Bonjour zoeken (zo heet het tegenwoordig).
Het programma Network Beacon kan misschien ook uitkomst bieden, werkt ook met bonjour en anders bonjour browser. Even Googlen en je vind het wel.

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Dat is dus net het punt, even Googlen en ik vind het niet. Ik vraag dus niet om een programma waarmee ik zie wat er announced is, ik zoek naar de locatie waar ik dat kan aanpassen!

• Chatslet
Network beacon eerste resultaat op google

Bonjour browser eerste resultaat op google

Network beacon is daar dus een soort van GUI voor. Daarmee kun je dus je network services advertisen (wat jij dus wilt)
Lees je wel wat ik schrijf?

[ Voor 5% gewijzigd door Chatslet op 24-02-2006 23:45 ]

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Omdat ik Bonjour Browser wel ken, wat een browser is en geen announcer en je zegt 'en anders Bonjour browser', nam ik aan dat jij niet las wat ik wilde. Network Beacon ziet er inderdaad uit als wat ik zou willen. Bedankt.

edit:
Na Network Beacon gebruikt te hebben:
Doet uiteindelijk toch niet echt wat ik wil, ik schrijf dan wel een wrapper scriptje wat /usr/bin/mDNS aanroept en opstart bij het booten...

[ Voor 132% gewijzigd door AntiChris op 25-02-2006 00:15 ]

• Chatslet
Misschien dat je het dan via de OS X Terminal kunt toevoegen met mDNS -R en dan je service er achter. Eventueel even man mDNS in typen zodat je weet wat je moet typen. Volgens mij staat je service er dan zelfs nog na een reboot er in. (heb zoiets ooit eens op een stage moeten doen)

Bonjour onder OS X is namelijk niets anders dan gewoon dDNS responder.
mDNS zit in zowel OS X Panther als Tiger.
Pagina: 1